Inlägg från: September09 |Visa alla inlägg
  • September09

Traderatråden nr 16

Lilla Ego 07 skrev 2010-03-22 11:55:57 följande:
    Tycker det känns så tomt nu när jag bara har några, typ 15 auktioner ute Hade ju nyss 40 st att hålla reda på
    Såg att du slängt ut ditt lilla paket! Håller tummarna för att det hamnar i rätt händer....snart!

Många fick fart att lägga ut gratis annons igår! Tradera vet precis hur de ska få fart på sina affärer efter att ha höjt avgifterna. Kanske är de så att de sett en nedgång efter höjningen och behöver locka fler till att sälja? Hade varit intressant med lite "inside information"...

Hittade en helt ny NS hood i växalådan som fick en vräkning på sig och tvingades ut
    Ja, jag gick också på Traderas lockelse att sälja gratis....
  • September09
    Smultronhjärta skrev 2010-03-25 17:39:29 följande:
    104orna är visst slut har jag hört..Finns ju en till fyndpris på T annars
    Smultronhjärta skrev 2010-03-25 17:39:29 följande:

Jösssses vilket pris!
    Kanske ska ta och slänga ut min ändå
  • September09
    Smultronhjärta skrev 2010-03-25 20:50:59 följande:
    Ok såg första avslutet!Skaloverall a`la 570
    Jösses igen!
    That´s it! Den åker ut!
  • September09
    Ellan 76 skrev 2010-03-29 10:01:35 följande:
    Vill önska er här i traderatråden en skön start på en måndagmorgon:)Lite OT kanske men väldigt fin låt, glöm inte ljudet.
    ">

" target="_blank">

Finaste låten!
    Hade den på vårt bröllop {#lang_emotions_heart}
  • September09
    mariahammarberg skrev 2010-03-30 13:25:31 följande:
    Hej, olika reservationspris på olika saker beroende på vad jag tycker att de är värda. Guldskorna ligger på 100kr, adidasskorna på 50. men de är i FINT skick och dyra i nyypris. Set från PoP ligger på 20-40kr som reservation. Är det dyrt? köp nu val kostar ju extra från traderas sida så det valde jag bort.Men tar till mig tippsen så får vi se hur jag gör med de andra auktionerna jag änni inte lagt ut.
    Men varje reservationspris kostar ju dig 25 extra/annons?
    Vilket gör att du i slutändan knappt kommer tjäna på dina sålda saker?
    Eller har jag fel?
  • September09
    h80 skrev 2010-03-30 20:42:08 följande:
    hon som har lagt 51 har inte fått nått. o i mitt mail från tradera står att den är såld för 49. O alla auktioner ser ut så. t.ex. en klänning som det står 115kr som högsta bud står att den är såld för 100 osv
    Oj! Så konstigt det ser ut! Nu får de lite att bita i, Tradera!
  • September09

Sonen är 75cm. Vilken stl hade ni köpt på POPs skaloverall. 80 el 86? Hur är de i stl?
    Ska användas till att åka vagn......

• September09
    Julia1234 skrev 2010-04-02 20:56:49 följande:
    Har tre underbara hoodtröjor ifrån GANT i strl 62 som jag har funderat på om jag ska lägga ut eller inte.... Men ni säger att man inte får så bra för små storlekar? Känner lite att om jag inte får nåt för dem ger jag hellre bort dem till nån jag känner. Hur hade ni gjort?
    GANT brukar ju i regel gå bra....men det är klart det är en chansning.
    Men de som är avslutade tycker jag gått bra.
    tex.
    http://www.tradera.com/GANT-munkjacka-hoodie-stl-62-auktion_302708_108547617
  • September09
    mariahammarberg skrev 2010-04-04 12:50:00 följande:
    Nackdelen är att en auktion kan gå iväg för 1 kr när den nästa vecka skulle kunna hamna på 50kr.Får man inte lite betalt är det ju bättre att ge till behövande, 1kr för ett set från Polarn i det skicket skulle vara ett hån.....
    Nu tror jag risken är ganska liten att det går för 1 kr. Därefmot är risken stor att du inte får några bud alls med reservationspris utan bara får betala höga avgifter för inget.
    Jag säger som Bobenn: ta bort det innan någon bjuder och lägg ett höägre utrop istället.
Svar på tråden Traderatråden nr 16