• Sandie12

Hemma med 3 till 4-åring i Sthlm?

Hej!

Jag tänkte kolla om det finns fler som har sina 3-4 åringar hemma, antingen alla dagar eller några i veckan i Stockholmsområdet.
    Vi kanske kan tipsa varandra om roliga saker man kan hitta på o var man kan träffa andra barn i 3-4-årsåldern.
    Jag kan bara komma på Kulturhuset i stan, men det lär ju finnas fler skojiga ställen!
    Så det vore skoj om Ni vill hänga på tråden!

Fashion baby 2007- baby got style!
  • Svar på tråden Hemma med 3 till 4-åring i Sthlm?
  • viseversa

Vill bara säga att ni som går på rum för barn på kulturhuset ska LÅSA FAST era vagnar då det har vart en del stölder av dyra barnvagnar där. Det är ju i stort sett bara att ta en vagn och rulla iväg med den. Och det händer också!

• Sandie12

Decemberpyret; Ja det borde vi ju göra, det blir väl förhoppningsvis lite varmare o finare väder här snart! :) Har er 3 åring gått på förskola alls innan eller bara varit hemma? Vår son har gått ett par månader men då jobbade jag i samma hus så det var ok, men han gillade det inte tyvärr.

viceversa; Oj det var ju inget bra, jag har alltid lås till mina vagnar är så rädd att ngn ska ta dem. Lås kostar ju inget i jämförelse med vad vagnen kostar ny.. :)

• Decemberpyret06

Sarice; Ja, vår 3-åring har gått, men vi valde att avsluta platsen av olika anledningar. Kände väl att vi hellre ville ha han hemma, då jag ändå var hemma med vår yngsta. Tycker att det fungerar bättre med båda hemma även om det är mer full fart. Jag hann aldrig jobba mellan barnen..så jag har varit hemma läääänge känns det som.
    Ja, nu är ju våren verkligen på "fram-marsch" så snart lär man kunna ha långa härliga dagar ute. Vi ska i väg över påsken, men därefter bokar jag gärna in en träff eller så.

Viceversa; vad tråkigt att folk inte kan låta andras saker vara. Tack för tipset. Brukar dock som Sarice alltid låsa fast min vagn i något.

• Sandie12

Decemberpyret; Ja det är ju lika att ha båda hemma om man ändå är hemma med ena. Kommer ni stanna hemma flera år till eller vad är planen?
    Ja det blir säkert trevligt väder efter påsk så då kan vi ju leta upp någon rolig parklek där barnen kan cykla lite o så! :)

• Decemberpyret06

Sarice; Ja, ett år till i alla fall skulle jag tippa på. Vi är lite i behov av att flytta till större bostad, så vi får se när det blir av och då kanske vi ställer oss i kö för ngt dagis där. Men vi har ingen bråska..vi tar det lite som det kommer. Än så länge fungerar det bra med båda hemma. Vad har du för planer..hur länge blir du hemma?

• Sandie12

dece; sorrie såg ju att du redan svarat på det innan! :) Jag tror jag ska vara hemma till i höst i af. Vet inte riktigt, han ska börja på en jättefin förskola här i sep. men vet inte om han ska gå så länge bara några timmar max så får se om det går att jobba då.
    Aha var ska ni flytta vilka områden kollar ni på

• Decemberpyret06

Va skönt att ni fått fatt på en bra förskola..inte lätt att få plats överhuvudtaget i vissa områden i Stockholmstrakten. Verkar mest som att man bara ska vara tacksam över en plats...sen det här med hur det verkligen fungerar på plats får komma i andra hand.
    Tja, var kollar vi inte. Nähe, men det är nästan lättare att säga var vi inte tänkt oss hahah. Inte norr om stan i alla fall, men sen är vi relativt öppna för förslag. Så vi får väl se vart det blir i slutändan.

Nu ska vi i väg ett par dagar och fira påsk med familj osv, men jag inboxar dig efter påsk så kan vi boka in en träff eller så.

Trevlig helg!

• Sandie12

Dece: Ja gör så, så hörs vi glad påsk!! :)

• Sandie12

Hemmaföräldern; Vad skoj! Ska genast kolla in det! Tack för tipset! :)

Svar på tråden Hemma med 3 till 4-åring i Sthlm?