Inlägg från: September09 |Visa alla inlägg
  • September09

Traderatråden nr 16

Hannah74 skrev 2010-10-28 06:55:34 följande:
    Men min tipsning i går kväll är borttaget och jag har inte fått nåt inboxat- trots att det ej var min auktion och jag skrev det?
    Kanske var nån av moderatorerna som hade den på sin minneslista
  • September09
    Lilla Ego 07 skrev 2010-11-11 22:46:04 följande:
    Å där kom det ett köp nu Glad Visserligen på en extremt billig molo tröja men ändå.
    Å det var jaaaaaaaaaaaaaaaaag!
  • September09
    Lilla Ego 07 skrev 2010-11-12 14:42:03 följande:
    Yes it was :) Får väl se om det kan komma ut något  mer som passar damen här framöver kanske Flört
    Du vet vad jag vill ha... . Vill ha småfolktröjor...Har du hunnit skicka gårdagens? Annars jag kanske vill ha småfolk också.....
  • September09
    Lilla Ego 07 skrev 2010-11-12 14:58:53 följande:
    Nä jag har inte skickat gårdagens ännu jag gör det i helgen tänkte jag. Har 2 ute nu men det kommer att komma ut många här framöver. Grabben växer ju som tusan så han måste snart gå på stl 110/116 :)
    Då kanske jag ska vänta lite tills du drar ut alla andra...Gillar iofs djungelmotivet....Bestämmer mig ikväll!
  • September09
    Hannah74 skrev 2010-11-13 14:09:46 följande:
    Hmm, är det nytt på tradera nu? När jag skrev in Nova star i sökrutan kom detta meddelande upp:
    Denna sökning var tyvärr lite för bred. Vänligen begränsa sökningen lite för att vi ska kunna visa alla träffar på ett bra sätt.

Såå många NS kan det väl inte finnas??
    Har hänt mig nån g¨ng också....men testar du igen så brukar det funka....Bara T som får nån knäpp emellanåt!
  • September09
    StaffenAssar skrev 2011-01-10 09:25:22 följande:
    Ojoj, den där lammsuiten har jag i minnes, kan ju säga att den åker ut därifrån nu
    Vadå? Tycker du den blev för dyr
  • September09
    h80 skrev 2011-01-16 21:08:39 följande:
    verkar vara nått fel med tradera, jag kan inte lägga upp på vanligt sätt
    Jävligt irriterande då man har avslut!
    Så sur är jag nu!!!
    Har mailat Tradera och får se vad de svarar.....
  • September09

Jag hade avslut igår när det strulade. Gick ju därefter. Mailade tradera och fick till svar att de inte kommer att kompensera. Mailade tillbaka och kräver kompensation! De har sålt en tjänst till mig där bild ingår i priset. Kan de inte leverera är inte det mitt ansvar.

• September09

Först fick jag ett sånt där standardsvar (såklart). När jag inte accepterade det fick jag ett trevligt och personligare bemötande. Vi har ändå köpt en tjänst sv dem som de inte lyckats leverera enligt vårbeställning så visst har de ett ansvar!!! De försöker bara att slingra sig och se vilka som lägger ner. De flesta tyvärr, vilket får konsekvensen att Tradera inte kommer att förbättras.

• September09
    Finsmamma skrev 2011-01-23 11:07:28 följande:
    vilken köper ni av?
    Jag har köpt på Tradera de sista 2 gångerna av en säljare som heter Zulu80. Köpte i fredags kl 14 och kl 17 var de inlämnade på Schenker. Snabbt!
    Tidigare när jag köpt färgfina påsar har inte frimärkena fäst utan släppt efter. Dessa är grå och frimärkena fäster som berget. Köpte 100st för 149:-
  • September09
    WTF skrev 2011-02-21 17:46:08 följande:
    Jag var iväg idag och skulle posta fyra paket. Tre av dem hävdade posttanten att de var skrymmande, en lurvoverall i storlek 56 som jag vek in ben och ärmar på och vek sedan dubbelt en gång för att få så platt som möjligt, en fodrad våroverall i storlek 74/80 som jag gjorde likadant med och sist och verkligen minst en pyjamas i storlek 74. Overallerna kan jag köpa att hon inte ville gå med på, men en jä*vla pyjamas?! Blev riktigt irriterad, visst, det är inga stora pengar men det är själva sättet som stör mig. Pyjamasen hade hon dessutom halvvägs igenom den där mallen de har men den var fortfarande skrymmande enligt henne. Så hur gör ni, räknar ni ofta på skrymmandeavgiften eller är det bättre att packa så litet som möjligt och ha frimärken hemma?

Tycker det beror på vilken posttant man får, vissa är det inga problem med och andra är ju fan nitiska... 
    Packa själv därhemma och lägg på lådan. Investera i en liten köksvåg (rusta 99 och slipp sura kärringar som står och lirkar med sin lilla brevlådemall
  • September09
    Smultronhjärta skrev 2011-03-15 09:50:27 följande:
    Det finns köp och säljgrupper på Facebook-där jag numera säljer hälften av allt som jag tidigare sålde på Tradera Jag testar FB först och blir jag inte av med det där så lägger jag ut det på Tradera alternativt loppis. Har testat att sälja danskt etc på loppis för Traderapriser och det går strålande!
    Tradera måste ju förlorat mängder av kunder till Fb? Tror du det märks i deras stora omsättning? Hope so....
    Menar du att du kan ta ut lite högre på loppis också och får det sålt? Funderar på om jag ska våga sälja danskt på loppis?
Svar på tråden Traderatråden nr 16