• Tettan

Traderatråden nr 16

Miew skrev 2010-10-24 21:20:33 följande:
    Jaha, nu har jag lämnat negativt omdöme på den säljarn som vägrat skicka min vara och svarar varken på mail eller telefon eller här på familjeliv.

www.tradera.com/item.mvc/viewitem/?auctionId=...
    Jag kommer inte in på länken? Vad heter hon på tradera?
  • Tettan

Sådär, då har jag gjort min första felpackning...

Sålt två par likadana handskar, ett par mörkblå och ett par mörkgröna, och nu mailar ena köparen och säger att hon fått två höger-handskar... SUCK!

Jag har bett henne kolla färgen noga, och lär ju i så fall maila den andra och be dem skicka till varandra...

Men det vore ju konstigt om de vägrade, nog vill man ha ett korrekt par hanskar, eller?

Naturligtvis står ju jag för frakten, klumpiga mig...

• Tettan
    zasata skrev 2010-11-02 21:21:01 följande:
    Hej!
    Nu har jag ett problem jag hoppas ni kan häjlpa mig med.
    Jag vann två varor av en säljre den 18 oktober, Jag mailade den 18 och 21 oktober för att fråga efter samfrakt, men fick inget svar. Valde sedan att köpa detta på annathåll. Nu har jag fått mail från säljaren som undrar var hennes pengar är. Hur skall jag lösa det? Vet ju att bud är bindande. Men tycker ju som säljare man får höra av sig innom rimlig tid med. Vill gärna ha grejerna förvisso, men nu har jag inte dom pengarna (ca 500kr) och för inget seriöst intryck då det tog så tid, men av omdömen så verkar säljaren seriös.
    Hur länge väntade du? Jag har varit med om flera gånger att jag fått påminna köpare, och när jag gjort det har det visat sig att mitt vinnarmail har hamnat i deras skräppost!! Kanske din säljares mail har hamnat i DIN skräppost?
  • Tettan

Har flera gånger sista tiden varit med om att mitt vinnarmail har hamnat i köparens skräppost. Så jag börjar allvarligt fundera på att använda Traderas automatiska vinnarmail, även om jag kan tycka att det kan vara lite opersonligt.

Är det någon här som varit med om att Traderas vinnarmail hamnat i skräpposten???

• Tettan
    Väntarochlängtar skrev 2010-11-05 23:59:20 följande:
    Jag menade 59 dagar och vid midnatt eller vad?
    Nej, det räknas på det klockslag som auktionen gick ut.
  • Tettan
    ominte skrev 2010-11-08 22:23:12 följande:
    Jag brukar ha det på saker jag inte vill släppa för mindre än en viss summa. Visst, man kan ha högt utropspris men det lockar sällan folk att buda.
    Samtidigt som det kan avskräcka folk att bjuda vidare om man inte kommer upp i res.pris...
  • Tettan
    ominte skrev 2010-11-09 15:59:10 följande:
    För mig har det funkat super de gånger jag har lagt res.pris!
    Det är ju bra. Men personligen slutar jag buda när säljaren har lagt res.pris...
  • Tettan

Kanske det är pga mailet som det trillat in en massa omdömen från "gamla" köpare till mig.

• Tettan

Vad trött jag blir när de gör fel på fakturorna... :(

Jag glömde osåltkampanjen och reagerade inte på de tre osåltavgifterna jag fick, så jag betalade fakturan igår, och i dag får jag ett mail om att det finns en ny korrigerad faktura... :(

• Tettan
    Mamma till Simon skrev 2010-11-22 21:10:58 följande:
    nepp men så använder jag mej inte av det heller, men däremot så undrar jag om man nu inte använder sig av det varför inte skicka ett eget vinnarmail då, vann en auktion för 2 dagar sedan och har fortfarande inte fått något Obestämd
    Kan det vara så att det hamnat i skräpposten?

Jag använder mig av eget vinnarmail och mailar alltid samma kväll, senast, som auktionen gått ut. När det gått några dagar och jag inte hört något (även fast jag har en veckas betalning) så mailar jag igen och tipsar om att mitt första kan ha hamnat i deras skräppost - och oftast har det det.
Svar på tråden Traderatråden nr 16