Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Ville Mor skrev 2010-04-09 19:44:05 följande:
    Tack för snabbt svar... Ska ge det ett försök och se om jag lyckas. Lät avancerat fats ändå inte Säkert lättare att förstå när man har det framför sig...
    Ja det är enklare när man ser det framför sig. Om du har programmet och har i bakhuvudet ungefär min beskrivning så förstår du säkert. Annars är det bara att fråga här när du håller på, så hjälper vi andra till så mycket vi kan.

Är sååå bekvämt att kunna skriva auktionstexten lite då och då när man får en liten stund över, i stället för att göra det precis när man måste ladda upp.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • x karin76
    Ville Mor skrev 2010-04-09 19:44:05 följande:
    Tack för snabbt svar... Ska ge det ett försök och se om jag lyckas. Lät avancerat fats ändå inte Säkert lättare att förstå när man har det framför sig...
    Missa bara inte att ställa in ett mellanrum mellan dina auktioner då du laddar upp, t ex 60 sekunder. (Det går att göra i en dialogruta när du valt "ladda upp"). Annars slutar ALLA auktioner samtidigt och det är ju trist om några köpare kanske vill buda på flera varor.
  • x karin76
    ominte skrev 2010-04-09 21:09:48 följande:
    Såg nu att du hade handlat av den säljaren som vägrar svara på mina mail och svarar inte på telefonen för att genomföra affären. Jag kommer negga henne i sista sekund, hennes övriga omdömen är inte alls särskilt lysande heller...Idiot är vad hon är!
    Ja man tänker ju efter en extra gång kanske innan man handlar där igen...
  • x karin76
    ominte skrev 2010-04-09 22:15:13 följande:
    Om du får syn på såna där pop kortbyxor/shorts på tradden, pleeeez kan inte du inboxa?!! Jag är verkligen så himla sugen på dem till dottern sen du länkade till dem. I stl 86 eller 92. Hur är de i storleken förresten? Lika stora som övriga pop-kläder?
    Tycker de är normala till rymliga.. De vi hade i 68 räckte nästan till vanlig 74. De jag köpte nu i 86 verkar ganska normala..

Har du bytt nick förresten eller är jag snurrig?
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    HäxanSurtant3 skrev 2010-04-09 22:23:19 följande:
    Tjejer:tips! Sälj av era ev solskyddsdräkter oavsett skick. Otrligt vad folk betalar för dem! sålde av en med massor av sand i som inte gick bort och som var laga i grenen-allt noggrannt beskrivet i objektsbeskrivn-den gick för 86 kr! Och snart går en annan ut för 155 kr. (nypris 170 kr).Verlar även som om solglasögon till barn går bra. Sålde ett par till baby för dryga hundralappen.Nypris 125 kr.Vet inte folk dessa saker ju finns tnya till nästan samma pris???
    Har en sprillans ny liggandes, tänkte prova antingen nu i april eller annars i maj.
  • x karin76
    Mrs B skrev 2010-04-10 09:19:48 följande:
    Men räknas verkligen solskyddskläder till badkläder?Man kan ju ha dem på land också ;)Men visst är det så att man inte får sälja babysimsbyxor heller?
    De räknas som badkläder, är ju främst gjorda för stranden... Jepp, samma för babysimsbyxor.
  • x karin76
    Mammiztill2 skrev 2010-04-10 12:39:28 följande:
    www.tradera.com/-Sot-baddrakt-stl-98-104-fran-Bamse-Lindex--auktio n_162105_110171161man fick sälja begagnade badkläder..?
    Nej det får man inte, annonserna ligger kvar tills de blivit anmälda av någon.
    mage06 skrev 2010-04-10 13:08:07 följande:
    Måste bara säga att jag har också handlat av henne. Det verkar som att hon ofta skriver att plaggen är i nyskick eller inte använda.. Jag väntade i en halv evighet på paket från henne. När det väl kom var det en annan köpares vara... smutsig, beskrevs som nyskick ( kunde inte låta bli att vara lite Sherlock ) Jag tvättade faktiskt av fläckarna innan den riktige köparen fick varan... När jag så fick min rätta vara så var den också skitig. Hon erbjöd att skicka en extra vara och var supertrevlig hela tiden. Men strulig som sagt...
    Låter bekant.. Trevlig men..
  • x karin76
    HäxanSurtant3 skrev 2010-04-10 11:03:10 följande:
    traderw har aldrig raderat mina badklädes annonser...
    Tja då har du haft tur. Vet många som fått dem nerstängda.
Svar på tråden Traderatråden nr 16