Inlägg från: Monismonis |Visa alla inlägg
  • Monismonis

Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009

Ah, just det, angående det där med å sitta själv. Alva gillar och kan nästan sitta själv men ofta blir det som du beskriver, megamuppen, att hon faller framåt mot sina fötter. Händer då också att hon kräks lite om hon är nyammad. Magen som plattas till antar jag.

ÖnskanS: hur går det med hoppgungan?

• Monismonis

megamuppen: Hur var begravningen?

Trollat: skönt att det ordnade sig med allergin! Vad var symptomen?

• Monismonis

megamuppen: barnstol ja... det ska man kanske köpa någon gång. Bra att begravningen var fin! Hoppas nu att vi slipper fler begravningar.

Idag busade jag och köpte en påse s.k. majskrokar och gav ett par till Alva. Hon tyckte de var VÄLDIGT smaskiga. Tyvärr har jag nu majsklet över hela mig, men det var väldigt sött att se henne suga på en krok...

• Monismonis

Provade att sätta Alva i en "Bumbo" på BVC och hon trivdes så bra så jag köpte en samma dag. Har ni sett såna? Köpte en på Blocket för 200 kronor.

Potatismos ja, det tyckte hon inte alls var gott. Megamuppen: blandade du potatisen med bröstmjölk? Jag lyckades inte klämma ut nåt.

• Monismonis

hm... Sara Löfgrens "Alltid" eller "För alltid" eller vad den heter. Har för mig att den handlar om hennes dotter.

• Monismonis

nevadita: hihi, vilken busig tjej!

Jag har provat med gröt nu och hon tyckte den var godare än potatisen. Dvs hon grimaserar inte illa och låtsas att hon kräks. Men mest är det jag som äter gröten. Sen fick hon en kryddmått mosad banan idag och tyckte förstås att det var väldigt gott. Så, på en och samma dag har jag kringått alla rekommendationer kring smakportioner  Det är ju så roligt att se hennes reaktioner...

megamuppen: Alva ligger också still i sängen. Förutom huvudet som hon kastar vilt i sidled för att hitta tutten.

• Monismonis

nevadita: hur ser det eventuella eksemet ut i ansiktet? Alva har en massa torra fläckar över hela kroppen och jag smörjer med fet salva. Också rädd för eksem och allergier.

• Monismonis

megamuppen: Tänk, snart är hon inte spädis längre! Tiden går för fort!

Ammiz: Wow vad stabil hon är när hon stampar runt! Alva gillar att låtsasgå, men hon tar inte alls lika tydliga kliv som Agnes.

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009