Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

ominte skrev 2010-04-17 22:41:55 följande:
    Usch ja, gör det. JAg fick ont i magen, stackars säljare..
    Japp gjorde det. Kände likadant..
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    Hannah74 skrev 2010-04-17 23:43:23 följande:
    jag mailade henne med Stackare. På popkjolen hade hon under 15 kr satt som reservatonspris...hon riskerar ju gå back på allt. Sa till henne att kolla sina avgifter och fakturor på sin sida så hon får lite hum..
    Ja hon svarade mig sen att hon inte visste att det kostade så mycket.. Stackare.

Tipsade om att hon kunde ju fråga supporten liten snällt om de kanske kunde ta bort avgifterna för denna enda gången, de lär ju kunna se att det var ett misstag om de ser till utgångsbud osv.. Kanske är de snälla? Eller så tjurar de och låter bli.
  • x karin76
    Hannah74 skrev 2010-04-17 23:51:46 följande:
    Hon tänker kanske att hon går PLUS på frakten? Att det mesta kostar 12 och så tar hon resterande 8 för "emballage".
    Hon är antagligen NY på att sälja och har ingen våg hemma. I stället för att tänka "jag köper en våg" så tar hon 20 kr och går plus på de som skickas för 12 kr och back på de som skickas för 24 kr. Går väl på ett ut för henne. Tycker faktiskt det är okej att göra så om man nu inte har någon våg (vilket ju vore det bästa alternativet). Fast för att förtydliga det bör hon ju skriva ut i auktionerna att hon tar fastpris 20 kr för porto per auktion, så inte folk börjar skriva och klaga när de får något frankerat med 12. Om det står har ju köparen accepterat priset vid bud.
  • x karin76
    kalmar brud skrev 2010-04-18 10:44:06 följande:
    Undra om man ska ta och fota lite sommarkläder... Är det för tidigt att läga ut eller vad tror ni?
    Har haft sommarkläder ute sen en månad tillbaka. Som vanligt går märkes ok, ickemärkes går knappt alls och slumpas bort. Kör lite till nu och en vända till i början av maj, sen tror jag det blir ett uppehåll ett tag, det mesta går galet billigt just nu....
  • x karin76
    tessum skrev 2010-04-18 15:08:48 följande:
    Jag lägger bud på sommarkläder nu och tycker att de går väldigt högt. Ett H&M-plagg kan gå för samma summa som märkeskläder.
    Bahh.. inte för mig. Orättvist!
  • x karin76
    mariahammarberg skrev 2010-04-18 23:17:37 följande:
    ledsen och behöver hjälp med tradera.har fått neg omdömme som jag tycker är helt obefogat. Har inte fått ngt meddelande från köparen som uppenbarligen inte är nöjd. hur kan jag kontakta köparen? Givetvis kan jag erbjuda pengar tillbaka om honär missnöjd men har inte fått ett enda meddelande, i sitt neg omdömme skriver hon att hon försökt få kontakt men inget mail eller telefonsamtal har kommit.kan man ringa och maila och orda upp affären eller är "lagt omdömme ett fast omdömme"?
    Du kan försöka få tag i henne och reda ut det via mail eller telefon.. Om ni är överens om att reda ut det (t ex hon vill ha återköp, kompensation eller nåt annat), så kan ni därefter gemensamt be om återkallelse av omdömena. Då måste du ha lagt ditt omdöme också. Du ansöker om återkallelse av omdöme (se under avsnitt "Hjälp - A till Ö - Återkallelse av omdöme" och sen får hon ett mail från supporten där hon måste godkänna återkallelsen.

Vill hon inte så vill hon inte, det går ju inte att tvinga folk..

Om omdömet är helt obefogat och du inte får kontakt med henne så skulle jag i din sits kommenterat det "obefogat neg - sökt kontakt men utan svar" el nåt i den stilen, och lagt neg på henne med. Är man inte öppen för diskussion så tycker jag inte man förtjänar ett pos tillbaka.

Lycka till!
  • x karin76
    mariahammarberg skrev 2010-04-18 23:17:37 följande:
    ledsen och behöver hjälp med tradera.har fått neg omdömme som jag tycker är helt obefogat. Har inte fått ngt meddelande från köparen som uppenbarligen inte är nöjd. hur kan jag kontakta köparen? Givetvis kan jag erbjuda pengar tillbaka om honär missnöjd men har inte fått ett enda meddelande, i sitt neg omdömme skriver hon att hon försökt få kontakt men inget mail eller telefonsamtal har kommit.kan man ringa och maila och orda upp affären eller är "lagt omdömme ett fast omdömme"?
    Tittade på auktionen.. Det verkar kanske som att hon missförstått din auktionsbeskrivning och trott att hon köpte en sån soldress i lycra man har på stranden...? I stället för en tja.. kort bodysuit - pyjamas - sommardress eller man kan väl kalla det olika saker. Hon kanske vill ha den ändå men är besviken på att det inte är vad hon var ute efter. Ni kan säkert komma överens bara du får tag i henne, annars får du väl kommentera hennes omdöme med "missförstånd och ingen mailkontakt tyvärr"...
Svar på tråden Traderatråden nr 16