Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

h80 skrev 2010-04-05 22:02:59 följande:
    Att jag faktiskt inte hade köpt något nytt o inte betalat för det heller o att man fick räkna med att det var slitet om man inte köpte nytt. Om jag ville ha något i fint skick så var det bättre att jag gick till affären o köpte nytt.
    Är den jättesliten och står beskriven som mkt fint skick så skulle jag lagt neg direkt om hon vägrade att komma med någon lösning, jag skulle absolut tagit ett hämndomdöme - det är ju bara att kommentera det i kommentarsraden. Även om man har några neg så försvinner de i mängden av positiva ganska fort, och har man torrt på fötterna är det ingen köpare som tvekar att handla hos en trots att man har några röda. Jag har iaf inget problem med att handla hos någon med ett par röda omdömen så länge det handlar om t ex hämndomdömen från andra som gjort fel.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-04-06 12:32:01 följande:
    Det ska vara helt gratis- Butte mailade Tradera om just detta och fick som sagt till svar att det ska vara kostnadsfritt
    h80 skrev 2010-04-06 12:23:57 följande:
    Ni som la ut en annons när allt var gratis, hur ser den ut på er faktura? På min finns kostanden med för utvalda objekt o highlight. Det skulle ju inte kosta något?!?!
    När de hade erbjudandet stod det ju att det skulle vara kostnadsfritt med vissa tillval men inte alla - fetstil och highlight (sån inramning) bjöd de på, men inte på utvalt objekt ("överst i listan" för 30 kr).
  • x karin76
    lilyanna skrev 2010-04-06 12:53:51 följande:
    Det var väl allt som skulle vara gratis på en auktion, dvs man skulle slippa betala något alls för den...eller har jag missat något? För jag har då inte fått den auktionen gratis enligt min faktura och det retar upp mig lite nu känner jag.
    Nej det var inte allt...

Undrar just om man kan hitta villkoren för erbjudandet igen någonstans? Jag är bergsäker på att utvalda objekt inte ingick, för jag kollade specifikt efter just det.
  • x karin76

Kan tillägga att de inte tagit bort avgifterna på min lista heller.. Var visserligen bara 16 kr, men iaf. Får väl maila supporten jag med och fråga.

• x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-04-06 13:33:59 följande:
    Det stod inte utvalda objekt i texten..Men väl fritt bland tillvalen. Det var just detta som Butte mailade Tradera om och även utvalda objekt och h e l a auktionen ska vara gratis
    Har för mig att det stod nåt i stil med: "du kan välja tillvalen fetstil eller highlight". Typiskt att man inte kan titta på det i efterhand, men jag lusläste det just för att veta vad som gällde. Skitkasst av dem att skriva det så luddigt så att det kan missförstås - åt både det ena och det andra hållet.

För om man skulle få gratis utvalt objekt skulle ju flera hundra säljare göra det, och det skulle bli flera sidor med utvalda objekt i diverse kategorier...
  • x karin76
    Grodan33 skrev 2010-04-06 13:36:02 följande:
    Hej på er alla traderare undrar om ni kan hjälpa mej med prlisten? Sitter med den just nu för första gången men förstår inte riktigt ny har jag lagt in 4 nya objekt sen står det bara ny lista uppe ihörnet hur går jag vidare från detta utan att öppna ny lista ? Gjorde det nyss men då försvann ju allt jag lagt in grr vad betyder spara och stäng? någon som kan hjälpa snälla
    Du sparar listan som en fil någonstans på din dator. Spara t ex med namnet "Tradera 104006" eller nåt sånt, så har du dagens datum i titeln. Kan vara praktiskt om man har många listor. Sen kan du fortsätta att arbeta på den när du har tid en annan ggn.

Du måste spara både varje auktion för sig, och sen listan när du är färdig med alla auktionerna (och några gånger lite då och då medan du arbetar för att vara säker på att de inte försvinner om programmet hänger sig).

Spara betyder Spara denna auktion jag jobbar med.
    Spara och stäng betyder Spara denna auktion jag jobbar med och stäng den (så du kan börja jobba på nästa auktion).

När du är färdig (el då och då), klicka även SPARA LISTA så dina auktioner inte försvinner sen.
  • x karin76

100406 är iofs dagens datum...

• x karin76
    x karin76 skrev 2010-04-06 13:40:55 följande:
    Du sparar listan som en fil någonstans på din dator. Spara t ex med namnet "Tradera 104006" eller nåt sånt, så har du dagens datum i titeln. Kan vara praktiskt om man har många listor. Sen kan du fortsätta att arbeta på den när du har tid en annan ggn.Du måste spara både varje auktion för sig, och sen listan när du är färdig med alla auktionerna (och några gånger lite då och då medan du arbetar för att vara säker på att de inte försvinner om programmet hänger sig).Spara betyder Spara denna auktion jag jobbar med.Spara och stäng betyder Spara denna auktion jag jobbar med och stäng den (så du kan börja jobba på nästa auktion).När du är färdig (el då och då), klicka även SPARA LISTA så dina auktioner inte försvinner sen.
    Ett tips är att skriva klart en auktion och spara den, sen väljer du duplicera på den auktionen och ändrar bara det du ska ändra i texten, kategori osv, byter bilder, och sparar igen. Då slipper du skriva om all "allmän auktionsinfo" längst ner i varje auktion om du har någon sådan..
  • x karin76
    Grodan33 skrev 2010-04-06 13:45:13 följande:
    Tack så mycket för hjälpen nu har det löst sej=) Ska försöka fixa till 60 auktioner nu bara puhhh
    Lycka till!!
  • x karin76
    lilyanna skrev 2010-04-06 13:57:07 följande:
    Jag valde bara till Highligt på min gratisauktion, men det står med på fakturan och likaså provision...så just nu åker jag på att betala för den, får väl se vad det står nästa vecka när fakturan kommer då.
    Tydligen så syns inte avdraget förrän själva fakturan är skapad sägs det.. (kollade på Traderas forum).
Svar på tråden Traderatråden nr 16