Inlägg från: kajsamupp |Visa alla inlägg
  • kajsamupp

Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009

Ammiz: Härligt, så roligt att det gick bra och att nätterna funkade fint!

Hoppas: Meen, vad bra att det funkar redan från början och att hon inte är så där jätteledsen som man brukar höra att många är. Hur länge kommer hon gå om dagarna? Kommer ni variera mellan vem som hämtar ohc lämnar? Måste ju vara tacksamt att hämta men ledsamt att lämna..

Här hemma verkar det funka fint när jag är på jobbet. Enda som stör mig är att vi inte gör likadant vad gäller ätandet, dvs han matar henne helt och hållet med skålen flera meter bort från henne medan jag försöker få henne att äta själv.. Hur gör ni? Äter alla era själv helt och hållet nu? K har fortfarande svårt att få maten på skeden coh sen behålla maten ända in i munnen.. Förutom med gröt då, som ju fastnar

• kajsamupp

Tels: Meen vad roligt att du tittar in och berättar att ni mår bra, coh väldigt roligt att du är spontant gravid!!! Stort grattis, lovar att hålla tummarna!

Ammiz: Ja, vi har inget planerat nästa fredag så jag tycker vi försöker ordna det! Vilka andra kan/vill komma? Turbo, Monamona? Tels, slutar du kanske tidigt på fredag och vill följa med?

Hoppas: Håller tummarna för dig med, både vad gäller ruvningen coh lämningen.

Roligt att höra hur ni/barnen hanterar ätandet K varierar ganska mkt. Ibland vill hon gärna äta själv med skeden och det har hänt att hon gjort det hela måltiden, men att jag får hjälpa till att få på maten på skeden. Men så nu är hon inne i en period då hon inte alls är intresserad. Hon bara ger mig skeden, kanske tar hon två tuggor själv men inte mer. Så tråkigt. Jag vill att hon ska lära sig göra det själv och tycka det är skoj, men jag antar hon blir så bekväm när hon hälften av måltiderna inte ens behöver anstränga sig utan får det helt serverat..?

• kajsamupp

Jag försökte just skicka ett privat meddelande till Nevadita, för att höra om allt är ok med tanke på att det var längesen hon tittade in. Men jag kunde inte skicka iväg meddelandet för signaturen fanns inte. Och det går inte att komma in på hennes presentation heller för hennes gamla inlägg är inte klickbara som våra är. Är det någon av er som haft kontakt med henne och vet hur hon mår och vad som hänt? Minns att hon sa att det var mycket och att det var ont om tid till datorn när hon återgick till arbetet efter jul, så hon kanske helt enkelt avregistrerat sig från fl..? Men jag kan inte låta bli att oroa mig lite grand

Ang trådträff: För mig går det nästan bättre att ses på kulturhuset (visst var det väl där..?) eftersom jag inte är så pigg på att köra bil.. Men om alla andra hellre ses hos dig Turbo, så kanske jag fattar mod och tar bilen jag med

Kram

• kajsamupp

Turbo: Vad bra att ni har kontakt och att de båda mår bra! Skicka henne en stor kram från mig!

Här är det febrigt Hon vaknade vid elva igår kväll och var kokhet. Somnade om på alvedon men vaknade lika het igen i morse. Konstigt att man kan ha 40 graders feber utan att vara särskilt gnällig. Och inga andra symtom har hon heller så vi gissar tredagarsfeber.

• kajsamupp

Trollat: Men oj, vad tiden har gått snabbt! Vecka 24!! Då är du ju långt över halvägs

Här febras det vidare. Måste verkligen se till att köpa en sån där febertermometer som mäter i örat. Att få henne att ligga still tillräckligt länge för att få rätt temp i rumpan är ju dödsdömt. Har för övrigt fått dåligt besked ang förskoleplats.. Vi hade ju önskat i början av april, och tänkte att innan sommaren har hon säkert en plats... Men ack, kommunen beklagar men de kan inte hålla platsgarantin så det blir först till hösten vi har chans att få en plats... Och då är det inte ens säkert att det blir på våra tre högst rankade förskolor.. Urk! Jag tror vi har dagar kvar så det räcker, eftersom det är sommar med semester (för då antar jag att vi inte behöver ta ut föräldradagar..?), men det är ändå surt att behöva vänta så länge.

