Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Jessika82 skrev 2010-04-02 18:43:37 följande:
    ska man bara ha märkes kläder på tradera för att få bud eller nästan bortskänkes för att kunna sälja kläder?
    Små storlekar är nästan omöjliga att sälja även om det är märkes. Många får så mycket kläder i små storlekar av vänner och släkt.. och så köper man fort på sig för mycket för de används ju inte så länge, så det inte så många som behöver handla sånt på Tradera.

Vad gäller större storlekar så kan icke-märkes gå bra med, men de får inte lika många sökningar som märkes - många söker ju på diverse märkesnamn för att göra lite fynd av dyrare kläder som man inte vill ge fullpris för i butik. Såna som inte är märkes får ju inte såna sökningar, och man hittar dem bäst genom att titta på "säljarens andra auktioner", eller genom att skumma igenom den kategori som är aktuell, t ex tjej 62/68. Problemet där är bara att i kategorin tjej 62/68 finns (tittar efter) över 2000 auktioner just nu, bara i den storleken.... Då är det tyvärr lätt att försvinna i mängden...
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • x karin76
    Bellevue skrev 2010-04-02 20:51:53 följande:
    Superfin jacka!Ni verkar allihop ha mindre barn än min yngsta. Han drar 98/104 och det verkar ingen av er sälja.
    Vår son har just den storleken också (98) så det säljs inte så mycket sånt här, mer köps.
  • x karin76
    mariahammarberg skrev 2010-04-04 12:28:28 följande:
    varför?De andra här tippsar att det säljer bättre med...
    Undrar bara lite försiktigt var du hört att folk skulle tipsa om reservationspris..? I denna tråd...?? Då har jag missat något, de flesta här använder inte det har jag förstått det som. Jag kan tänka mig att det är användbart då man säljer t ex en barnvagn eller något annat dyrt, men för småsaker under 100 kr så är det inte lönt pga avgiften.
  • x karin76
    ominte skrev 2010-04-03 20:51:25 följande:
    Någon som kan svara på hur molo är i storlekarna?
    Tycker de är ganska normala i storlekarna om det är print från i år eller från förra året. Äldre print är lite mindre i storlek, ungefär en 1/2 storlek mindre än angivet. De nya dubbelstorlekarna är stora i storleken verkar det som.. T ex en 74/80 är mkt mer som 80, och inte i närheten av 74.

Rätta mig gärna om någon annan har en annan åsikt...
  • x karin76
    kalmar brud skrev 2010-04-03 19:13:25 följande:
    Jag är ute efter Lindex stjärn velour/plysch byxor i storlek 92... Någon som har tips på sökord på tradera-? Eller kostar dom fortfarande tag 3 betala för 2 på lindex?
    Skulle söka på följande:

velour* byx* 92
    plysch* byx* 92
    velour* lindex 92
    plysch* lindex 92

Finns säkert en del man missar med dessa sökningar, men det ger ju de flesta förhoppningsvis. Ska man söka noggrannare får man kanske söka på bara velour* eller plysch* och sen klicka sig fram till rätt kategori (tjej 86/92 eller kill el unisex osv) och sen söka igenom resultatet.
  • x karin76
    Thelma82 skrev 2010-04-03 10:03:49 följande:
    Ni som kan polarn och pyret... Hur bra står skalkläderna emot väta? Har själv ett par olika skaljackor och de är extremt olika (trots bra märken). Skulle de funka på båtturer om det skvätter eller börjar regna ganska rejält t ex? Eller är det galon som gäller? Funderar påhuruvida jag ska införskaffa endast skaljacka eller tillhörande byxor till dottern. Är det galonbyxor som gäller vid regn känns ju byxorna inte så användbara.Egentligen inte en traderafråga då jag lutar mot att köpa nytt, men kanske nån som kan svara ändå?
    Du får säkert bäst svar i Pop-tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m50504526.html
  • x karin76
    AnnaFreja skrev 2010-04-04 13:56:21 följande:
    En liten OT-fråga. Är det någon som köpt något på blocket som har skickats? Hur har ni löst det med betalningen då?
    Har använt internetgirot en ggn, och i övriga fall fört över pengar direkt till säljaren. När jag använde IG köpte jag en barnvagnsliggdel för 800 kr inkl frakt, och då blev kostnaden för internetgirot runt 50 kr. Det funkar så att jag som köpare betalar in summan till internetgirot, när summan har kommit in får säljaren ett mail om detta, och hon skickar varan. När varan kommit till mig godkänner jag att pengarna betalas ut till säljaren. Funkade jättebra tycker jag! Tyvärr kostar det en del dock, en viss procentsats av hur mycket varan kostar.
  • x karin76
    AnnaFreja skrev 2010-04-04 14:04:45 följande:
    Den varan jag funderar på att köpa på blocket kostar 1000 kronor. Känner inte att jag vill slänga pengarna i sjön. Hur skulle ni ha gjort?
    Skulle som jag skrev ovan rekommendera dig att använda internetgirot, det kostar lite grann men det är det värt om man vill vara säker på att varan kommer fram.
Svar på tråden Traderatråden nr 16