Turbo: Dum fråga kanske, men hade han månne mycket kläder/filtar på sig när han sov? Det har hänt att Alva vaknat med "feber", alldeles svettig på hela ryggen och i pannan, men det har bara varit för mycket kläder. Hon kan få upp emot 38-39 grader av bara en filt. Sen när hon luftats iförd bara blöjor en halvtimme så sjunker kroppstempen till normalt igen.
Vad duktiga alla barn verkar vara på att äta! Vi kämpar varje dag känns det som.
Natten: Sover med mitt bröst i munnen och småsuger hela natten. Är inte speciellt hungrig på morgonen.
11.00 Småsnuttar lite på bröstet.
13.00 2/3 burk puré. Favoriten är Hipps Nudlar, grönsaker och skinka. En halv burk fruktpuré till efterrätt. Vill inte dricka något eller ammas.
15.00 Ammar ordentligt
18.00 2/3 burk puré och en halv burk fruktpuré. Några små smörgåsrån med margarin eller om det finns något från vår mat att plocka med. Mest för att vi ska få äta upp middagsmaten.
20.00 Ammas till sömns.
BVC tycker att hon borde äta mer men hon totalvägrar välling och jag totalvägrar att kladda med gröt på kvällen. Pallar inte sanera henne TRE gånger om dagen... Känns som att ju mer jag trugar desto mindre vill hon äta.
Jag ska bege mig på jakt efter mjökfri leverpastej imorgon, någon som vet hur mycket sånt man kan ge dem per dag? En tesked utbrett på en smörgås? Är det för mycket? Vad ger ni för bröd?