• Tettan

Traderatråden nr 16

Hej. Jag funderar på att lägga ut lite strumpor, men jag har ju ingen aaaaning om vilken storlek de är. Har någon av er något tips??

• Tettan
    Sophie81 skrev 2011-01-06 15:34:33 följande:
    Har du ett par fr Polarn & Pyret? i deras strumpor står ju strl och sen kanske du kan använda dem som "mall" när du jämför med andra strumpor.
    Nej tyvärr...

Men tack för tipset!
  • Tettan
    aLttjolajban skrev 2011-01-06 16:36:22 följande:

Går det bra fortfarande på T nu efter jul?

Här fick man ett mail från en köpare som fick lösa ut sitt brev då smarta posten har slarvat bort portot på brevet!
    Jag kollar alla brev 3 gånger att det sitter prorto på och att det är rätt portosumma.

Jag har alltid kört de förklistrade på karta till 99,9 %. man får ju inte tejpa över frimärkena enligt posten. Gur gör ni andra? tejpar ni över frimärkena så de inte kan lossa?

Jag brukar tejpa i över och underkant så att åtm en del av frimärkena är fasttejpade. Har aldrig fått "påbackning" av detta. Iofs lämnar jag aldrig över disk, utan lägger själv i gula lådan...
  • Tettan

Det betyder att du får inte skriva i texten ett reservationspris (lägsta pris) om du inte fyllt i det när du lade upp auktionen.

Det andra betyder att en köpare (högste budgivare) inte är bunden att genomföra affären om han/hennes högsta bud är lägre än vad du angett som reservationspris.

• Tettan
    KaeJ skrev 2011-01-06 20:50:43 följande:
    Ja precis men jag får alltså skriva mitt reservationspris. Tycker det är konstigt att man inte kan se det när det finns ett!
    Ja det har du rätt i - verkar konstigt... Men jag tolkar texten så iaf.
  • Tettan

Usch - nu har jag en sån där auktion ute som drar iväg i pris - jag som inte trodde jag skulle få den såld för 9 kr ens...

Nervöst!!

• Tettan
    jenlul skrev 2011-01-11 22:32:31 följande:
    Blir ju nyfiken på vad det är du säljer ;)
    det var en ärvd grå stickad tröja med skinnlappar på ärmarna stl 104. Inget speciellt märke, FIX. Iofs i jättefint skick, men den kom aldrig till användning hos mig... Den gick för 144 kr (trodde inte jag skulle få utropspriset 9 kr ens...)
  • Tettan

Vad tror ni om att lägga ut kortärmade/kortbyxade pyjamaser redan? Eller ska man vänta någon månad till?

• Tettan

Jag kör 9 kr i utrop på det mesta, men då säljer jag mest billiga märken typ KappAhl och H&M. Då räcker det till emballage (mailingbags) och tradera-avg utan att jag går back...

Dessutom blir det ingen osålt-avgift om det inte blir sålt...

Svar på tråden Traderatråden nr 16