Grodan33 skrev 2010-04-06 13:36:02 följande:
Hej på er alla traderare undrar om ni kan hjälpa mej med prlisten? Sitter med den just nu för första gången men förstår inte riktigt ny har jag lagt in 4 nya objekt sen står det bara ny lista uppe ihörnet hur går jag vidare från detta utan att öppna ny lista ? Gjorde det nyss men då försvann ju allt jag lagt in grr vad betyder spara och stäng? någon som kan hjälpa snälla
Du sparar listan som en fil någonstans på din dator. Spara t ex med namnet "Tradera 104006" eller nåt sånt, så har du dagens datum i titeln. Kan vara praktiskt om man har många listor. Sen kan du fortsätta att arbeta på den när du har tid en annan ggn.
Du måste spara både varje auktion för sig, och sen listan när du är färdig med alla auktionerna (och några gånger lite då och då medan du arbetar för att vara säker på att de inte försvinner om programmet hänger sig).
Spara betyder Spara denna auktion jag jobbar med.
Spara och stäng betyder Spara denna auktion jag jobbar med och stäng den (så du kan börja jobba på nästa auktion).
När du är färdig (el då och då), klicka även SPARA LISTA så dina auktioner inte försvinner sen.