• Tettan

Traderatråden nr 16

maggan75 skrev 2010-08-01 22:43:57 följande:
    ok det tänkte jag inte på måste kika igen
    Dessutom hittar jag dem inte på Eniro, vare sig han som står för medlemsskapet, hon som skickade vinnarmailet eller "Hobbymagasinet"...

Men jag har betalt - bara att hålla tummarna nu då...
  • Tettan

Hoppsan - här har jag surat över att folk inte lämnar omdöme - så har jag fått ett av en köpare redan innan h*n betalat...

• Tettan
    Pumanprinsen skrev 2010-08-03 20:31:24 följande:
    Skojar du!!! har aldrig varit så överraskad
    Jag ville bara rensa lite, trodde inte det skulle bli många kronor... Men där hade jag fel
    Fler såna auktioner vill vi ha!!
  • Tettan
    aLttjolajban skrev 2010-08-06 15:19:22 följande:
    Får man göra så här?
    Se auktionstexten,kläderna blir ju svindyra!
    www.tradera.com/Sot-kofta-strl-86-POP-PO-P-Po...

För att få ta ut moms så måste man för det första vara momsregistrerad - och även om man är det så om man vänder sig emot privatpersoner (vilket man gör på tradera) så är det bruttopriset (dvs inkl moms) som gäller...

• Tettan

Har ni någon erfarenhet av att spåra brev som kommit bort på posten??? Jag vet vilken låda och vilken dag jag postade (27/7) och fick mail idag från köparen att det inte kommit fram ännu.

Hur går jag tillväga?

• Tettan
    HonSomVet skrev 2010-08-12 19:43:58 följande:
    Är det skickat som brev går det nog inte att spåra, tyvärr. Är det skickat som paket går det dock, men då ska du fått kollinummer.

Men man kan visst anmäla bortkomna brev till posten. Kolla deras hemsida!
    Tack för svar. Tyvärr var det skickat som brev (var bara ett litet ej skrymmande, men ändå)...
  • Tettan
    backi2008 skrev 2010-08-12 21:23:53 följande:
    En liten fundering... hur skulle ni reagera om ni köpte något till köp nu och sedan får mail av säljaren att hon inte kan posta förrän om en vecka? Jag fotade allt som ska säljas innan jag åkte till sommarstugan och har nu laddat pron med en massa härliga auktioner som jag vill få ut. Problemet är att jag tog inte med mig kläderna.... Blir borta till nästa lördag... Kanske lika bra att vänta???
    Om det inte stod i auktionen skulle jag nog bli besviken...

Sen beror det väl på vad det är... Vinterkläder är det väl kanske inte så bråttom med ännu...
  • Tettan

Men VARFÖR ska alla som säljer overaller skicka med posten för? Det blir ju så onödigt dyrt jämfört med schenker...

Är ute efter ett par vinteroveraller till mina grabbar i stl 110, någon som ska lägga ut snart?

Svar på tråden Traderatråden nr 16