Inlägg från: kalmar brud |Visa alla inlägg
  • kalmar brud

Traderatråden nr 16

Viktorsmamma skrev 2011-02-13 10:03:32 följande:
    nja, skulle nog sätta de mellan 19.30-21.00 tror ja är mer effektivt.
    jag jobbar till 21 ikväll så inge bra.

Sen är ju solsidan vid 20-20.30. Hmm. Kanske ska ta det i morgon söndag eter familjen annorlunda
  • kalmar brud
    Flickmamma skrev 2011-02-14 16:48:28 följande:
    oj vilken galning!
    Ja visst jag köpte dom för 39 kr tror jag
  • kalmar brud
    Flickmamma skrev 2011-02-14 16:54:05 följande:
    då kan du köpa mååånga nappar nu!!
    precis. Men dottern ska sluta med nappar nu när hon blir 3.
  • kalmar brud
    Snoppan skrev 2011-02-21 02:13:06 följande:
    När ni ska skicka paket via posten/postombud, går ni ner och frankerar och väger det där eller gör ni det hemma? :)
    Gör allt hemma... Jag bestället t.om. hem frimärken från posten.se för att ha en hög hemma...
  • kalmar brud

Läser man inte i autkion och vinnarmail innan man för över pengar-???

Hade en som vann auktion av mig nu ikväll... Jag har som betalning att föra över till mitt swedbanks konto eller betala vid avhämtning...

Men vad gör personen? Jo för över till payson konto...

Jag skrev tillbaka till henne... 

Hej!
    Jag tar INTE emot betalning genom PAYSON...

DET STÅR ....

Fraktalternativ

36 kr med Posten Avhämtning
    Betalningsalternativ Överföring till mitt bankkonto Kontant vid avhämtning
    Så jag kommer låta dessa pengar att gå tillbaka till dig igen... Så får du sätta in pengar på mitt konto... Hade jag velat ha pengar genom PAYSON så hade jag skrivit det i min auktion... MEN det är insättning på swedbanks konto som gäller...

---

Var det dumt gjort???
  • kalmar brud

la t ett gäng auktioner igår... Med lite skor, sandaler och gummistövlar... Får hoppas att det går vägen...

• kalmar brud
    MejaKiZnic skrev 2011-03-23 23:12:54 följande:
    Jag upplever det som hon lagt ut de för 9 kronor som ska omsätta hantering mm, 39 kronor i rabatt sen billigare vid flera varor Obestämd

Lagt ut lite nytt igen, auktionerna går inte bra, förstår inte varför jag fortsätter lägga ut Tyst
    När hon skrev vinnarmail så skrev hon 180 kr -10%= 162 kr.

Vann tv auktiioner en för 41 och en för 61 kr. Så 41+61= 102 kr. Frakt 39 kr. 102+39= 141+39= 180 kr

Hon tar ju ut frakten två gånger. Sjukt!!!
  • kalmar brud

20 kr i behandlingskostnader och emballage kostnad... Är det verkligen rimligt???

Jag har förklarat hur det ligger till och det står också tydligt i annonsens villkor. Jag erbjuder 10% rabatt på hela summan till alla. Det är det enklaste och lättaste sättet för mig. Jag har inte sagt att de kommer att skickas i samma paket, bara att det kan hända att det gör det och det är upp till mig beroende på vad som är lättast för mig. Du kan ju betala fullt pris och då vet du att de kommer separat.

Frakt innebär inte bara porto, utan även emballage och hantering (allt enligt Traderas regler). Det är upp till dig hur du gör.

---

Jag köpte en tröja för 41 kr då blir försäjningsprovisionen 6,08 kr. Hon tar en frakt på 39 kr och har bara frankerat för 12 kr. Så hon tar alltså 27 kr i behandlingskostnader och emballagekostnad. HELT SJUKT!!! Och hon kunde INTE samfrakta T-Shirtar.
  • kalmar brud

Hade gjort en liten lista i prolister... Tänkte ladda upp den nu... Men vad har jag gjort???

Jo jag har tagit bort bilderna från datorn... Hur dum får man bli?

• kalmar brud
    Annanym skrev 2011-05-02 19:20:50 följande:

Du är inte ensam om att ha gjort just detta... har du dem kvar i kameran/telefonen?
    Nej jag hade dom ju inte kvar.  Glad Så nu har jag tagit nya bilder till en auktion som jag la upp nu. Klädpaket till pojk.

Ska ta kort på lite meandi med kanske innan det är tv
  • kalmar brud

Dåliga shenker lappar?

Hade dåligt med färg i skrivaren så streck koden blev svag... Gör detta något kan dom scnana in det ändå eller skriva in order nr manuellt?

Svar på tråden Traderatråden nr 16