Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Yosa skrev 2010-04-08 20:34:43 följande:
    OT! DISK-maskinstablett är bland de starkaste/farligaste i hemmet. Ibland lägger jag en tablett i toastolen när jag går och lägger mig. På morgonen är rören/böjen i botten på toastolen helt rent!
    Oj, vilket fiffigt tips! Tack!
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • x karin76

Apropå fläckar.. Det enda som funkar mot motorolja är galltvål! Vår son härjar vilt i sambons verkstad, och har fått diverse fläckar med motorolja på en del ytterkläder. Har provat vanligt tvättmedel, vanish, diskmaskinsmedel... men icke. Provade galltvål en ggn, och hälften ungefär gick bort när jag förbehandlat i ca 15 min och sen tvättat. Provade senare en gång till, fast jag misslyckades med fördröjningen av tvättmaskinen och i stället för att dra i 30 min så låg plagget med galltvål över hela natten! Oj trodde aldrig det skulle se okej ut efteråt.. men efter tvätten så var fläckarna nästan helt utsuddade, syntes nästan ingenting.

• x karin76
    Mammiztill2 skrev 2010-04-08 19:09:10 följande:
    fick hem kläder idag med var av den ena t-shirten skulle vara NY. Men den var tvättnopprig + tvättråds ettiketten inte ens kunde avläsass hur man skulle tvätta tröjan.Att byxorna var beg visst fine!Men att det är; 2 hål, svarta fläckar plus att detaljer på byxan var bort skavda.mailade köparen och fick till svar:Hej.Jag förstår inte var du har att anmärka på.  du handlar på tradera.Har aldrig haft en missnöjd kund innan, men maila ditt kontonummer XXkrtillbaka portot kan jag inte göra något åt.Men i gen gäld får du gkläderna gratis ;och du gå ut och handla i en affär nästa gång så slipper du handla hos migDET ÄR NÄMLIGEN FRIVILLIGT ATT HANDLA HOS ALLA PÅ TRADERA: KONSTIGT ATT INTE NÅGON ANNAN SOM HANDLATVARIT MISSNÖJD:KONTOT TACK PORTO FÅR DU BEGÄRA HOS POSTEN--------------------------------
    Bussiga du, inboxa gärna alias...!!
  • x karin76
    Mawe123 skrev 2010-04-09 07:29:38 följande:
    Hur fungerar traderas faktura system? Hur fakturerar de? Eller fakturerar de bara påminnelser?  
    Det kommer ett mail som talar om när du fått en faktura (brukar skapas runt 15:e varje månad och ska betalas senast den 31:a). Gå in under fakturor så ser du om du har en obetald. Ibland försvinner mailen om fakturan pga inställningar i Hotmail (kan ändras), så man får hålla lite koll själv...
  • x karin76
    ominte skrev 2010-04-08 21:25:17 följande:
    Frystejp säger du? Hur får du den att sitta kvar på insidan av skon? Nöts det inte bort?
    Nej det sitter som berget tycker jag, om det är en bra frystejp. Sen syns det ingenting när man river bort den (annat än möjligen en lite ljusare fläck om det är läder på insidan som missfärgats i övrigt), funkar perfekt!

Har sån även på de lurviga fodrade gummistövlarna, i dem har jag satt tejpen över en märkningslapp som fanns inuti ena "benet", så jag har bara märkt den ena stöveln. (Det brukar ju räcka för det mesta, iom att personalen kan matcha ihop dem och iaf på vårt dagis så har barnen ganska så olika kläder/färger osv.) 
  • x karin76
    Thelma82 skrev 2010-04-09 12:24:21 följande:
    Jomen, självklart är det mänskligt att fela.. Och köper man begagnat så finns det ju alltid en risk att man blir lite besviken..Men om någon frågade enkom om du hann skicka en klänning så den hann fram till fredagkvällen, skulle du verkligen missa att den var trasig då? Tycker personligen att man synar lite extra när det gäller finare plagg. men det är jag det. STOR skillnad mot ett klädpaket barnkläder då t ex
    Suck.. Fick hem ett jättefint plagg idag men tyvärr var det fullt med matfläckar, helt otvättat! Så trist, speciellt som det är ovanligt att få tag i på Tradera i den storleken och jag har betalt över nypris för det (>200 kr). Har faktiskt mailat bilder till säljaren och rakt av bett henne kompensera mig för det, hade det varit ett annat plagg hade jag krävt återköp men detta vill jag faktiskt behålla och tvätta och hoppas att alla fläckar försvinner. (5 olika matfläckar, tydliga - förstår inte hur man kan missa dem...) Får se om man får en käftsmäll åter eller ett tillmötesgående..
  • x karin76
    Ville Mor skrev 2010-04-09 18:40:35 följande:
    Är det någon som orkar förklara för mig hur det där hjälpverktyget fungerar om man ska lägga in fler auktioner på en gång? Det är 20 st. Är det värt att lära sig det nya då eller ska man sitta och mata en och en?
    Du ska absolut använda prolister..!!

Ladda hem programmet från Traderas hemsida. Sen går du in och skapar en lista, spara t ex som Tradera 100410 (dagens datum) så är det lätt att hålla isär flera listor om du gör fler sen. Skapa en auktion där du gör alla inställningar och lägger in bilder. Sen sparar du auktionen och du ser den i din lista. Du väljer t ex dubblera på auktionen och ändrar de inställningar (t ex storlek) du vill, byter bilder osv, och sparar den auktionen. Sen sparar du listan. När du är färdig är det bara att ladda upp vid den tidpunkt du vill ha avslut, klart!
  • x karin76
    x karin76 skrev 2010-04-09 17:29:30 följande:
    Suck.. Fick hem ett jättefint plagg idag men tyvärr var det fullt med matfläckar, helt otvättat! Så trist, speciellt som det är ovanligt att få tag i på Tradera i den storleken och jag har betalt över nypris för det (>200 kr). Har faktiskt mailat bilder till säljaren och rakt av bett henne kompensera mig för det, hade det varit ett annat plagg hade jag krävt återköp men detta vill jag faktiskt behålla och tvätta och hoppas att alla fläckar försvinner. (5 olika matfläckar, tydliga - förstår inte hur man kan missa dem...) Får se om man får en käftsmäll åter eller ett tillmötesgående..
    Fick svar nu och en liten kompensation.. Hon hade råkat missa dem av diverse omständigheter, så nu är det ur världen. Fint!
  • x karin76
    Jessika82 skrev 2010-04-09 19:27:27 följande:
    Jag tyckte programet var segt....
    Japp, det kan vara supersegt och ibland knappt funka alls vid uppladdning. Man måste ta ner bildstorleken så mycket man vågar (runt 100 kb) och gärna ladda upp på dagar som inte är så belastade (fre och lör)..
  • x karin76
    Jessika82 skrev 2010-04-09 19:30:08 följande:
    Den lagga när jag skulle skriva text... så jag hoppar över det programmet
    Låter konstigt, har inte hört talas om nåt sånt problem tidigare..
Svar på tråden Traderatråden nr 16