• Tettan

Traderatråden nr 16

Bobbenn skrev 2010-05-24 01:54:53 följande:
    Hmm Idag fick jag mail från en säljare som skrev att hon inte sett min betalning för en vara jag köpte i slutet av april. Jag vet att jag betalt så jag hittade betalningen på internet banken och mailade henne. Då skrev hon att jag missat en siffra och att det händer. Men hallå ska jag betala igen nu då? Menar har jag betalt till någon annan förut då? Hur är det ens möjligt? Har skrivit fel på siffror förut men då har ALDRIG transaktionen gått att utföra. Har jag bara haft världens otur nu då?  SURT!
    Kolla med banken om de kan spåra vart pengarna tagit vägen... Kanske mottagaren är ärlig... Lycka till!
  • Tettan
    mariahammarberg skrev 2010-05-24 08:59:28 följande:
    Har köpt en tröja märke Me and I men tycker att den vär väldigt tvättblekt som inte står i auktionen. Tänkte fullfölja köpet då den inte blev dyr men tänkte maila säljaren följande:HejHar fått tröjan och den är hel och ren men tycker den är väldigt tvättblekt....Känns som om det borde ha nämnts i beskrivningen, tröjan är liksom vitflammig rakt igenom.....Har aldrig köpt av detta märke förut så jag vet inte om det ä typiskt för kläderna men tom kläder från HM som är använda till två barn har finare färger. Behåller tröjan men skriv gärna ut nästa gång så inte fler köpare blir besvikna.Är det ok formulerat?Tänkte oxå lämna omdömme i form av plus för alla delar men inte skriva ngn kommentar. Hur skulle ni gjort. Känner att jag tycker den ser ut att vara mer än "sparsamt använd"
    Jag tycker det är jättebra skrivet. Alla har olika bedömningar, och säljaren kanske inte tänkte på det. Skulle det vara jag som var säljaren skulle jag bli jättetacksam för en köpare som du. Som genomför köpet, och dessutom lämnar positivt och dessutom tipsar om att vara med tydlig i objektbeskrivningen för att undvika neg i framtiden...
  • Tettan
    kalmar brud skrev 2010-05-24 09:32:04 följande:
    Jag hinner inte alltid med att ge omdöme... Men jag skiter i detta nu för det spelar ju ingen roll vad jag säger så tror ni ju ändå på budtrissning mer än den som äger kontot... Budtrissning är ju när någon i min omgivning är inne och lägger bud för att höja... Men jag vet som sagt INTE VEM DENNA PERSONEN ÄR!!! Men jag ska meddela er sen när jag har varit och snackat med personen
    Hinner inte ge omdöme?? tar ca 5 sek att ge ett plus - du hinner ju lägga upp fler auktioner....?

Jag har inte varit med i denna diskussion tidigare, och har ingen erfarenhet i budtrissning. Men detta verkar FÖR uppenbart för att det inte ska vara så...
  • Tettan
    zuperduperme skrev 2010-05-24 18:17:33 följande:
    Hur lägger jag ut den igen? kan de inte se lite misstänksamt ut att jag lägger ut exakt samma sak igen?
    Jag tycker också du ska skriva det i annonsen. Jag har tvillingar och lägger ibland ut exakt lika kläder, och märker att andra gången blir det inte alls lika mycket bud. De som budat första gången budar inte alls...
  • Tettan

Är det ingen mer än mig som blir nervös när auktionerna går högre än ni trott?

• Tettan

Men vad sjutton betalar inte folk för??? Har en köpare som vann en auktion den 12:e och sedan skyller hon på att hon har datastrul och mailstrul... Men hon har ju kunnat maila mig, då kan hon väl betala också??? Suck!!

• Tettan

Jag skulle nog skriva 12 kr och vara noga med att skriva avsändare. Så att det blir jag som får ta straffavgiften och inte köparen.

• Tettan
    AochJsMamma skrev 2010-05-30 08:31:55 följande:
    erbjudandet gäller till midnatt ikväll....
    Var hittar ni det erbjudandet...?
  • Tettan

Ja, man kan ju fundera - jag sålde ett par överdragsbyxor i mitten av mars - köparen klagade på att hon inte tyckte de var i oanvänt skick som jag skrivit i auktionen... Jag mailade flera gånger och bad om bilder, så skulle jag betala tillbaka lite om hon hade rätt...

Jag hörde inget - min IKVÄLL över 2 månader senare började hon tjafsa igen... Nu när säsongen för överdragsbyxor är över.... Precis som om jag skulle tro på henne nu, när hon inte ville maila bilder då när det var aktuellt...

suck!

Svar på tråden Traderatråden nr 16