Inlägg från: AochJsMamma |Visa alla inlägg
  • AochJsMamma

Traderatråden nr 16

Tettan skrev 2011-04-30 12:07:57 följande:
    Hej på er! Vad tror ni är det för sent att lägga ut gummistövlar nu (ofodrade)??

Har kollat runt lite på Tradera, och de som ligger ute verkar inte gå så bra...
    jag tycker aldrig gummistövlar går bra på T så har börjat skänka dem till välgörenhet istället.. (med vissa undantag, tex Molos regnbågsrandiga)
    ★Stolt mamma till Alexander -08 & bebis BF 15/6 -11★
  • AochJsMamma
    1638 skrev 2011-04-30 15:55:03 följande:
    Jag sålde ett par gummistövlar förra veckan, visserligen ofodrade men de gick bra....

Har nu ute nya kläder o de auktionerna går inte så vidare..... antar folk mest vill ha begagnat. Även om mina auktioner ligger på 50-60% av inköpspriset.....
    samma här, de som är kvar har inga bud, men släpper inte för mindre, då får det vara..detta är vad jag själv betalat på reor o vill inte gå back en massa, då väntar jag hellre.. men hade såklart helst sålt allt.. har inte plats för allt!

Har en massa beggat fr kedjorna, ska ta tag i att fota o sälja det nån dag, då vågar jag nog på 1 kr igen...
    anette 81 skrev 2011-04-30 18:43:47 följande:
    har köpt där 1 gång
    jag oxå, minns att vi var många här i tråden som köpte från Kappahls Vintage collection samma dag den släpptes och attt vi diskuterade hur hon kunde sälja så billigt. Minns att jag köpte ett armband, o att jag faktikst köpte helt att hon jobbade som lastbilschaufför som körde åt Lindex o att hon fick handla billigt. Jag har själv jobbat på Lindex, som provmodell, och alla på HK får gå på utförsäljning 1 gång per månad där allt säljs för 10 kr styck....så heeelt otippat kändes det inte..sen när man såg vilka kvantiteter det rörde sig om, då blev det såklrt mer misstänksamt...
  • AochJsMamma

Smultron: oh ja, tror också att det skett på annat sätt utöver kellogs paketet, vi diskuterade det senast igår vid frukostbordet. Tro sjutton att de hade åkt fast tidigare annars, man
    Måste jubli tämligen igenkänd om man besöker kappahl
    Eller lindex varje dag i flera år., nu visste inte jag jur enormt mkt de hade sålt förrän åtalet, men så här i efterhand känns det tämligen självklart..

• AochJsMamma
    Väntarochlängtar skrev 2011-05-02 10:18:38 följande:
    Ang dan/marie så åkte väl hon och hennes man på stöldturnér runt om i hela västSverige - dagligen?! Hon var ju så troligt klantig och "pengakåt" så hon gjorde ju bort sig totalt - ljög så hon trodde sig själv osv. Att hon inte insåg  att det bara kunde sluta på ett sätt - och det gjorde det ju till slut!
    Men jag fattar inte varför maken fick ett mildare straff? Dottern var ju inte så gammal , så det kan man ju förstå mer.
    fast vad jag förstod så var det främst i GBG med omnejd: stan, Allum, Torslanda etc. Att maken fick mildare straff är inte heller konstigt, blir medhjälp då hon aktivt stulit plaggen.  Sen så förvånar det mig att han inte fick ett strängare straff på straffskalan, men har inte hunnit läsa domskälen än så vet inte varför....
  • AochJsMamma
    Väntarochlängtar skrev 2011-05-02 16:29:53 följande:
    Men maken var ju fullt medveten om vad som skedde? Han var ju i allra högsta grad skyldig!
    ja fullt medveten ja, men han har inet aktivt stulit, därav dömd för medjhälp.
  • AochJsMamma
    Annanym skrev 2011-05-02 21:39:24 följande:
    Även om du har tömt papperskorgen går de att återskapa, det har jag lärt mig i en annan tråd här på FL.
    åå berätta gärna hur, har inte varit med om detta än men lär ju ske nån gång!
  • AochJsMamma
    Yosa skrev 2011-05-04 17:58:26 följande:

En POP velour plysch tröja är inte riktigt säsong att lägga ut nu va? Går bättre i höst, eller vad tror ni?

tror de går bättre i höst! MIna VV i velour gick osålda, o de har varit väldigt eftertraktade innan...
  • AochJsMamma
    Drömmen om att bli mamma skrev 2011-05-09 13:45:56 följande:

Hej

Har en liten fundering, jag vann en auktion och fick ett automatisk mail från tradera och betalade som jag skulle men inget klädesplagg har kommit, hur gör jag för att få kontakt med säljaren ?

kontaktuppgifter finns under orderbekräftelse i rullmenyn i höger spalten, under mina köp.
  • AochJsMamma
    MTG skrev 2011-05-12 13:17:56 följande:
    Får man sälja kopior om man uttryckligen skriver att det förmodligen är en kopia? Har ett sprillans nytt adidasset, jacka och byxa, som jag vill sälja men misstänker att det inte är äkta, främst eftersom det inte finns någon lapp med tvättråd och sånt på den, bara en liten med storleken.

Har även en Tommy hilfigerklänning som jag tror är äkta, men hur vet jag? På lappen står det Tommy.com bland annat. Nån som vet? Båda sakerna gäller barnkläder, om det spelar någon roll.
    men vart har du köpt dem? Kankse kan ge en ledtråd..
Svar på tråden Traderatråden nr 16