Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

lilyanna skrev 2011-02-20 15:06:50 följande:
    Sådär ja, nu ninjade jag hem en skaljacka från Polarn O. Pyret till sonen

vilken fin blev det?

• Viktorsmamma

3avslut avklarade nästa slutar först 21.30

men cirkus 700kr på 3 auktioner känns hyffsat!

även sålt enheldel på fb ihelgen.
    men ja har väl köpt lika mycket

• Viktorsmamma
    WTF skrev 2011-02-21 17:46:08 följande:
    Jag var iväg idag och skulle posta fyra paket. Tre av dem hävdade posttanten att de var skrymmande, en lurvoverall i storlek 56 som jag vek in ben och ärmar på och vek sedan dubbelt en gång för att få så platt som möjligt, en fodrad våroverall i storlek 74/80 som jag gjorde likadant med och sist och verkligen minst en pyjamas i storlek 74. Overallerna kan jag köpa att hon inte ville gå med på, men en jä*vla pyjamas?! Blev riktigt irriterad, visst, det är inga stora pengar men det är själva sättet som stör mig. Pyjamasen hade hon dessutom halvvägs igenom den där mallen de har men den var fortfarande skrymmande enligt henne. Så hur gör ni, räknar ni ofta på skrymmandeavgiften eller är det bättre att packa så litet som möjligt och ha frimärken hemma?

Tycker det beror på vilken posttant man får, vissa är det inga problem med och andra är ju fan nitiska... 
    därför går ja aldrig till kontoret om de är på gränsen sålänge de är kläder så går de oftast ner i lådan!

ja säger OK att overallen (74/80) va skyrmmande men inte de andra.
  • Viktorsmamma
    WTF skrev 2011-02-21 18:17:09 följande:
    Nej, får väl köpa hem frimärken och skicka med lantis hädanefter! (Det var jag som köpte av dig på fb som hade lantbrevbärardiskussionen!)
    ja de är lika bra! ja skickar ju allt med han, om de är skrymmande sätter ja på de.

vad köpte du? nyfiken? har sålt så mycket hehe
  • Viktorsmamma
    TSL skrev 2011-02-21 20:29:34 följande:
    Bra tips Den beiga ligger nu på Tradera. Den röda var så skrynklig upptäckte jag så den får räta ut sig ett tag innan den oxå åker ut.
    Sitter nu med beslutsångest vilken som ny som ska få flytta hit
    Som sagt, i-lands problem...
    om inte vi hade köpt den begia som passar bra med god växmån hade vi köpt den gröna jackan med matchande gröna skalisar SÅ FINT! men nu blir de att behålla den beiga och sen köpa en grön på sommar rean då de reas förhoppningsvis 30% med en bonuscheck kvar även då
  • Viktorsmamma
    TSL skrev 2011-02-21 20:49:53 följande:
    Är faktiskt ganska sugen på den gråa jackan. Den gröna har jag inte sett i verkligheten men får titta och bestämma mig tills bonuschecken kommer
    ja den gråa är fin lite denim look.

vi ha de gröna skalbyxorna så vet att den färgen är fin
  • Viktorsmamma
    Snoppan skrev 2011-02-22 01:06:59 följande:
    Hur mycket bryr ni er om hur ett paket ni har budat hem är packat? :)

bryr mig oftast inte, men ogillar att få paket i genomskinliga tunna påsar (sånna 50påsar flör 10kr på ÖB) som går sönder hur lätt som helst.

annars så 9av10paket jag får är i mailingbag nu för tiden vilket är superskönt! då vet man att de är bra skickat.

• Viktorsmamma
    Lingonflickan skrev 2011-02-22 14:14:23 följande:
    Precis. Fast jag använder mailingbag av bekvämlighet + att jag vet att det är ett hållbart sätt att packa.
    ja ogillade då jag köpte skor& mössa av samma köpare förra veckan, kom en fin mailingbag.

öppnade och sand ramlade ut, tyckte iallafall att antingen slå av skorna all smuts eller lägga mössan i en fryspåse istället för att lägga den lös tillsammans med jätte smutsiga skor.. :-/ annars va ju allt bra med fina saker båda två men de gav ett stort minus hos mig personligen tyvärr.
Svar på tråden Traderatråden nr 16