• Sandie12

Hemma med 3 till 4-åring i Sthlm?

Hej!

Jag tänkte kolla om det finns fler som har sina 3-4 åringar hemma, antingen alla dagar eller några i veckan i Stockholmsområdet.
    Vi kanske kan tipsa varandra om roliga saker man kan hitta på o var man kan träffa andra barn i 3-4-årsåldern.
    Jag kan bara komma på Kulturhuset i stan, men det lär ju finnas fler skojiga ställen!
    Så det vore skoj om Ni vill hänga på tråden!

Fashion baby 2007- baby got style!
  • Svar på tråden Hemma med 3 till 4-åring i Sthlm?
  • Sandie12

Oj ingen?

• Sandie12

Decemberpyret06; Vi har varit där ett par ggr men det är inte optimalt tyvärr...
    Varför finns det inte ngn ÖF med stora barns tema i stället, min drygt treåriga son får ju knappast ut ngt av bebisar haha! Vi brukar åka till Lekland o sånt men det är ju inte heller så mkt barn där på dagen lixom...

• Sandie12

Hm jo lekland typ Andys e väl lite för stort, men det finns ett lekland i högdalens industriområde som inte är så stort men ändå kul och där har man översikt hehe! Kostar 60 kr med bara.

• Sandie12

Ja parklek är bra! :) Vet du några bra?
    Jag vet att det finns en i Skarpnäck med lite kaniner o så, rätt gulligt men lite väl öppet om man har flera barn att se efter samtidigt kanske. Sedan finns ju Kärrtorp, det är rätt bra där faktiskt men gammalt.
    Vi har bara ett barn än sålänge o han är drygt tre år (Januari-07), o gillar också att cykla så parklek e ju toppen för det ändåmålet!

Hur gamla är ditt andra förutom treåringen?

• Sandie12

Ja Bleckis har vi inte varit på alls, kanske ska kolla det då. Vi bodde nära Tessinparken förut så var där rätt mkt men det var jämt fullt fullt fullt så lite jobbigt ja...

Jaha men då är din stora o min lika gamla exakt då kan man säga, skoj!
    Min kompis har en dec.-06 o en okt-08, men hon jobbar jämt så vi kan bara umgås på eftermiddagarna.

Vi brukar vara ute i en park här där vi bor där det finns massor av Gräsänder som vill matas vid en liten sjö! Det är väldigt poppis! Samt att där finns klätterställningar i olika storlekar o gungor m.m
    Sen åker vi ofta till Barnadiset också. Eller så åker vi o shoppar haha, han gillar det faktiskt.
    Eller så leker vi bara på tomten, det är rätt bekvämt att bara kunna gå ut lite hursom också.
    Kommer du att börja jobba eller ska du vara hemma länge med lilla också?

• Sandie12

Decemberpyret; Ja det borde vi ju göra, det blir väl förhoppningsvis lite varmare o finare väder här snart! :) Har er 3 åring gått på förskola alls innan eller bara varit hemma? Vår son har gått ett par månader men då jobbade jag i samma hus så det var ok, men han gillade det inte tyvärr.

viceversa; Oj det var ju inget bra, jag har alltid lås till mina vagnar är så rädd att ngn ska ta dem. Lås kostar ju inget i jämförelse med vad vagnen kostar ny.. :)

• Sandie12

Decemberpyret; Ja det är ju lika att ha båda hemma om man ändå är hemma med ena. Kommer ni stanna hemma flera år till eller vad är planen?
    Ja det blir säkert trevligt väder efter påsk så då kan vi ju leta upp någon rolig parklek där barnen kan cykla lite o så! :)

• Sandie12

dece; sorrie såg ju att du redan svarat på det innan! :) Jag tror jag ska vara hemma till i höst i af. Vet inte riktigt, han ska börja på en jättefin förskola här i sep. men vet inte om han ska gå så länge bara några timmar max så får se om det går att jobba då.
    Aha var ska ni flytta vilka områden kollar ni på

• Sandie12

Dece: Ja gör så, så hörs vi glad påsk!! :)

Svar på tråden Hemma med 3 till 4-åring i Sthlm?