• Lejån

Traderatråden nr 16

Julia1234 skrev 2010-10-02 09:16:43 följande:
    Behöver hjälp! En helt ny traderare köpte en klänning av mig. Betalade supersnabbt och jag postade direkt. Efter några dagar får jag tillbaka paketet med eftersändning har upphört. Postade om paketet. Nu får jag följande mail:

Satte du inte på nytt porto? Jag fick hämta ut paketet på posten och betala 22 kr för att paketet saknade porto. Har alltså fått betala 32kr extra i porto. Plus bensin 6 mil tur o retur. Tack för de! Blir inget positivt omdöme här inte.

Jag är HELT hundra på att jag frankerade samt har skrivit avsändare.
    Borde inte JAG ha fått avi ifrån posten om att frankering saknades?? Är ju inte hundra på hur det där fungerar...

Vad gör jag??
    Jag hajjar inte?? Det är väl för det första HENNES sak att se till att hon har rätt adress på tradera? Och hon ska väl betala extra porto, det ska väl inte du göra? Eller har hon betalt porto tre gånger?

Och jo, om du skrivit avsändare är det du som får avin om frankeringen...
    längtar efter sommar & sol
  • Lejån
    Smultronhjärta skrev 2010-10-02 21:13:00 följande:
    Skulle det inte fungera så testa maskindiskmedelstablett(en vit)..samma sak där..låt det inte dra för länge
    ah, visste  väl att jag läst det tipset någonstans! hur "doserar" man?
  • Lejån

Apropå starka grejjor... jag lade dotterns lucialinne i klorin för att försöka få bort fläckar längst ned på det. Fläckarna försvann, men det gjorde lucialinnet också!

• Lejån
    Smultronhjärta skrev 2010-10-03 07:43:04 följande:
    Jag brukar ta en halv tablett och lösa i vatten,dra lite,gnugga lite,skölja ur..ev upprepa annars tvätta som vanligt
    Tack, då ska jag prova det och hoppas på under...
  • Lejån
    carbe skrev 2010-10-03 12:09:06 följande:
    Vågar man köpa av någon som har 4.6 i omdöme? Snabbt svar önskas!!!
    Klart man vågar! Men du kan ju alltid kolla vad som sagt i omdömen och bedöma från det istället.
  • Lejån
    anette 81 skrev 2010-10-03 09:32:03 följande:
    Vilka skor har ni till era barn nu?
    Svårt när det är lite sådär småkallt. Lite tidigt för vinterskor ju
    Fortfarande här... Eller gummistövlar. Stora har ofodrade och lilleman har fodrade.
    Men har plockat fram "halv-varma" kängor till honom nu ifall det skulle behövas. Men på dagarna ligger det ju fortfarande runt +12 så då känns det som att gympaskorna räcker.

När det blir mer höst så blir det allväderstövlarna. Stora har ett par cherrox och lilleman har ett par viking. Upplever cherroxen som bredare men viking som "längre" och smalare.
  • Lejån

Har ett avslut ikväll som jag egentligen inte ens vill sälja... *haha*  Men jag gissar att jag inte kan krympa ungen...

• Lejån
    Pixxi skrev 2010-10-03 21:48:53 följande:
    Har lagt upp massa nytt nu,  Fortsätter ett tag till
    aj aj, farligt mkt mysiga brallor...
  • Lejån
    Prodin skrev 2010-10-04 21:02:52 följande:
    Hej hörrni! Rent spekulativt vad skulle ni säga att en kille på 1,1/2 år drar för storlek? Har en stoooor 3 månaders som är strl 68 nu och så har vi fått en massa kläder från en kompis. Bland annat p.o.p vinteroveraller och en massa vinterskor. Strl 92. Den killen var strax under året när han använde dem, det kan väl aldrig funka för oss nästa vinter när min son alltså är 1 år och 4-5 månader?  Tänkte om jag hellre skulle lägga ut dem på annons? Vi bor i ett litet radhus och har väldigt begränsat med plats och alldeles för mycket grejer hemma!

Vad hade ni gjort?
    Beror på vad det är för overall, men sonen som är 2 år och 3 mån kunde precis ha 92 i pops vinteroverall nu. Tror att den kommer att passa er bra nästa vinter. Men som sagt, beror på vilken modell det är.
Svar på tråden Traderatråden nr 16