Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009
Ah, och sen min knäppa dotter på You Tube...
Ah, och sen min knäppa dotter på You Tube...
ÖnskanS: Vad jobbigt att det inte har gått över! Är det vanligt att det blir så utdraget? Blir hon ledsen av febern?
Här har vi äntligen kommit på hur Alva ska börja tycka om mat. Vi struntar helt sonika i alla smaklösa grönsakspuréer och grötar som bara åker in och ut igen genom munnen. Igår provade vi köttfärssås och spagetti och hon åt nästan en deciliter, från att inte ens ha ätit en tesked. Idag fick jag i henne lika mycket till. Hon får stoppa in skeden själv i munnen och prickar förvånansvärt ofta rätt.
Jag kan tänka mig att åka åtminstone till Uppsala för en trådfika. Inga problem. Brukar inte Turbolina åka till Uppsala titt som tätt?
Nevadita: Har du inga planer på att åka norrut i sommar?
ÖnskanS: Absolut!
Turbo: Ja jag undrade precis var din blogg tagit vägen!
megamuppen: Alva har börjat bråka med sömnen nu också. Inte på natten men på dagarna. Hon verkar lite speedad och så nyfiken på allt så hon har svårt att komma till ro. När hon ammas vrider hon och vänder på sig och försöker komma upp och se vad hon missar runt omkring sig. Och igår bet hon mig dessutom flera gånger i bröstet... Spännande tid framför oss...
megamuppen: Ja jag tycker alltid att något av brösten ömmar och att en mjölkstockning är nära, men det löser sig alltid som tur är.
Tycker det känns sorgligt att behöva sluta amma. Trodde aldrig att jag skulle tycka om det så mycket.
Angående bebisar som är rädda för folk så är Alva fortfarande livrädd för sin farmor. Helt utan logik. Jättesynd om farmorn som så gärna vill hålla henne... Hon älskar alla andra, till och med sotaren.
Hur var det nu, jag har ett minne av att några av er hittade blodfläckar i bajsblöjan för länge sen? Jag minns inte hur det gick sen. Gick det över? Har hittat slemmiga blodstrimmor i blöjan ett par gånger nu. Hoppas det inte är något farligt.
Tack Ammiz! Ska höra med bvc i morgon bara för att dubbelkolla...
Trollat: Bra att den funkar! Den är dock lite bökig att rengöra har jag märkt...
Nevadita: Vad spännande med familjelivsdejten Men synd på potatisen. Hur mycket fick hon i sig? Tänkte om det blev för mycket på en gång. Jag har iallafall fått backa tio steg efter att Alva blivit förstoppad och bajsat blod i en vecka. Så nu får hon bara några matskedar päron- och äppelgröt om dagen, förutom bröstmjölken förstås.
megamuppen: Jo vi kom ganska långt med maten innan vi backade. Fram till köttfärssås och spagetti och liknande. Och kardemummaskorpor som hon tapetserat hela soffan med. Vad väger hon nu, Kajsa? Måste vara stor nu, så länge sen jag såg henne. Ah, är messmör laxerande? Hur mycket kan man ge dem? Tänkte på socker och sånt som jag antar finns i.
Ammiz: Jag har hört om fler som inte riktigt gillar hoppgungan. Eller inte fattar det roliga liksom. Alva tyckte det var superkul från första början då hon var 4,5 månader. Hon tycker fortfarande det är så roligt så hon börjar flaxa med benen så fort man närmar sig den. Jobbigt att S inte mår så bra. Kan det vara en försenad förlossningsdepression?
nevadita: Oj, så lite potatis och ändå en så kraftig reaktion!