Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Lilla flodhästen skrev 2010-04-15 20:08:39 följande:
    Om jag räknar ut volymen på det så blir det 0,045 och då skulle priset bli 220 kr, för jag antar att det är så man tänker eller kan man enbart gå på vikten??Förstår inte hur alla andra gjort? Skickat med schenker och hoppats att ingen kontrollmäter? Det är ett Laban babygym och det finns det ju ett antal avslutade auktioner på...
    Bussgods tar aldrig i livet 220 kr för ett babygym, det kan jag inte tänka mig. Jag har skickat stora paket åt sambon som vägt 5 kg och varit kanske 40x40x80 och betalat kanske 140 kr. Har du nära till ombudet kan du ju titta in och fråga, prislistorna på nätet går inte att lita på till 100%...

Jag hade ett babygym till salu för länge sen också, men i det gick "pinnarna" att böja och lägga i sitt fodral (sånt halvmåneformat). Då klarar sig totallängden under 70 cm. Om du inte har kvar originalfodralet kanske du kan "göra" ett sånt med stora plastpåsar eller en plastsäck och en massa rejäl tejp? Då kan du ju skicka med Schenker för billig peng. Max 79 iaf.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    Miss Maya skrev 2010-04-16 08:10:41 följande:
    Åh usch vad svårt, jag har så svårt att vara taskig. Jag känner mig taskig i alla fall.
    Det är säkert bara ett missförstånd från hennes sida.. att hon råkat plussa fel. Händer alla ibland när man har mycket i huvudet. Men skriv så så hör hon väl av sig om hon vill reda ut det på något annat vis, du kan ju inte göra så mycket mer...
  • x karin76
    h80 skrev 2010-04-16 12:20:14 följande:
    nån som använder prolister? jag har precis laddat ner den o tänkte börja använda den, men fattar inte hur jag ska göra
    Tryck NY LISTA, sen ställer du dig på raden och väljer att skapa en annons. Fyll i text/kategori/val osv och lägg till bilder. Sen väljer du spara och stäng. Då stängs just den auktion du arbetat på. Sen väljer du spara lista. Då sparar du listan med auktioner. Välj ett namn t ex Tradera "dagens datum" el nåt sånt så håller du koll på vilken listan det är du jobbar på (ifall du får många listor så småningom).

Om du ska lägga upp många liknande saker kan du sen välja t ex duplicera auktion och ändra det du ska ändra i den andra auktionen. Välj stäng och spara. Sen väljer du spara lista igen.

Nu har du en lista med två auktioner.. Sen fortsätter du likadant tills du är färdig.

När du vill ladda upp listan väljer du ladda upp, sen klickar du även i hur många sekunder du vill ha mellan varje auktion. Avslutstid blir den tid du laddar upp och framåt.
  • x karin76
    Pumanprinsen skrev 2010-04-16 09:43:09 följande:
    Vad säge rni om strl 62? svårt att sälja?
    Allt utom Pop och Molo är tyvärr omöjligt.. Tycker jag iaf.
  • x karin76
    x karin76 skrev 2010-04-16 18:37:45 följande:
    Lycka till, bara att fråga igen om det är nåt.
    Ska tillägga också att se till att bilderna är max ca 150 kb stora, annars blir det fort segt med programmet vid uppladdningen.

Ibland hänger sig programmet vid uppladdning av auktioner med flera bilder i samma auktion, då brukar man få ta ner bildstorleken på bild nr 2-5 till kanske max 80-100 kb för att det ska funka. Iaf för mig är det ofta så har jag märkt..
  • x karin76
    Tensia skrev 2010-04-17 21:31:40 följande:
    ingen som vet hur jag ska göra
    Tror det går att flytta dem om högste budgivare är okej med att budet tas bort, i sånt fall kan supporten ändra det tror jag.

I annat fall får den stå kvar. Men folk hittar den säkert ändå. Och gör ett tillägg i beskrivningen så har du gjort vad du kunnat.
  • x karin76
    x karin76 skrev 2010-04-17 22:34:42 följande:
    Stackars säljare.. Har reservationspris på allt..??? Kostar ju hur mycket som helst, och många auktioner ligger på långt mindre än 15 kr.. www.tradera.com/Fin-sommarklanning-fran-Linde...
    Känns som om det är läge att maila och tipsa om att ta bort reservationspriserna.. Stackars. Tydligen med nya prislistan kostar det 25 kr per auktion. Hon går ju tokback..
Svar på tråden Traderatråden nr 16