Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76
    Tettan skrev 2010-04-14 22:03:45 följande:
    Är det någon mer än jag som har problem med att betala när ni bokar via Schenker ikväll??? Jag kan logga in på Swedbank, men sen är det stopp. Tekniskt fel! :(
    Nä men Hotmail krånglar sen länge.. går inte att logga in.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-04-15 07:04:07 följande:
    Fick min Traderafaktura idag och kostnaderna för gratisannonsen den 21/3 är borttagna
    Å det måste jag kolla med, tack för påminnelsen!

Såg din bet förresten, bruna djur åker till gula lådan i em.
  • x karin76
    x karin76 skrev 2010-04-15 07:16:12 följande:
    Å det måste jag kolla med, tack för påminnelsen!Såg din bet förresten, bruna djur åker till gula lådan i em.
    Vad var era på förresten? Min var på 556 spänn.. huga! För 45 auktioner.
    Blir ett snitt på ca 12,35 kr/auktion.

Kollar på en äldre faktura för att jämföra lite.. hade jag några andra fakturor t ex:

Under 2009:
    439 kr för 56 auktioner - snitt 7,80 kr/auktion
    430 kr för 81 auktioner - snitt 5,30 kr/auktion
    193 kr för 30 auktioner - snitt 6,40 kr/auktion

Under 2008:
    193 kr för 30 auktioner - snitt 6,43 kr/auktion
    138 kr för 38 auktioner - snitt 3,63 kr/auktion

Det går ju inte enkelt att jämföra hur ändringen är procentuellt mot försäljningsvärdet, vilket hade varit mer exakt.. men jag säljer alltid ungefär samma saker de senaste åren så lite slutsatser kan man ju dra iaf...
  • x karin76
    Tingelingstar skrev 2010-04-15 14:30:47 följande:
    Hur ställer ni er till kläder ni får hem som är namnade men att det inte har framgått i beskrivningen?Andra gången på 2 veckor det har hänt mig...
    Brukar inte göra annat än att möjligen maila och tipsa om att nämna det i framtida auktioner...
  • x karin76
    Zvartaliljan skrev 2010-04-15 13:30:21 följande:
    bästa märket kvalitétsmässigt tycker jag är Kik-Kid. Så jäkla bra kvalié men huj så dyrt...deras klänningar håller sig fina hur länge som helst men 600kr för en klänning är hutlöst! o så går de så dåligt på tradera
    Tycker att vissa meandi-plagg håller sig helt galet fina i kvaliten. Visserligen blev de från de äldre kollektionerna väldigt tvättblekta då många var stentvättade.. men från de senaste kollektionerna tycker jag vissa plagg har varit galet fina även när de använts och tvättats ett antal ggr. Tänker på enfärgad turkos monstertröja, blålila mc-tröja, röd monstertruck, osv osv. Det SYNS inte på dem att de använts/tvättats 8-10 ggr eller mer. Jämförde häromdagen storebrors mc-tröja med en indiantröja i samma färg som lillasyster har som är tvättad 1 ggn. Det var inte en antydan till skillnad mellan de två. Inget tvättludd, perfekt tryck, inte blekt.

Vad gäller andra "märken" tycker jag det varierar lite mer från vilken typ av tryck och tyg det är. Ribbade tyger håller sig sämre än släta rent generellt.. och mörka tryck sämre än färglada/ljusa.
  • x karin76
    Pildi skrev 2010-04-15 12:34:00 följande:
    Jag tycker att Småfolk går inte speciellt bra på Tradera.. jag har en body ute i str.86, auktionen går ut om ca 24 timmar och den är på 34 kr...inköpspriset var ca 249krMen visst den är använt.  Jag gillar såna annonser där säljaren skrivet "använt max 2 gånger" och tittar man på övriga annonser så står det på alla samma beskrivning..he he Man undrar om ungen gick naken ??
    En del barn har helt enkelt vääääldigt mycket kläder och en köpgalen förälder som tröttnar fort på plaggen. Finns nog några såna här i tråden gissar jag.. *visslar*
  • x karin76
    Pixxi skrev 2010-04-15 21:17:36 följande:
    www.tradera.com/Klanning-stl-54-Lindex-Shop-O... Budade hem denna igår, men såg fel på storleken.... Får väll ha den som hemma som mys
    Du kan returnera i butik, jag frågade när jag hämtade ut en klänning för ett tag sen.

Tyvärr var den lite för stor, men jag hade redan råkat plocka bort lappen så jag la den på Tradera i stället, får väl slumpa bort den.
  • x karin76
    AochJsMamma skrev 2010-04-15 20:35:50 följande:
    Godkväll i tråden!!Nu har jag slängt ut 4 auktioner, känns skönt att ha tagit sig i kragen lite smått iallafall! Har ju en hel del sommarkläder som måste ut, så jag måste lägga på ett kol så jag får yt det icke somriga så här i sista sekund...Pax gympadojjor... 1 kr eller högt? Börjat fega ut lite, så lutar åt högt utrop..men vad hade ni gjort? stl 22
    Tror stl 22 brukar gå bra oavsett, beror på hur mycket du vill ha ut för dem och om du absolut vill ha dem sålda el inte, och såklart vilket skick de är i.

Är de i fint skick och du inte vill riskera något jag lagt ut dem för 49 kr och köpnu 99 kr. Är de i sådär skick skulle jag lagt ut dem för 1 kr och köp nu 49 kr. Frakten blir ju alltid minst 33 kr (Schenker) på skor, så det är svårt att få ut mer om det inte är Molo, Kavat eller Converse verkar det som...
Svar på tråden Traderatråden nr 16