Hemma med 3 till 4-åring i Sthlm?
Jag undrar detsamma. På ÖF är det mest yngre barn. Kulturhuset har vi inte varit på, kanske får testa det en dag.
Jag undrar detsamma. På ÖF är det mest yngre barn. Kulturhuset har vi inte varit på, kanske får testa det en dag.
Det jag har hört om Kulturhuset är att det oftast är väldigt mkt folk..tror jag tvekat lite av den anledningen. Lekland tycker vi är skoj, dock är jag hemma med två st orädda vildar hahah, så lekland brukar inte fungera så bra. De brukar dra åt två håll.
En ÖF med lite äldre barn skulle vara rena drömmen!
Ah, får kolla upp Högdalen då.
Vi längtar just nu efter våren och att all snö försvinner. Har tänkt hänga lite på ngn parklek eller så, där det finns trehjulingar och andra roliga utegrejer. Har en 3 åring som älskar att cykla.
Sarice, hur gamla är dina barn?
Har en dec 06:a och en sept 08...så minsta är snart 1,5 år. Fullfart all day long!! *s*
Har inte varit på så många parklekar. Var inte så aktuellt förra året, men nu däremot är det mer poppis för båda.
Kärrtorp har jag varit till, så dit lär vi gå igen. Bleckis finns ju, men tror det är rätt mycket folk där.
Vad brukar ni hitta på om dagarna?
Härligt att ha egen gräsmatta att leka på.Vi bor i lgnh så det blir lite mer projekt att bara gå ut en sväng.
Vår 3-åring har varit super i affärerna tidigare, men har nu blivit en uttråkad buse hahah. Nu kör han mest race med de små kundvagnarna...så jag har med varm hand överlåtit all matinköp till min man hahah. Tidigare var det rätt mysigt att handla mat med båda och prata om vad det var för mat osv...men inte numer.
Vi har kommit av oss lite vad gäller aktiviteter, men oftast så gör vi ngt på förmiddagarna, äter lunch hemma (oftast beroende på vad vi hittar på). Sen sover båda min 1 timme efter lunch..då brukar jag passa på att äta och fixa lite hemma eller bara slappa. Eftermiddagen är vi antingen hemma eller tar en promenad eller så.
Jag kommer nog vara hemma ett tag till, året ut kanske. Vi har inte bestämt så noga, mest hänger det på om vi får ngn dagisplats. Vi har tänkt flytta till ngt större och tänkte väl att vi börjar på dagis först då..men men vi får se när det blir av.
Vi kanske kan stråla samman på ngn parklek framöver...som sagt som du skrev i inledningen är det svårt att finna andra som är hemma med äldre barn.
Sarice; Ja, vår 3-åring har gått, men vi valde att avsluta platsen av olika anledningar. Kände väl att vi hellre ville ha han hemma, då jag ändå var hemma med vår yngsta. Tycker att det fungerar bättre med båda hemma även om det är mer full fart. Jag hann aldrig jobba mellan barnen..så jag har varit hemma läääänge känns det som.
Ja, nu är ju våren verkligen på "fram-marsch" så snart lär man kunna ha långa härliga dagar ute. Vi ska i väg över påsken, men därefter bokar jag gärna in en träff eller så.
Viceversa; vad tråkigt att folk inte kan låta andras saker vara. Tack för tipset. Brukar dock som Sarice alltid låsa fast min vagn i något.
Sarice; Ja, ett år till i alla fall skulle jag tippa på. Vi är lite i behov av att flytta till större bostad, så vi får se när det blir av och då kanske vi ställer oss i kö för ngt dagis där. Men vi har ingen bråska..vi tar det lite som det kommer. Än så länge fungerar det bra med båda hemma. Vad har du för planer..hur länge blir du hemma?
Va skönt att ni fått fatt på en bra förskola..inte lätt att få plats överhuvudtaget i vissa områden i Stockholmstrakten. Verkar mest som att man bara ska vara tacksam över en plats...sen det här med hur det verkligen fungerar på plats får komma i andra hand.
Tja, var kollar vi inte. Nähe, men det är nästan lättare att säga var vi inte tänkt oss hahah. Inte norr om stan i alla fall, men sen är vi relativt öppna för förslag. Så vi får väl se vart det blir i slutändan.
Nu ska vi i väg ett par dagar och fira påsk med familj osv, men jag inboxar dig efter påsk så kan vi boka in en träff eller så.
Trevlig helg!
sarice, kolla inboxen!