Inlägg från: maadicken |Visa alla inlägg
  • maadicken

Traderatråden nr 16

Hanniz skrev 2011-03-05 23:52:31 följande:
    Sitter och ska förbereda lite auktioner, med uppstart imorgon förhoppningsvis.

Vilken är den ultimata auktionslängden tycker ni? Kör ni alltid samma eller varierar det?

Kul med lite tips :)
    7 dagar tycker jag är en bra längd. längre blir lite drygt att vänta. själv vill jag gärna ha avslut på söndagar, och beroende på när jag har tid att sitta och fixa med anonserna så blir det lite olika antal dagar. allt mellan 6-13 dagar, för jag vill inte ha för korta auktioner heller.

dålig fart i denna tråden nu för tiden va? för inte allt för längesen så han man ju knappt med i alla inlägg som var. vart har alla tagit vägen?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
  • maadicken
    alvaereva skrev 2011-03-10 13:24:33 följande:
    Jag har just gått med i FB gruppen för Pop-kläder. Värsta drogen ju!
    Men var betyder egentligen pp som det står på alla annonser -korkad-
    vart hittar jag den gruppen? livsfarligt för min del kanske...
  • maadicken
    alvaereva skrev 2011-03-11 07:55:29 följande:
    Sök på "Vi som köper och säljer Po.p kläder" Så kommer det upp
    Lovar att det är livsfarligt, köpte lite igår och satt hela kvällen
    tack
  • maadicken

tänk så fort det går att få kontakt OCH betalt bara man börjar prata om negativt omdöme... 7 minuter tog det, efter att ha gått nästan 2 veckor + påminnelser utan att ha hört ett ljud

sen har jag en som jag inte har hört ett ljud från (och inte heller påmint) som vann min auktion i söndags. ser att hon har högsta bud på en av mina som går ut imorgon och förstår att hon vill samfrakta, men man hör väl av sig!? betalning inom 4 dagar har jag...

• maadicken
    annat82 skrev 2011-03-13 08:38:59 följande:
    Jag har skrivit uttryckligen att man ska höra av sig om man vill samfrakta och det är olika dagar på auktionssluten. Har haft an av tio ungefär som faktiskt hör av sig ändå. Har betalning inom 3 dagar, men väntar alltid minst 5 så det brukar inte vara några problem på det viset.
    Men jag tycker att man läser villkoren i auktionen och håller sig till dem, uppenbarligen tycker inte alla köpare det :-/
    Ibland när jag inte fått betalt så har jag kollat igenom och ofta är det av köpare som väntar på att ytterligare någon auktion ska ta slut. Har även ibland mailat och frågat om de vill ha samfrakt, lite för att påpeka att de kanske borde hört av sig, ett vänligt mail med en enkel fråga men jag hoppas de tänker till själva också
    det har jag skrivit i vinnarmailet, så det borde ha framgått... jag brukar oxå vänta extra dagar innan jag påminner, oftast en vecka.

ett par skor som blev osålda förra söndagen har nu 8 bud. tänk vad det svänger från vecka till vecka
  • maadicken

jag har inte ens sett att det sorteras på relevans har det gjort det länge? kanske därför jag tyckt det varit dåligt med anonser som går ut snart... så dåligt att man inte kan ändra den inställningen så den är kvar där man vill ha den.
    för vad menas egentligen med relevans när man söker i kategorin "barnkläder pojk 110/116". hur är relevansen då??

• maadicken

vann två auktioner härom kvällen. frakten var skriven till 0 kr, och ingenstans i auktionsbeskrivningen eller det personliga meddelandet står det nåt om att frakten ska räknas ut i efterhand. när jag får vinnarmailet så är det en fraktkostnad på 48 kr. inte riktigt vad jag hade tänkt... hur hade ni gjort?

jag kan säga att frakten är dyrare än plaggen jag vann, men det finns ju faktiskt dom som har fri frakt. hon hade många auktioner ute, och alla hade 0 kr i frakt.

• maadicken
    MejaKiZnic skrev 2011-03-22 09:08:55 följande:
    Det är säljarens skyldighet att ha med alla uppgifter i sina auktioner, även frakten måste stå med. Visserligen så kan man glömma eller är relativt ny och inte vet om detta. Obestämd
    ja hade säljaren varit ny så hade jag haft förståelse, men denna säljaren har 650 omdömen och har haft tidigare auktioner med 0 kr i fraktkostnad. ingen som nämner det i nåt omdöme dom senaste sidorna dock...
  • maadicken
    6 Små Älsklingar skrev 2011-05-21 10:00:34 följande:
    Fick precis mail om att sälja hur mycket man vill hela helgen utan provision och osåltavgift om man anger SOMMARYRA2011.

Kan man använda prolister eller måste man lägga in annonserna en och en på traderas sida?
    surt för mig som slitit så och fått ut 37 auktioner som går ut imorron. hade varit toppen att få dom gratis ju! *måste leta och se om jag hittar mer att sälja*
    Väntarochlängtar skrev 2011-05-20 10:58:58 följande:
    Tycker ni att Tradera går bra nu?? Var inte maj en av de bästa månaderna förra året?
    för min del går vissa saker bra och vissa inte alls. som vanligt ungefär

kika gärna in och shoppa lite sommarkläder
  • maadicken
    filuran5 skrev 2011-05-21 20:29:30 följande:
    Åh vad mycket fint du har Maadicken! Jag har lagt massor i minneslistan nu så jag kan ninja lite imorgon kväll. Hmmmm...... Det kan nog bli dyrt för mig......
    Åh tack! Vad roligt
Svar på tråden Traderatråden nr 16