• ominte

Traderatråden nr 16

Finsmamma skrev 2010-07-01 18:54:06 följande:
    men hur ska jag uttrycka mig då??

-Hej!
    Kan du betala tidigare blir jag glad, dessa är utsatta då jag är på väg ock ska flytta och behöver både pengar och Plats. är ju egentligen inte några stora penagr men jag behöver dem ändå.

hade varit bra om jag blivit informerad om detta INNAN du budade ( som jag skrivit i auktionerna som du budat hem)
    skriv så men ta bort "kan du betala tidigare". Skriv istället "jag vill ha betalt innan, senast xx".

Verkar som att hon budar på fler grejer för att försöka förlänga betalningstiden. Vilken ful fisk. Drar hon ner dina staplar så får du negga tillbaka?
  • ominte
    MariaJuj skrev 2010-07-01 21:24:25 följande:
    Var bor hon enligt tradera? Kolla kartan kanske o leka lite dektektiv och söka på banker i området. Budar man får man ju ha pengarna tillgängliga, annars ska man inte buda!!
    Exakt! Skriv så till henne att du inte är omöjlig med att vänta med betalningar men det är någon som du tar ställning till från fall till fall beroende på när i tiden det ligger. Just nu är det sommar och du vill ha pengar för det du har sålt nu pga semestrar. Är det sommarkläder du har sålt kan du ju alltid skriva att du vill få sommarkläderna sålda nu när det är säsong också.

Du kan väl spärra henne redan nu så hon inte kan buda på fler auktioner från dig förrän hon har betalat de hon har vunnit.
  • ominte
    MariaJuj skrev 2010-07-01 21:40:22 följande:
    AAaa se hennes kommentar Förvånad

Lär dig livets Verkliga gåta = ATT BETALA DET DU BJUDIT PÅ
    114262624
    Kommentar: Du kunde ju mailat o påmint är ju lätt att glömma än o ge neg för det
    Verkar vara ett riktigt rikspucko det där..Vad pysslar hon med egentligen, tror hon folk är dumma i huvet!?
    Nu spärrar jag henne från mig ialla fall.
  • ominte
    Finsmamma skrev 2010-07-01 21:41:06 följande:
    la dessutom till

har du ingen bekant som kan betala via sin internetbank o d ger denne pengar i kontanter?

skit i det, ska inte du behöva bry dig om hur hon löser SITT problem.
  • ominte
    Finsmamma skrev 2010-07-02 10:45:33 följande:
    VART STÅR NI I FRÅGAN OM ATT ANVÄNDA BARN I SINA ANNONSER???? och ska man dölja ansiktet eller visa det?

t
    Jag gör det inte. Egentligen skulle jag kunna göra det men då absolut dölja ansiktet men jag gillar själv inte annonser där kläderna sitter PÅ en person. Hellre att de är fotade på ett trä- eller plastgolv
  • ominte
    Viktorsmamma skrev 2010-07-05 09:45:22 följande:
    jag köpte dessa:
    www.tradera.com/Nova-star-jeans-86-auktion_30...

fick hem dem och skicket är ju inte fint enligt mig, OK det är inga fläckar vad jag kan se,. men EXTREMT tvättblekta.

har ett par i samma "modell" i storleken mindre och tog kort för att visa:

om jag hade vetat att de var så blekta hade jag definitivt inte gett så pass mycket för de... FAN!
    Oj vilken skillnad. Såg att säljaren är en nying på tradera, jag brukar inte buda på auktioner som går upp i pris om det är en nying. Har tråkiga erfarenheter helt enkelt..
  • ominte
    Smultronhjärta skrev 2010-07-05 21:25:10 följande:
    Jag är likadan..Dessutom budar jag inte längre på "aldrig använd bara tvättad" om jag inte vet vem säljaren är,"fint använt skick" avskräcker mig också nuförtiden...Obestämd
    Jag själv är yberpetig när jag säljer grejer och när jag då till och från stöter på säljare som sitter på åsikten "om du handlar på Tradera så förvänta dig begagnade grejer"- DÅ blir jag mörkräddTyst

Det finns helt klart extremt skilda åsikter på vad som är begagnat och vad som borde användas som putstrasa
    Oj det är precis så JAG skriver, dvs fint använt skick men då är kläderna oftast i nyskick. Vad ska man skriva istället??
  • ominte
    Smultronhjärta skrev 2010-07-05 22:31:38 följande:
    jo men jag skriver också fint använt skick i mina auktioner men fyller ut om ev tvättludd,noppror,fläckar,blekt etc.
    Enbart fint använt skick kan innebära sååå mycket olika saker beroende på vem som skriver detDrömmer
    men om den inte ÄR tvättblekt eller noppig då ? Vissa kläder har dottern typ bara provat eller haft på sig inomhus en stund, och vissa använt 1 dag sen kastar hon av sig och säger "den är trång" eller "den är för hård" och då vet jag att hon aldrig kommer sätta på sig den mer. Då har jag ofta bara tvättat en gång innan hon provat plagget och en gång till efter inför försäljning.
    Vad skriver man då?
  • ominte
    Scruffy skrev 2010-07-08 21:03:39 följande:
    Jag köpte en baddräkt i tisdags via KÖP NU. Betalade den på en gång men då det är bankgiro skulle betalningen synas först igår. Ingen baddräkt i posten ännu.
    Kan jag ringa köparen och höra om dem kan kolla betalningen och lägga den på posten då jag behöver den senast måndag, eller är det för framfusigt?
    Du skulle nog hört dig för innan du köpte/budade om baddräkten kunde skickas snarast möjligt innan måndag. Det är ju inget du kan begära av en säljare...
    Jag skulle INTE ha ringt.
Svar på tråden Traderatråden nr 16