liv10 skrev 2010-10-13 01:40:36 följande:
vad ger man för omdöme tillbaka till en köpare som ger neg med motiveringen "extremt långsam leverans"
vi skriver att man får räkna med minst en veckas lev tid då vi har jättemycket paket att skicka hela tiden, detta paket tog 2,5 vecka att nå köparen- då har posten tagit nästan en vecka på sig dessutom.
jag känner att vi skickat henne en fin vara, visserligen tog det lite ä'ngre tid än en vecka, men om hon bara frågat oss hade vi kunnat få förklara att den var skickad ca 7dagar efter betalning (jag vet att endel är superdupersnabba härinne- men vi har en vecka som satt pack-tid pga hög arbetsbelastning.)
jag har god lust att skriva att hon hon är otrevlig och ge neg tillbaka- så barnsligt jag vet- men hon har ju fått sin vara hon bet för- i superfint skick och till kanonpris- sen om det tog ca 1 vecka längre än vad hon hoppats på känner jag inte borgar för att ge oss neg (speciellt eftersom det var posten som faktiskt dröjt)
vad gör ni såna gånger? struntar ni bara i att lämna omdöme?
Jag skulle nog lämna positivt, men i kommentaren till hennes neg skriva att "beklagar den långsamma levereransen som delvis beror på posten". Då har du bett som ursäkt för din del samt förklarat att det inte helt och hållet var ditt fel. Ser bäst ut tycker jag.
Jag anser att en säljare som tar på sig det fel som begåtts och ber om ursäkt känns pålitiligare än en som skyller ifrån sig och är elak i sin kommentar. (om det inte blivit alltför många fel förstås...)