Inlägg från: kajsamupp |Visa alla inlägg
  • kajsamupp

Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009

Här vaknade vi först 8.15 efter att ha varit vakna en dryg timme i natt, så det är först nu jag lyckas titta in.. Vet inte om ni messat och kommit överens om tiden eller ej.`? vi skulle nog kunna äta här hemma coh sen vara inne vid ett och förhoppningsvis har hon då sovit lite på vägen in.

Ska bli väldigt spännande att ses! Visst har väl turbo coh ammiz setts tidigare, eller misstar jag mig? Kram

• kajsamupp

Hej alla
    Nu finns två bilder från trådträffen i mitt galleri Hoppas det är ok för de inblandade.. Tyvärr var det ju inte helt lätt att få med alla på bild samtidigt, så söta lilla Saga får nöja sig med att finnas med på ett pyttelitet hörn längst bak på en av bilderna. Rum för barn på Kulturhuset var för övrigt väldans intressant och roligt för de små, som protesterade ganska vilt när vi skulle försöka ta oss därifrån. Om bara vi vuxna hade haft ork, hade nog barnen gärna stannat hela dagen.
    Kram!

• kajsamupp

Men du, Ammiz, har du startat en ny blogg? Jag kollade ganska ofta in den du hade första året, men hade inget lösenord, men så skulle du väl stänga ner den så jag har inte kollat där sen hon fyllde ett.. Givetvis får du lägga ut en bild, tycker jag! Men maila mig gärna lösenordet Instämmer, det var skoj att ses!

Tänk, idag är det 12 år sedan J och jag blev tillsammansHjärta Tolv år känns som en evighet, men samtidigt så har tiden flygit fram. Knasigt. Nu ska vi lyxa till det med ett litet glas vin, kex och ost

• kajsamupp

Såå skönt med helg! Eller föräldraledighet i alla fall. Ska till Öppna förskolan i morgon då de ska grädda våfflor hela dagen  

Luuugnt här i veckan.. Hoppas alla mår bra!

Kram

• kajsamupp

Jo, ost och vin satt fint, men kvällen blev inte långvarig eftersom jag skulle till jobbet tidigt dagen därpå.

Inte blev det något våffeldag tyvärr.. Hon sov inte så bra i natt, så jag kände att jag behövde sussa med henne på eftermiddagen men hon vägrade ju så hon somnade först kl 14 och vaknade kl 16, lagom då de stänger. Typiskt. Så irriterande, när jag väl behöver sova så vägrar hon somna!

Monomona: Skönt att ni börjar bli friska igen. Hur går det med amningsfunderingarna nu när du börjar jobba snart? När exakt var det nu igen? Mitten av april?

• kajsamupp

Monamona: Ja, usch, vilken hemsk tanke!

Nu ska jag gå och sova. Är sååå trött. Försökte shoppa loss idag men det blev inget av det alls för tröttheten tog över. Och tjockheten. Känns motigt att börja leva som jag lär. Men gör jag inte det så blir det inga nya kläder de närmaste åren. Kanske borde jag börja träna också..? Hur har ni andra kommit igång med sånt? Tränar ni som förr?

• kajsamupp

Monamona: Ha ha, ja det är lite surt det kan jag förstå. Men å andra sidan så hinner din kropp vänja sig vid de ohyggligt tidiga mornar som arbetslivet medför.. Har ni fått börja lägga henne tidigare också för att få en utsövd glad Alva om dagarna? I natt sov jag för första gången i det andra rummet, för att slippa störas av när K vaknar och J kommer för att antingen få henne somna om i egen säng eller i vår säng. Lade mig dessutom reda kl 22 så jag fick hela 9 timmars sömn Självklart hörde jag när hon vaknade både på natten och morgonen ändå, trots skilda rum och öronproppar, men ändå!

• kajsamupp

Ammiz: Nja, de dagar jag är hemma blir det inte mkt gjort.. Det nödvändigaste som en tvätt, laga mat och i bästa fall utföra en aktivitet eller handla mat. Men inte mer än så. Om man ägnar för mkt tid åt annat blir hon ju sur och otålig och det känns som om jag försummar henne.. Vi nattar också alltid tillsammans. Känns bra tycker jag, men när hon börjar på förskolan får vi säkert börja göra det var för sig så man kan få lite egentid också. Ofta tar det bara 15 min tills hon somnar och det är ju ok, men nu två dagar har det tagit en timme (vi har satt upp en solcellslampa ute som hon ser om genom altandörren så hon springer dit hela tiden) och då hinner vi ju nästan somna innan henne..

Monamona: Ja, varför inte en extrasäng i annat rum? Nog för att det är mysigt att sova tillsammans, men vissa dagar kommer du säkert att behöva få en god natts sömn för att orka med och då är det nog lättare i annat rum om hon vaknar ofta. I natt sov K 12 h i egen säng och vaknade först när jag skulle till jobbet kl 8! Annars är 10-11 h det vanligaste, plus 1,5-2 h om dagen. Hoppas det är ngt tillfälligt med A sömn, det måste ju vara skönare om hon sov längre! Vi har inte skrivit ngt brev än, men jag ska försöka få J att göra det på gammal god högtravig akademikersvenska

• kajsamupp

Ha ha, håller med om att de är krävande just nu. Allt innehåll ska ut från skåp och lådor, fler gånger varje dag. Toarullen ska bort och rullas ut, bindor ska packas upp och halsband ska trasslas till. Står jag vid spisen måste hon också vara där, vägrar vara på golvet bredvid. Och att slöprata har jag lärt mig att det funkar ju inte alls, vilket jag själv trodde innan jag fick barn och blev irriterad när kompisar inte fixade att göra det när de var mammalediga..

Kajsa blir också alldeles förtjust och skrattar glatt så fort hon får se ett annat barn. Det var längesen hon var så glad som hon var sist vi var till Öppna förskolan

Monamona: Ja, bara han får ändan ur vagnen coh börjar författa blir det nog bra

• kajsamupp

Ammiz: Härlig bild på A, såg den på din blogg igår också Jag vågar inte låta K åka helt själv än för jag tycker hon tappar balansen bakåt hela tiden och riskerar att så i huvudet.. Vi träffas gärna igen! Nästa vecka jobbar jag som vanligt  men sen är jag hemma på halvtid.

ÖnskanS: Bra att du tittar in coh ger en kort rapport fast ni har det mycket. Hoppas det bara är tänder och ingen infektion eller annat jobbigt.

Här går det framåt med ätande, som jag varit så otålig över. Nu äter hon gärna själv med skeden sedan någon vecka tillbaka. Så skönt och det går så bra. Åtminstone halva måltiden funkar innan hon tröttnar

Nu ska vi ut och fixa min cykel så jag kan börja cykla till jobbet. Det är ju bara 7-8 km så det måste ju nästan gå snabbare än att ta bussen!

Söndagskram till er alla

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009