Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Hmm.. Jag vann en ny klänning för ett tag sen som tyvärr var lite för stor för mig så jag la ut den igen. Tänkte sen att jag kan ju tipsa hon som bjöd emot mig om att den ligger ute igen (den är slut i butiken), så kanske hon kan fynda den från mig i stället. Är fortfarande under hälften av budnivån som jag betalade, så visst finns det en god chans att hon kan buda hemm exakt samma klänning billigare än i den ursprungliga auktionen.

Undrar dock om hon kanske tog illa upp av mailet och är sur över att jag ninjade den för henne första vid det första tillfället.. Hon svarade inte på mailet iaf. Kanske har jag klivit i klaveret.. ajaj..

★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    mage06 skrev 2010-04-20 10:09:31 följande:
    Jag brukar inte irritera mig i första taget men just nu irriterar jag mig på Blocketannonser där säljaren inte gör ett tillägg när saker är sålda. Jag har nu frågat samma säljare två gånger om saker finns kvar för att jag glömmer att jag redan gjort en förfrågan. Spill med både min och säljarens tid...
    Tyvärr får man ju betala typ 20 spänn per gång man gör en ändring, är nog därför..
  • x karin76
    Mamma till Simon skrev 2010-04-20 21:10:13 följande:
    Nu har jag lagt ut lite i tjejkläder i stl.68 för den som är intresserad
    Har bland annat 68 ute med avslut ikväll och de går biiiiiilligt i de små storlekarna.. ujuj..

Och la ut lite nytt från växalådan som inte går att stänga..

Hur går det för er andra som har avslut ikväll?
  • x karin76
    leson76 skrev 2010-04-20 15:04:57 följande:
    Har inte sålt på tradera på ett tag och därför inte följt denna tråd heller, på ett tag. MEN när jag igår skulle hjälpa en kompis lägga upp auktioner upptäckte jag att Tradera höjt avgifter och att de numera tar 3,68 (!!!) i provision för en auktion som slutar på 9 kr!!!!!Det är ju inte klokt!! Nej, det gjorde i alla fall  mig avtänd så nu ska det myyyycket till för att jag ska bemöda mig lägga timmar på att lägga upp traderaauktioner. Flera än jag som reagerat??
    Ja det har diskuterats här i tråden till och från den senaste tiden.. Inte mycket att göra mer än att sluta eller minska på säljandet.

Väntar själv på att trendsales ska öppna i Sverige och lägga en del försäljning där antagligen, får hoppas de håller lägre avgifter för att konkurrera in sig på marknaden.
  • x karin76
    September09 skrev 2010-04-20 14:07:36 följande:
    Suck!Nu har det hänt igen! Får hem grejer fulla med fläckar....som det inte stod nåt om. Förstår att vissa saker kan missas...men blir ju så besviken Jakten på nya fortsätter!
    Sånt är tråkigt...

Tur det finns gott om nya saker ute också. Man får hålla sig till dem, eller till säljare man känner till.
  • x karin76
    Pumanprinsen skrev 2010-04-21 07:54:34 följande:
    Trendsales? Vad är det, aldrig hört talas om det
    Det är en dansk site trendsales.dk. Man kan sälja och köpa till fast pris eller så får man buda (fast man budar "manuellt" (dvs med inlägg) och inte automatiskt som på Tradera). De ska tydligen öppna i Sverige med, trendsales.se.

Brukar både handla och sälja i Danmark emellanåt. Tyvärr är det tokdyrt att handla pga kronkursen (och danskarna tar alltid mycket betalt för utlandsporto).. men man kan ibland göra fynd och hitta saker som inte går att få tag i på Tradera.

Lyckades t ex sälja några plagg från Holly's där som gick osålda på Tradera, på Trendsales fick jag dubbelt mot utropet på T. Det är väl fler danskar som söker just det märket, inte lika välkänt i Sverige..
  • x karin76
    September09 skrev 2010-04-21 09:06:46 följande:
    Som tur är så var detta en mycket trevlig säljare som erbjöd återköp och satte pengarna tillbaka snabbt. All heder åt såna som kan stå för misstagen!
    Japp, alla kan ju göra misstag..
  • x karin76
    Mrs B skrev 2010-04-20 21:45:53 följande:
    Tack för toppenfina kläder! Har avslut strax, två går toppenbra (särskilt en!), två går uselt
    Tack själv!
  • x karin76
    Bobbenn skrev 2010-04-22 16:17:59 följande:
    Ja vad jag förstått går det på allt
    Alcarinque skrev 2010-04-22 15:59:07 följande:
    Men är det inte så att det bara söks i rubrikerna? Eller går sökfunktionen igenom objektsbeskrivningar också?
    Nej man måste gå in på detaljerad sökning och kryssa i rutan Sök även i objektsbeskrivningen för att den ska hitta dem på det sättet.

Tycker som många andra att det är lite overkill att förbjuda att man nämner märken i andra auktioner, om man bara gör det tydligt bör det vara ok..

De ger ju en massa "tips om hur du ska få fler besökare till dina auktioner" osv osv, men samtidigt förbjuder de detta..? Låter som att bita sig själv i svansen lite grann..
Svar på tråden Traderatråden nr 16