Inlägg från: Monismonis |Visa alla inlägg
  • Monismonis

Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009

megamuppen: Men nej, vilken otur! Hoppas verkligen inte de blir sjuka på flyget... Och vilken irriterande svärfar du har! Låter som en ganska turbulent resa... Svinkallt, en grinig bebis, oförstående karlar och så kräksjuka på det! Jag håller tummarna för att åtminstone lilla K slipper bli sjuk! Och så får du krya på dig!

Här gåtränas det för fullt. Känns som att Alva är sist ute? 8 steg är rekordet hittills.

Kram! 

• Monismonis

Megamuppen: hur har det gått? Mår ni bra? Ammiz: trist! Ska inte morföräldrarna titta förbi också?

• Monismonis

megamuppen: Ah, skönt att det inte blev värre än så! Låter väldigt lindrigt! Hoppas att det inte letar sig ut bakvägen också

• Monismonis

Ammiz: Hm... vet inte riktigt vad man kan omvandla bloggen till, men det vore ju synd om alla roliga videoklipp gick förlorade i pappersformat. Jag tänkte inte göra något alls med bloggen utan låta den simma runt i internets universum tills Alva själv vill läsa om sin barndom.

Jag förstår att det är jobbigt att inte få lite egentid på kvällarna. Här funkar det på så sätt att vi turas om att ha henne i famnen i soffan framför tv:n. Den som är "fri" passar på att göra annat, typ surfa/äta/duscha och så byter vi av varandra. Ibland, om hon sover tungt kan hon ligga själv i soffan och sova någon halvtimme. Annars är det amning och famnen som gäller, hela natten...

• Monismonis

megamuppen: ah, så det kom ut den vägen iallafall Kan ju vara skönt med en liten tarmsköljning ibland... Hoppas det inte behövdes någon storsanering!

• Monismonis

Turbo: Blev det något filmat av SVT eller liknande från i tisdags? Hade ju varit kul!

Angående tänder och tandborstning: Här har vi 7 tänder att ta hand om - men hör och förfasas ty jag pallar inte borsta dem! Jag ska verkligen ta tag i det vilken dag som helst... Men jag vet flera som ännu inte fått sina tänder, verkar vara lika normalt det.

• Monismonis

megamuppen: men nej, inte börja jobba redan! Du måste vara hemma åtminstone till april då jag börjar jobba. Annars blir jag förvirrad! Ska jag hänga med Kajsas pappa på öppna förskolan då eller?

• Monismonis

Ammiz: Ja, det låter som här ungefär. Jag ammar i stort sett hela nätterna fast det är självservering. Jag brukar byta bröst när jag känner mig stel och måste vända på mig. Då håller jag om henne och så rullar vi över tillsammans och sover/ammar vidare. Jag skulle gissa att jag byter bröst 6-7 gånger per natt men det är lite olika. Jag sover rätt bra ändå eftersom jag somnar om blixtsnabbt, om jag ens vaknar, och som du beskriver så vaknar jag redan när Alva vrider lite på huvudet och långt innan hon blir ledsen. Så nätterna är lugna och så länge jag inte jobbar så funkar det eftersom jag sover kanske 10 timmar, fast med sämre kvalitet då istället.

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009