• Sandie12

Hemma med 3 till 4-åring i Sthlm?

Hej!

Jag tänkte kolla om det finns fler som har sina 3-4 åringar hemma, antingen alla dagar eller några i veckan i Stockholmsområdet.
    Vi kanske kan tipsa varandra om roliga saker man kan hitta på o var man kan träffa andra barn i 3-4-årsåldern.
    Jag kan bara komma på Kulturhuset i stan, men det lär ju finnas fler skojiga ställen!
    Så det vore skoj om Ni vill hänga på tråden!

Fashion baby 2007- baby got style!
  • Svar på tråden Hemma med 3 till 4-åring i Sthlm?
  • Sandie12

Oj ingen?

• Decemberpyret06

Jag undrar detsamma. På ÖF är det mest yngre barn. Kulturhuset har vi inte varit på, kanske får testa det en dag.

• Sandie12

Decemberpyret06; Vi har varit där ett par ggr men det är inte optimalt tyvärr...
    Varför finns det inte ngn ÖF med stora barns tema i stället, min drygt treåriga son får ju knappast ut ngt av bebisar haha! Vi brukar åka till Lekland o sånt men det är ju inte heller så mkt barn där på dagen lixom...

• Decemberpyret06

Det jag har hört om Kulturhuset är att det oftast är väldigt mkt folk..tror jag tvekat lite av den anledningen. Lekland tycker vi är skoj, dock är jag hemma med två st orädda vildar hahah, så lekland brukar inte fungera så bra. De brukar dra åt två håll.
    En ÖF med lite äldre barn skulle vara rena drömmen!

• Sandie12

Hm jo lekland typ Andys e väl lite för stort, men det finns ett lekland i högdalens industriområde som inte är så stort men ändå kul och där har man översikt hehe! Kostar 60 kr med bara.

• Decemberpyret06

Ah, får kolla upp Högdalen då.

Vi längtar just nu efter våren och att all snö försvinner. Har tänkt hänga lite på ngn parklek eller så, där det finns trehjulingar och andra roliga utegrejer. Har en 3 åring som älskar att cykla.

Sarice, hur gamla är dina barn?

• Sandie12

Ja parklek är bra! :) Vet du några bra?
    Jag vet att det finns en i Skarpnäck med lite kaniner o så, rätt gulligt men lite väl öppet om man har flera barn att se efter samtidigt kanske. Sedan finns ju Kärrtorp, det är rätt bra där faktiskt men gammalt.
    Vi har bara ett barn än sålänge o han är drygt tre år (Januari-07), o gillar också att cykla så parklek e ju toppen för det ändåmålet!

Hur gamla är ditt andra förutom treåringen?

• Decemberpyret06

Har en dec 06:a och en sept 08...så minsta är snart 1,5 år. Fullfart all day long!! *s*

Har inte varit på så många parklekar. Var inte så aktuellt förra året, men nu däremot är det mer poppis för båda.

Kärrtorp har jag varit till, så dit lär vi gå igen. Bleckis finns ju, men tror det är rätt mycket folk där.

Vad brukar ni hitta på om dagarna?

• Sandie12

Ja Bleckis har vi inte varit på alls, kanske ska kolla det då. Vi bodde nära Tessinparken förut så var där rätt mkt men det var jämt fullt fullt fullt så lite jobbigt ja...

Jaha men då är din stora o min lika gamla exakt då kan man säga, skoj!
    Min kompis har en dec.-06 o en okt-08, men hon jobbar jämt så vi kan bara umgås på eftermiddagarna.

Vi brukar vara ute i en park här där vi bor där det finns massor av Gräsänder som vill matas vid en liten sjö! Det är väldigt poppis! Samt att där finns klätterställningar i olika storlekar o gungor m.m
    Sen åker vi ofta till Barnadiset också. Eller så åker vi o shoppar haha, han gillar det faktiskt.
    Eller så leker vi bara på tomten, det är rätt bekvämt att bara kunna gå ut lite hursom också.
    Kommer du att börja jobba eller ska du vara hemma länge med lilla också?

• Decemberpyret06

Härligt att ha egen gräsmatta att leka på.Vi bor i lgnh så det blir lite mer projekt att bara gå ut en sväng.

Vår 3-åring har varit super i affärerna tidigare, men har nu blivit en uttråkad buse hahah. Nu kör han mest race med de små kundvagnarna...så jag har med varm hand överlåtit all matinköp till min man hahah. Tidigare var det rätt mysigt att handla mat med båda och prata om vad det var för mat osv...men inte numer.

Vi har kommit av oss lite vad gäller aktiviteter, men oftast så gör vi ngt på förmiddagarna, äter lunch hemma (oftast beroende på vad vi hittar på). Sen sover båda min 1 timme efter lunch..då brukar jag passa på att äta och fixa lite hemma eller bara slappa. Eftermiddagen är vi antingen hemma eller tar en promenad eller så.

Jag kommer nog vara hemma ett tag till, året ut kanske. Vi har inte bestämt så noga, mest hänger det på om vi får ngn dagisplats. Vi har tänkt flytta till ngt större och tänkte väl att vi börjar på dagis först då..men men vi får se när det blir av.

Vi kanske kan stråla samman på ngn parklek framöver...som sagt som du skrev i inledningen är det svårt att finna andra som är hemma med äldre barn.

Svar på tråden Hemma med 3 till 4-åring i Sthlm?