Ammiz: Nja, de dagar jag är hemma blir det inte mkt gjort.. Det nödvändigaste som en tvätt, laga mat och i bästa fall utföra en aktivitet eller handla mat. Men inte mer än så. Om man ägnar för mkt tid åt annat blir hon ju sur och otålig och det känns som om jag försummar henne.. Vi nattar också alltid tillsammans. Känns bra tycker jag, men när hon börjar på förskolan får vi säkert börja göra det var för sig så man kan få lite egentid också. Ofta tar det bara 15 min tills hon somnar och det är ju ok, men nu två dagar har det tagit en timme (vi har satt upp en solcellslampa ute som hon ser om genom altandörren så hon springer dit hela tiden) och då hinner vi ju nästan somna innan henne..
Monamona: Ja, varför inte en extrasäng i annat rum? Nog för att det är mysigt att sova tillsammans, men vissa dagar kommer du säkert att behöva få en god natts sömn för att orka med och då är det nog lättare i annat rum om hon vaknar ofta. I natt sov K 12 h i egen säng och vaknade först när jag skulle till jobbet kl 8! Annars är 10-11 h det vanligaste, plus 1,5-2 h om dagen. Hoppas det är ngt tillfälligt med A sömn, det måste ju vara skönare om hon sov längre! Vi har inte skrivit ngt brev än, men jag ska försöka få J att göra det på gammal god högtravig akademikersvenska