• ominte

Traderatråden nr 16

Viktorsmamma skrev 2010-07-25 20:19:42 följande:
    har nu fått ut lite mer, ska ut med en kofta till, POP, höstkollektion 09 använd 1 gång.

vad kan man ta för den? de är strl. 86 (röd/blå randig)

internet la ner så allt jag hade skrivit försvann, bli r att göra om skiten!
    Är den stor i storlek? Är galet sugen på en pop.kofta åt sockan men den ska vara en sån där stickad
  • ominte
    ominte skrev 2010-07-25 22:09:33 följande:
    Är den stor i storlek? Är galet sugen på en pop.kofta åt sockan men den ska vara en sån där stickad
    Såg nu att det var en tröja, om det var den rödblå-randiga du menade..
  • ominte
    Maj bebis skrev 2010-07-25 23:46:59 följande:
    Hur går era auktioner? Jag la ut 12 stycken häromdagen och har inte fått ett enda bud Jag som tänkt lägga ut massa mer men nu vågar jag inte... Fast märkes grejer kanske går bra även nu?
    såg att du hade många vuxenkläder i xs. De är överlag svårsålda
  • ominte
    aLttjolajban skrev 2010-07-28 06:50:14 följande:
    Hur länge ska man vänta på att få svar på påminnelsemail?
    Här har man fått 2 oseriösa köpare som varken betalar eller svarar på mail!
    Igår tidig kväll fick de påminnelsemail om att de inte har betalt och att de ska betala och höra av sig snarast
    Ingen av dem har svarat.

Jag gav dem ca 2 dagar extra att betala,annars blir det neg omdömme.

Kan man kontakta T och starta om aktionerna 7 dagar efter avslut om inte köparna svarar och inte betalar?
     Förstår att man vill ha betalt inom sina 3 dagar men tycker gott man kan ge folk lite extra tid, det kan ju hända saker på vägen. Jag  sitter tex ute på landet med mobilt bredband som lägger av ibland vilket jag inte visste om innan vi kom ut hit från stan. Så jag skulle potentiellt kunna vara en av dina köpare Jag skulle inte bli glad om jag fick hot om negativt kan jag säga, och dessutom efter så kort tid. Beöver inte alls betyda att man är oseriös.

'Jag brukar vänta en vecka över tiden innan jag påminner på mail. Jag har dessutom alltid 5 dagar så folk har rimlig tid att betala. Jag vet hur det är att ha krävande bebis hemma och vara slutkörd och kanske inte hinna med att betala dagen efter..
  • ominte
    virre80 skrev 2010-07-28 17:30:26 följande:
    Kristyr: tack för svar :)  Nä, det ska ju inte se fult och ihopslafsat ut. Och sömmarna ska ju hålla för användning.

Hur skulle det här få för omdöme, resten av innersömmarna ser bra ut, det är bara där vid mudden det blev lite trassligt?  Nyfiken :)
    Alltså jag skulle skrivit ut det i auktionen och även lagt en bild i annonsen så folk ser det. Visst kan det dra ner på priset men det är ju inte mer än rättvist. Jag synar alltid kläder tex i affären eftersom det ju kan vara felsytt ibland och då vill jag inte betala fullpris om plagget inte är HELT ok.
  • ominte
    colombine skrev 2010-07-30 09:41:52 följande:
    Jag både köper och säljer en hel del på Tradera. Att skicka med DHL och Schenker har jag uppfattat som säkrare än posten. Då får man ett kolli-nr och kan följa paketets väg fram till mottagaren.
    Jag kan bli lite ledsen över att en del inte engagerar sig i att erbjuda det billigaste och säkraste allternativet i frakt. Jag har råkat på en del som absolut måste använda postens vadderade påsar, skrymmande och dyrt. Försök att håll en öppen dialog istället, fråga köparen om han/hon har något önskemål ang frakten. Frakten är ingenting vi som säljare tjänar på, bara köparen förlorar - om fraktsättet är onödigt dyrt.
    Jag skriver oftast ut i autkionen att jag kan skicka med billigare alternativ om så önskas men då får vi lösa det efter autkionen för jag orkar inte alltid kolla upp mått, vikt osv innan jag lägger ut auktioner
  • ominte
    Lilla Ego 07 skrev 2010-07-30 20:39:45 följande:
    Oki ja men då kanske det lönar sig att lägga ut dem snart då. Som sagt så är de ju i jättefint skick och tål att användas absolut av minst ett barn till så det kan ju vara en idé att försöka sälja dem då.
    Jag har både sålt och köpt skor och fått bra för dem. Förra året köpte jag 2 par eccoskor i stl 21 och 22 på tradden för 280 resp 360 kr ca. De förstnämnda var för små så jag la ut dem direkt och fick mer än vad jag köpte dem för

Men jag vet inte om det beror på vilka storlekar..Har för mig att mindre storlekar, typ 22-24 går bättre eftersom mindre barn är ute mindre och inte sliter på dem lika mycket. Men jag är inte 100 på det.
    Lägg ut en bra bild och bra beskrivning så går de nog utmärkt att tjäna en hacka på
  • ominte
    Londonvibes skrev 2010-07-30 23:26:44 följande:
    Acne har en sådan skomodell som heter Pistol (dyyyyr) och alla andra vill väl typ kopiera den modellen
    aha. då ÄR det väl vilseledande att skriva det i rubriken eller?
  • ominte
    Finsmamma skrev 2010-07-31 12:52:34 följande:
    åh, de var ju superfina! vill ha ett par åt min dotter, dock är hon lite större och vägrar använda mjukisbyxor =(
    Åhhh, min dotter älskar mjukisar och avskyr jeans. Ska vi få dem att lära av varann ?
Svar på tråden Traderatråden nr 16