• Tettan

Traderatråden nr 16

LitenBlomma skrev 2010-10-10 11:21:43 följande:
    Jag har 5. Skriver ut frakt och om det skulle bli mer står jag själv för det, mindre då betalar jag tillbaka. Försöker alltid att slippa undan skrymmandeavgiften och gör istället stora, platta brev.
    Ja, men det gör ju jag också - och ändå inte....
  • Tettan
    liv10 skrev 2010-10-13 01:40:36 följande:
    vad ger man för omdöme tillbaka till en köpare som ger neg med motiveringen "extremt långsam leverans"
    vi skriver att man får räkna med minst en veckas lev tid då vi har jättemycket paket att skicka hela tiden, detta paket tog 2,5 vecka att nå köparen- då har posten tagit nästan en vecka på sig dessutom.

jag känner att vi skickat henne en fin vara, visserligen tog det lite ä'ngre tid än en vecka, men om hon bara frågat oss hade vi kunnat få förklara att den var skickad ca 7dagar efter betalning (jag vet att endel är superdupersnabba härinne- men vi har en vecka som satt pack-tid pga hög arbetsbelastning.)

jag har god lust att skriva att hon hon är otrevlig och ge neg tillbaka- så barnsligt jag vet- men hon har ju fått sin vara hon bet för- i superfint skick och till kanonpris- sen om det tog ca 1 vecka längre än vad hon hoppats på känner jag inte borgar för att ge oss neg (speciellt eftersom det var posten som faktiskt dröjt)

vad gör ni såna gånger? struntar ni bara i att lämna omdöme?
    Jag skulle nog lämna positivt, men i kommentaren till hennes neg skriva att "beklagar den långsamma levereransen som delvis beror på posten". Då har du bett som ursäkt för din del samt förklarat att det inte helt och hållet var ditt fel. Ser bäst ut tycker jag.

Jag anser att en säljare som tar på sig det fel som begåtts och ber om ursäkt känns pålitiligare än en som skyller ifrån sig och är elak i sin kommentar. (om det inte blivit alltför många fel förstås...)
  • Tettan
    gobananas skrev 2010-10-15 12:16:46 följande:
    Behöver lite hjälp! Är relativt ny traderare...
    Sålde en grej som jag skickade iväg för ett par veckor sedan.
    Vettesjutton om tjejen inte hämtade ut eller vad som hände för idag fick jag iallafall tillbaka paketet och fick pynta 55 kr för att hämta ut det...

Ska jag bara släppa det om tjejen inte hört av sig, eller hur får jag tag på henne ifall hon vill ha grejen?
    Hon vann för bara ett par kronor, men hon har ju ändå betalat + frakt.
    Annonsen har ju försvunnit från sålda för det var så längesen...
    Jag har också nyligen fått tillbaka paketet. Jag har mailat köparen att om hon vill ha det så får hon betala de 55kr för att jag ska hämat ut + ny frakt till henne.

Men det var också ett par byxor som hon bara bet 1kr + frakt för.

Och jag tänker INTE lägga ut 55 kr för att hämta ut ett par returnerade jeans för 1 kr. Det får jag aldrig igen även om jag lägger ut dem på nytt...
  • Tettan
    Viktorsmamma skrev 2010-10-16 16:39:43 följande:
    åh problemet då!

köpte duplo till sonen, betalade igår. hon skrev "skickar senast imorgon"

hon har fortfarande inte bokat frakten m. schenker enligt traderas sida då man kan kolla där ju
    Fast nu händer ju inget på helgen när man skickar med Schenker iaf, så det spelar ju absolut ingen roll om hon lämnar in i dag eller i morgon...

Sen kan det ju vara en annan bank, och då ser hon ju inte pengarna förrän på måndag.
  • Tettan
    Viktorsmamma skrev 2010-10-16 19:20:01 följande:
    jo men hon hade redan sett pengarna då hon mailade..

nä men hon kan ju boka och lämna in ändå tycker man då man "lovar"

Iofs, men om hon har fått förhinder och det inte spelar ngn roll om hon bokar och lämnar in i morgon så gör väl inte det nåt? Schenker kommer ju inte och hämtar förrän måndag i alla fall...

• Tettan
    Pixxi skrev 2010-10-16 20:15:02 följande:
    Tack Jag skriver 158

En fråga till
    Gratis auktionerna är det gratis att välja utvalda objekt också?
    Har för mig att det var provision och osåltavgift som de "bjuder" på.
  • Tettan
    Nikhita skrev 2010-10-17 16:42:05 följande:
    Men jeansen jag ska sälja väger 211 g, kand et verkligen bara bli 12 kr frakt?
    Nej - det blir 24 kr.
  • Tettan
    x karin76 skrev 2010-10-19 16:30:12 följande:
    Så här svarade de:

Hej Karin!

Tyvärr så gällde inte dessa rabatter/erbjudanden för de medlemmar som har mer än 500st omdömen.

Men jag ska givetvis ta detta vidare till ansvarig avdelning, så får vi hålla tummarna att det kommer något liknande erbjudandet som omfattar er som har över 1000 omdömen

Hoppas du får en trevlig dag!

Med vänlig hälsning
    Jaha??

Och när blev 1000 omdömen färre (dvs inte mer) än 500 st???
Svar på tråden Traderatråden nr 16