• Tettan

Traderatråden nr 16

Finsmamma skrev 2011-01-16 18:28:28 följande:
    men har man köp nu blire osåltavgift väl?
    Jo, då blir det 3 kr (tror jag) i osåltavgift.
  • Tettan

Jag har inga problem att se bilderna, så det gäller nog inte för alla.

• Tettan
    Pepper79 skrev 2011-01-16 21:10:10 följande:
    blä

Någon som vet vad som händer om jag trycker "avbryt"? verkar ju inte som om ngn annons kommit ut än.
    Se upp så de inte kommer ut dubbelt - det gjorde det för mig när jag avbröt och försökte igen... Som tur var inga bud, så jag kunde gå in och ta bort de auktioner som kommit ut dubbelt och tredubbelt...
  • Tettan
    Tessou skrev 2011-01-22 17:49:34 följande:
    Men jag trodde jag kunde fixa allt nu och sedan gå in å starta allt då den 6:e...
    Jo men det kan du. Spara bara listan (någonstans där du kommer ihåg var) och så den 6:e går du in och öppnar listan och laddar upp.
  • Tettan
    kalmar brud skrev 2011-01-23 15:09:48 följande:
    1 februari höjer schenker fraktpriserna. kampanj.tradera.com/frakt/schenker/
    Har ett par auktioner som går ut den 30:e januari - är det fult att göra ett tillägg i auktionen såsom följer?: Har precis fått veta att schenker höjer sitt lägsta pris till 42 kr från 1 febr, så hinner jag inte boka frakten före dess så önskar jag justera fraktkostnaden.
  • Tettan
    zika skrev 2011-01-29 18:05:49 följande:
    Varför skriver vissa aldrig något utan ger bara positivt omdöme och tycker att det räcker?
    Blir så irriterad. Tycker det känns som om de ej vart nöjda

Tex köpte jag nyligen ett par skalbyxor från pop. De kom och var jättefina som säljaren sagt men däremot fattades gummibanden under foten. Lite irriterade att hon inte sagt något tyckte jag och tänkte maila och bara säga att det hade du gärna kunnat säga. Iaf så gjorde jag inte det för jag var nöjd ändå.
    Jag gav henne ett riktigt fint omdöme ändå och nämnde aldrig något om fotbanden
    Efter ett par dagar får jag ett tomt omdöme :(
    Instämmer. Jag hade en köpare som när hon fick paketet genast skickade ett trevlig mail där hon skrev att hon var nöjd och tackade för snabb leverans. På Tradera däremot lämnade hon ett tomt omdöme...
  • Tettan
    TinaZ skrev 2011-01-31 19:07:11 följande:
    förstår hur du menar men vad ska man lämna för omdöme om man betalat men inte fått sin vara. Då kan man ju inte vara annat än missnöjd.
    Själv väntar jag på en jacka som jag vann den 19jan.
    Mailade säljaren i lördags som säger att hon skickat den. Vad gör man???
    Men det är ju inte säljarens fel att inte varan kommit fram...
    Man kan ju som säljare erbjuda sig att stå för en del av kostnaden. Jag gjorde det (köparen tackade men avböjde) sedan fick jag ett positivt omdöme med en kommentar om att leveranstid inte gick att bedöma så varan kommit bort på posten. Helt ok tycker jag.
  • Tettan
    AochJsMamma skrev 2011-02-05 10:45:27 följande:
    ok, tror bara att an missar väldigt mkt sista minuten bud på det...
    Precis - tänk på att det är melodifestival ett tag framöver på lördagar...
  • Tettan

Vad tror ni - är det någon mening att lägga ut långärmat nu? Det är inga märkvärdigt, bara KappAhl, Lindex o.dyl.

Eller ska man lägga den i "hösthögen"?

Långbyxor då - vad tror ni om det? Är det någon som köper det nu?

• Tettan
    Viktorsmamma skrev 2011-02-06 11:50:53 följande:
    ja lägger inte ut mer långärm nu innan sommaren.
    många har mycket från hösten.

långbyxor tror ja går att sälja året om sålänge de inte är fodrade.
    Fast jag tror ju även på fordrade, då det är bra att ha ute torra soliga vårdagar.

Men långärmat åker i "hösthögen" iaf...
Svar på tråden Traderatråden nr 16