• kajsamupp

Ha ha, Ammiz, ungefär så resonerade vi med i helgen. Några gånger var det typ 40 och då låg hon still, men sen när febern sjönk så gick det inte alls att mäta i rumpan!

Fick idag tips från en i mammagruppen, som skcikat ett arg mail till kommunalpolitikerna, och dagen därpå fått mail med erbjudande om plats på försthandavalet.. Men knasigt att det är så man ska behöver göra för att få plats!

• kajsamupp

Hoppas: Förstår att du är ledsen för det som inte blev   Kan bara hålla med det fina och kloka som Trollat skrivit. Skickar kramar till dig!

Här har tredagarsfebern följts av nässelutslag och en rejält gnällig Kajsa. Den här eftermiddagen har varit tre gånger så jobbig som hela helgen med feber. Stackars liten. Hoppas det går bort snart.

• kajsamupp

Jepp, underbart ohc knasigt är det att tiden går så fort som den gör. Ja, för ett år sen så hade vi väl testat positivt för typ en vecka sedan och alla tankar fanns där i magen hela dagarna.

Ang fredag, vilken tid passar er andra? Antar att det i vilket fall är svårt att hitta en tid som passar alla så jag räknar med att vi får anpassa oss en del..

Monamona: Ja, det var väl ändå bra, även om jag inte visste att utslagen skulle följa på febern när jag skrev inlägget. Då hade jag bara pratat med sjukvårdsrådgivningen som sa att det kunde utlösas av infektionen eller av att immunförsvaret var lägre pga infektionen.. men de sa inte att det hörde till sjukdomsbilden, det hittade jag på nätet lite senare. Men det stämmer ju väl. Men jag undrar varför hon var så jädrans skrikig just igår, när det står att utslagen inte kliar efter tredagarsfebern..? Hade Alva också sånt efter sista febern, eller var det inte tredagarsfebern hon hade då?

• kajsamupp

tels: Bra att du fått en tid för koll. Det kan ju vara skönt bara att få det bekräftat att allt ser ut som det ska! Jag ringde MVC när jag plussade, och fick då en tid bokad i v 12, för innan dess ville de inte alls boka in någon tid. Men ring och hör på ditt MVC hur de brukar göra. Det är nog mycket värt att gå där det är nära, speciellt sen när du blir stor och otymplig

Trådträff: K brukar sova efter lunch. Men idag så somnade hon av sig själv redan kl 10, så med lite tur kanske hon kan somna i förtid och sova under resan in till stan ifall vi åker in och träffas på fm? Isåfall kanske man kan börja med lunch coh sen leka lite och sen sova igen på vägen hem? (Det var så mkt lättare när hon sov två gånger om dagen, då man kunde lägga upp dagen precis så, att sova bara en gång ställer bara till med en massa problem tycker jag..)

• kajsamupp

Oj, vad hände med mitt inlägg som jag postade för typ en halvtimme sen? Borta med vinden!

Ja ja, jag skrev i alla fall att man antingen kunde ses vid tolv och äta lunch, eller vid ett och redan ha käkat hemma.. Eller rent av vid två, vilket skulle vara det bästa för Kajsa för då kan hon sova som vanligt. Jag har aldrig varit där och vet inte hur det är med fik, men vi behöver äta något i alla fall, oavsett vilken tid vi bestämmer, antingen mellis eller lunch. Jag tror jag känner igen barnen, i alla fall När sover agnes, då? Tråkigt att alva är sjuk, mona, ge henne en kram!

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009