Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Doodies skrev 2010-04-26 09:04:59 följande:
    Vågar jag lägga ut kläder i storlek 50-56? Är det risk att det blir osåld alt väldigt låga priser?Vet inte vad jag ska göra med dotterns alla fina kläder
    Spara dem till ev nästa?

Tyvärr går små kläder galet billigt, nästan gratis... Inte ens på barnklädesloppis går de åt. Vi hade en sån för ett tag sen, 86-92-bordet halverades under första två timmarna.. medan borden med 56-62 osv såg helt orörda ut. Några köpte lite prematurkläder för 5 - 10 kr för att ha som dockkläder, det var typ allt.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    mage06 skrev 2010-04-26 16:43:11 följande:
    Jag tycker de brukar gå högt på Tradera. Skall själv lägga ut en Tricot Slen där inom kort. Det där med nyskick är knepigt tycker jag. Jag skriver i princip aldrig det utan hellre toppskick Hellre glatt överraskade köpare än besvikna. Nyskick, menar jag att ett plagg är mycket kort tid. Är det bara tvättat en gång så är det ju inte riktigt i nyskick enligt mig. Så jag skulle också bli besviken om en jacka som beskrevs vara i nyskick var namnad...
    Fast det tycker inte jag iofs... Ett plagg i nyskick kan enligt mig vara tvättat, men det går inte att se på plagget att det blivit tvättat. Vissa fina kvaliteter syns det ju inte på.

Brukar generellt skriva ut hur mycket ett plagg använts (använts si och så många gånger, tvättats så många ggr, osv) tillsammans med min beskrivning av skicket. De flesta brukar vara väldigt nöjda med vad de får i lådan.
  • x karin76
    Bobbenn skrev 2010-04-26 17:11:59 följande:
    Då vill man ju bara ljuga. Att färre haft den och det i sig är ju väldigt FULT
    Man har väl inte tygband för att man vill ljuga? Jag syr fast namnband i mina barns jackor för att det ser snyggare ut. Sen kan man ju enkelt ta bort det och byta ut det när nästa barn ska ha plagget, om det sen är yngre syskon eller kusiner eller någon på Tradera, det må ju vara hänt.

Undviker oftast namnade plagg som namnats med textpenna för jag tycker det ser lite tradigt ut.. Visst, det är på insidan och det syns inte utanpå när plagget använts. Men kan jag välja på ett namnat och ett onamnat plagg i likvärdigt skick så väljer jag troligtvis det onamnade.
  • x karin76

För att tala om något annat, fler än jag som har avslut idag? Min prognos är att det går helt ok, får hoppas det iaf.

Tyvärr gjorde jag om samma misstag som jag alltid gör verkar det som... lägger avslut under "Hollywoodfruar".

• x karin76

Ehum... Har en tokstressad köpare som mailat 3 (tre!) ggr och fråga om jag skickat varan.. (Auktionen gick ut IGÅR!). Visserligen mailat kopia på överföring, men jag har som princip att aldrig posta något förrän överföringen syns på mitt konto, och det gör den inte än....

Kollade lite bland hennes gamla omdömen, och minsann.. det fanns ett par röda med kommentaren "fick aldrig betalt trots att varan skickats" med motkommentaren "varan kom aldrig fram"..

Tror nog hon får bita ihop och vänta tills överföringen är helt klar innan hon får något i brevlådan..

• x karin76
    x karin76 skrev 2010-04-27 16:24:19 följande:
    Ehum... Har en tokstressad köpare som mailat 3 (tre!) ggr och fråga om jag skickat varan.. (Auktionen gick ut IGÅR!). Visserligen mailat kopia på överföring, men jag har som princip att aldrig posta något förrän överföringen syns på mitt konto, och det gör den inte än....Kollade lite bland hennes gamla omdömen, och minsann.. det fanns ett par röda med kommentaren "fick aldrig betalt trots att varan skickats" med motkommentaren "varan kom aldrig fram"..Tror nog hon får bita ihop och vänta tills överföringen är helt klar innan hon får något i brevlådan..
    Hmm.. blandade ihop henne med en annan köpare, hon har INTE skickat någon kopia på överföringen, utan bara mailat om huruvida jag postat varan 3 ggr..

Och då är dessutom Schenker angett som leveranssätt, what's the rush liksom?
  • x karin76
    Naxxiz skrev 2010-04-27 19:10:09 följande:
    Inte samma byxor, syns på "nitarna" vid byxfickorna att dem är olika =)
    Den bilden hon har tagit själv är tagen i en spegel.. tänk på det. Så den niten som sitter lite i ovankant är på vänster sida på den bilden, jämfört med på höger sida på den första auktionen..
Svar på tråden Traderatråden nr 16