Inlägg från: Monismonis |Visa alla inlägg
  • Monismonis

Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009

megamuppen: Hur mår Kajsa nu? Torra blöjor? Jo, Alva äter gurka, eller hon gnager och spottar och suger och fräser. Det går bra! Vattenmelon är bäst, honungsmelon är halkigt och läskigt. Mogna saftiga päron funkar också och någon gång har jag blandat ut lite fruktpuré med vatten och gjort "saft" Skäms. Man kanske kan spetsa vällingen med lite päronpuré? Hädelse för dietister Flört. Hoppas verkligen det är bättre idag... eller att det är tänder på g eller nåt. Ring bvc imorgon annars.

Kraaam

• Monismonis

Bilbarnstol ja, det börjar bli dags! Alva sitter fram med airbagen avstängd. Vad blev det för sort megamuppen?

Turbo: hi hi, jag fick också lite panik igår och trodde att det var fars dag. Inte för att jag blev ihågkommen på mors dag, men jag tänkte vara den bättre av oss.

• Monismonis

megamuppen: Hm... synd på viktnedgången! Men säkert inget farligt. Hade de några teorier om varför det kunde bli så? Det enda jag märkt med Alvas bajs är att när hon matvägrat en längre tid pga förkylning och sånt så har bajset blivit åt det gröna hållet. Googlade fram att det kan bli så när man ätit för litet, gallan som missfärgar på något sätt. Men det brukar bli normalt när hon äter som vanligt. Ska ni flyga till Finland eller? Låter som en lagom tur i såna fall. Jag är inte mycket för att flyga annars.

nevadita: Hur mår hon nu?

Kram

• Monismonis

Grattis i efterskott till lilla Timja!

nevadita: Men hua, det låter inge vidare! Hoppas Lavas pappa hjälper till hemma så ni får vila!

megamuppen: Wow, vilka mängder! Skönt att det börjar vända! Stackarn, tänk om hon gick och hade ont i magen och så kunde hon inte förmedla det?

• Monismonis

megamuppen: Trist med bilstolen! Man borde ju kunna lämna tillbaka den tycker jag så länge man köper en ny på samma ställe. Funderar på att köpa en likadan, men borde kanske tänka om. Har ju en ännu mindre bil än ni har...

• Monismonis

nevadita: Vilket pucko!! Skit i honom... Jag ammar ju typ 10 gånger om dagen och visst, Alva äter inte lika mycket som barn som inte ammar men hon är ju knappast underviktig. Och under alla hennes förkylningsperioder så har amningen varit räddningen. Om jag inte minns fel så väger Lava ganska mycket? Det finns så många konstiga åsikter inom vården så man blir mörkrädd ibland. En gång fick jag höra att man inte skulle amma för att barnet kunde få hål i tänderna av den söta mjölken. Trams säger jag.

Kram

• Monismonis

Välling ja, det hade varit trevligt som oväxling, men Alva ratar allt som har med nappflaskor att göra...

megamuppen: Men åå, igen? Säkert Alva som smittat...

• Monismonis

megamuppen: Oj, det låter lovande! Det kommer nog igång snart... Åtminstone var det ju så med krypandet. När de väl knäckt koden så... Vi ska till Öppna imorgon eftermiddag! Men vi kan alla dagar om ni ska dit någon dag...

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009