Inlägg från: maadicken |Visa alla inlägg
  • maadicken

Traderatråden nr 16

tack!

jag får nog ringa bussgods imorgon och höra lite. alla kartonger är ju för låga! skulle kanske funka med den största, men då gäller det att resten få plats oxå och det tror jag inte... jag har ju kartonger här hemma nu som passar, och det vore ju smidigt att skicka i dom.

ang. schenker. är det bara ombudet som kontrollerar? aldrig schenker själva? för i så fall är det nog lugnt!

♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
  • maadicken
    x karin76 skrev 2010-10-24 22:52:27 följande:
    Har ingen aning, men har skickat nästan 100 paket med Schenker och har aldrig varit med om några klagomål även om jag legat på gränsen ibland... Tror nog det är lugnt om det inte är extremt mycket som skiljer, t ex vikt eller 200 mm för stort osv.
    då hoppas jag på det
  • maadicken

nu har jag problem med hur jag ska frakta igen... imorgon går min auktion ut och jag har bud på den. det är en saccosäck, och den går inte ner i DHL:s största låda. inte heller platsar den inom ramen på schenkers storleksangivelser... MEN, förutom paketstorlekarna så står det även referensmått 220 cm.  L + 2 *(H+B) står det... måste väl betyda höjd+längd+bredd va? 
    saccosäcken är 170 cm om jag slår ihop allt det. betyder det då att den går att skicka med schenker fast den överskrider både bredd och längdgräns?

ska kika lite på schenkers hemsida och se om jag hittar nånting där, men innan jag har hunnit med det så anske någon här vet hur det är

• maadicken
    Mamma till Simon skrev 2010-10-30 20:33:59 följande:
    bussgods då!? de har ju numera lådot man kan köpa och skicka i hos dem
    dom lådorna är oxå för små och dessutom svindyra! 
    men jag ska kika vidare på bussgods och se vad dom har för gränser.

hade jag vetat innan att man inte kunde skicka så stora paket med schenker så hade jag sålt på blocket iställe....
  • maadicken
    annat82 skrev 2010-10-30 20:40:05 följande:
    Har du tagit höjden+bredden gånger 2 då när du räknar? För då hamnar den kanske över

Och det borde ju  inte va ok om det överskrider ett av maxmåtten även om refernsmåttet är mindre. Är ju åtminstone så på posten där de har referensmått längd+bredd+höjd max 90, men med villkor att ingen sida får vara över 60 cm heller
    det verkar som att det är längden som har betydelse. tror jag... http://privpakportal.schenker.nu/privatpaket2/calculate.aspx?tradera=1 

måttet blir 180 cm när jag tar H+B*2   längden är just nu 80 cm, men det går nog att fixa till kanske.
  • maadicken
    h80 skrev 2010-10-30 20:44:42 följande:
    vad har den för mått?
    längd: 80 cm
    höjd: 34 cm
    bredd: 56 cm

men måtten går ju att göra om, den är ju lite formbar
  • maadicken

hmm... bussgods kan man ju inte ens se vad det kostar innan man vet vart köparen bor... (om man inte väljer deras lådor)

• maadicken
    Olivers Mamma skrev 2010-10-30 21:21:58 följande:
    maadicken. Hur mycket väger den?

Vet att såna sålts flitigt på tradera ett tag o har för mig de skickade med schenker då
    knappt 2 kg.

jag får nog försöka ringa schenker imorgon.
  • maadicken
    x karin76 skrev 2010-10-31 10:25:16 följande:
    Man får max ha 70 cm med Schenker har jag för mig.
    menar du att det skulle gå om ingen sida är mer än 70 cm?

just nu står den med måtten
     H 45
    B 55
    L 57

får väl ringa schenker imorgon och fråga annars, han inte göra det idag.
  • maadicken
    x karin76 skrev 2010-10-31 10:26:35 följande:
    70x40x35 är maxmåtten.
    och där läste jag vidare

men det står ju nåt om referensmått 220 cm oxå, och det är det jag inte riktigt förstår
Svar på tråden Traderatråden nr 16