Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009
Finns en mätsticka man kan köpa till barnfötter. Kanske kan vara bra att ha? Kostar 150 på denna sida: www.barnskoshopen.se/default.aspx Kolla under "övrigt" och sen "mätsticka".
Finns en mätsticka man kan köpa till barnfötter. Kanske kan vara bra att ha? Kostar 150 på denna sida: www.barnskoshopen.se/default.aspx Kolla under "övrigt" och sen "mätsticka".
Vi har en Crescent Diva till att promenera och söva - den är bra för oss men har fått många reklamationer. Sen har vi en paraply-sulky som är jättelätt och viks ihop till ingenting. Den kostade typ 1500 och den kan jag rekommendera. Den har vi i mataffärer och liknande där man vill vara smidig. Alva sitter framåtvänd i sulkyn. Hon skulle aldrig acceptera något annat. Hon kräver full kontroll annars blir hon sur Den heter Koelstra Simba.
nevadita: Skönt att du får komma iväg!!!!!!
Kram
nevadita: Hur har det gått?
ÖnskanS: Alva äter mjölkfritt, men annars hade jag lätt låtit henne äta gräddtårta på sin ettårsdag. Nu tänker jag istället göra en pannkakstårta (pannkakor varvade med sylt). Kanske lite bär uppepå och så ett ljus förstås. Blir lite mer åt mathållet och godis på samma gång.
Turbo: Men nej, känn inte så! Det är så olika det där... Jag fick socker när jag var liten och jag har bara haft ett enda hål i mina tänder. Däremot vill jag ogärna föra över mitt sötsug till Alva så att hon blir en viktpendlare som jag. Jag och mannen, som för övrigt är en ännu större gottegris försöker att vänta lite med allt för mycket godsaker. Men realistiskt sett är det meningslöst eftersom vi inte är beredda att ge upp alla onyttigheter och vi kan ju inte bara äta på nätterna när hon sover. Alva får ett halvt Brago-kex om vi fikar och sen äter hon ju minst en stor burk fruktpuré om dagen och flera bitar av frukt. Fruktsocker är ju lika onyttigt för kroppen och tänderna som vanligt rörsocker så...
Öh, alltså, därmed inte sagt att jag tycker att frukt är onyttigt. Men om man jämför de rena sockerarterna i fruktsocker och vanligt socker.
Slutsvamlat.
Grattis till Kajsa!
Och till Lava som tjuvstartar med att gå trots att hon är yngst i gänget! Alva vägrar att ens gå med hjälp av mig. Hennes ben blir mjuka som spagetti när jag försöker. Precis som att hon tycker att jag tjatar för mycket.
Turbo: Men uhh, stackars Karim! Var det någon astma-variant då eller kan förkylningar ställa till med sådana andningsbesvär? Måste varit läskigt...
megamuppen: Vilken söt klänning! Så ovant att se Kajsa så flickig! Det klär henne!
Busiga trådbebisarna Kajsa och Alva hittade idag på rackartyg hemma hos megamuppen:
alvaliten.blogspot.com/2010/11/kajsa-kavat.html
ÖnskanS: Hi hi, så gullig!
megamuppen: Men oj, en torr morgonblöja? Det låter inge bra. Kanske dags för vätskeersättning? Eller gurka, melon och annat vattnigt att kladda med själv? Brukar funka här... Hoppas det går över fort!
Kram