Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

LitenBlomma skrev 2011-02-06 12:11:58 följande:
    Tålig och slitstark känga i äkta skinn som är smuts och vattenavstötande. Den funkar absolut en vårdag! Meja hade en liknande fast ljusråsa som första känga när hon var 1 år, satt perfekt!
    ja, de va ju så fina också
    han har fodrade stövlar & ofodrade så de kan han ha på dagis gott och väl men man vill ju ha nå snyggare då man åker iväg och går på stan än stövlar

tror du dessa går bra på tradera:
    http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=35018&productId=278176&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

de är slutsålda på Ellos utom strl 19 och vi har de i 22 (14,2cm)  som kommer bli försmå direkt (tur nog) och är i nyskick. de är ju så fiina
  • Viktorsmamma
    LitenBlomma skrev 2011-02-06 12:22:51 följande:
    Satte ut Mejas vårskor i höstas, de funkar ju både höst och vår, och hade ett Köp Nu på 150kr. Gick på bara några minuter!
    okej, jo lite mer vill ja nog ha än 150kr då de är  använda endast september - oktober och då i omväxling med 3 andra par skor sen att nypriset då va 500kr så hmm..

får se vad man vågar sätta ut de för. men väntar nog och ser om de kommer nån kampanj på T med gratis avgifter
  • Viktorsmamma
    kalmar brud skrev 2011-02-06 17:45:18 följande:
    Tar ni betalt för emballage om ni använder er av mailingbags??

Jag gör det INTE... Tycker det är något som är så pass bra för att sakerna ska komma till köparen hela.
    tar inte betalt för emblage, de är fel tycker jag iallfall, ogillar då folk gör de då man verkligen vill ha ett plagg av nån säljare och de ta typ 5-6kr för emblage och sen kommer de hem i ett vitt kuvert man får för 40-50öre st i storpack :-S
    Tettan skrev 2011-02-06 17:47:33 följande:
    Nej - jag lägger istället 9 :- i utrop så täcker det kostnaden för mailingbagsen och traderas avgift...
    precis så tänkte jag med denna gång. tog 9kr utrop så vet ja att de täcker utgifterna för maingbag även om ja inte tar nån avgift för det, 
  • Viktorsmamma
    Från FB:

//Just nu har vi driftsstörningar på Tradera. Alla auktioner som avslutas under den tid problemen kvarstår kommer att flyttas fram 24 timmar. Vi jobbar på problemet och kommer tillbaka med mer information så snart vi vet mer.//
  • Viktorsmamma
    höstäpple skrev 2011-02-08 10:03:40 följande:
    Hur lång tid är ok att vänta på betalning?
    Vunnen auktion i lördags, inga pengar än.
    För tidigt för påminnelsemail?
    de är ju bara tisdag idag, räkna 3 vardagar, så imorgon skulle jag skickat ett påminnelsemail, har 2 st som gick ut i lördags också som ej är betalada, imorgon mailar jag dem och "dubbelkollar" att de fått uppgifterna.
  • Viktorsmamma
    höstäpple skrev 2011-02-08 10:20:35 följande:
    Jag har inte satt någon tid. Man kanske borde göra det men har aldrig råkat ut för någon som inte betalat direkt.
    Köparen har ett par negativa om utebliven betalning. Men å andra sidan väldigt många positiva.
    Jag lugnar mig nån dag och skickar sen vinnarmailet igen!

Tack för att ni svarade!
    ja tror de är bra att sätta en tid, flesta brukar ha 3 eller 5 bankdar/vardagar.

jag har 3 vardagar och på 4:e dan på morgonen skickar jag påminnesle om bet. inte syns då.
  • Viktorsmamma
    snappi81 skrev 2011-02-08 15:43:08 följande:
    Hur länge väntar ni innan ni lägger ut en vara igen. (vid obetald auktion) Hade en som vann den 21 januari, ett par dagar senare får jag ett mail från köparn att dom inte fått nåt vinnarmail, fine jag skickar ut det igen och väntar på svar. Men det dyker varken upp pengar eller mail från köparn. Orkar inte jaga men när är det okej att lägga ut varan igen?
    skicka ett rent HOT mail, att om pengarna inte är på ditt konto senast fredag så får hon negativt.

den brukar skrämma köparen till att betala. IBland krävs de tyvärr, ogillar att göra de, har behövt göra de 3 ggr varav inget blev negativt utan tillslut kom pengarna.
  • Viktorsmamma
    Doodies skrev 2011-02-09 18:16:06 följande:
    Frågar igen .. vågar man sätta ut en pop overall nu? Är det kört med vintersäsong eller vad tror ni?
    ja tror du ska vänta till hösten.

du förlorar nog mer på att sätta ut den nu.
  • Viktorsmamma
    Tessou skrev 2011-02-10 16:30:56 följande:
    Hur går era auktioner? Jag har fått några bud men långt ifrån så många som jag hoppats...
    nja, kunde gå bättre.

är uppe i 340 men hoppas de drar igång snart!
    går ut på söndag
Svar på tråden Traderatråden nr 16