Tygblöjetråden 24
Min dotter på nyss fyllda 2 är är numera blöjfri dagtid och vissa nätter är inte ens nattblöjan våt när hon vaknar, mamman är superglad och stolt.
Min dotter på nyss fyllda 2 är är numera blöjfri dagtid och vissa nätter är inte ens nattblöjan våt när hon vaknar, mamman är superglad och stolt.
Imses frotté är rätt klumpiga och funkar väl bäst som nattblöja.(kräver oxå ytterbyxa)
Imses formsydda flanell kräver en ytterbyxa antingen i pul eller ull.
Kooshies vet jag inget om
En bra hemsida är www.tygisar.se
Måste man alltid tvätta ullbyxorna innan de kuras? kan man inte bara fukta dem innan de läggs i kurvattnet?
Jag har hittat ett par dra-upp-byxor i ull från Popolino billigt på sjalbarn.se, nån som vet strl och viktangivelse på Popolino drauppisar?
Dessutom gäller det väl 18mån med varje barn, alltså 18 mån för barn nr 1, 18 mån för barn nr 2 osv.?
Upplever inte heller lukten som ett problem, den biten har jag missat helt och hållet.
Vi lät henne tidigt(minns ej ålder, 6mån kanske) vara utan blöja hemma så hon fick känna hur det var att bli blöt, hade pottor framme i huset. När hon var ca. 1 år och 8 mån så var det sommar och då passade vi på iom att vi kunde vara ute mkt och uppmuntrade henne när hon kissade ute och försökte få en rutin att kissa på bestämda tider tex. efter lunch osv. Sen precis på hennes 2 årsdag så både kissade och bajsade hon på toan och sen dess har det funkat.
Vi lät henne tidigt(minns ej ålder, 6mån kanske) vara utan blöja hemma så hon fick känna hur det var att bli blöt, hade pottor framme i huset. När hon var ca. 1 år och 8 mån så var det sommar och då passade vi på iom att vi kunde vara ute mkt och uppmuntrade henne när hon kissade ute och försökte få en rutin att kissa på bestämda tider tex. efter lunch osv. Sen precis på hennes 2 årsdag så både kissade och bajsade hon på toan och sen dess har det funkat.