emindy skrev 2010-05-09 00:46:00 följande:
Om jag var du skulle jag tvätta med ljummet vatten med några droppar mandelolja i, klappa torrt med mjuk handduk och sedan smörja med antingen mandelolja eller weledas zinksalva med calendula. När det är gjort får lillan ligga och lufta och vifta på benen på en bit plastad frotté med handduk på som du kan byta när hon kissar på den, så länge du orkar och ids.Övrig tid byter du blöjan så snart du ens misstänker att hon kissat i den, då är det onödigt med fleeceinlägg etc.Skall du ha något skulle jag fundera på sideninlägg, men det bör vara äkta siden för att få den där smörjande lenande effekten.Grumme tvättsåpa är väl inge bra till tygblöjor, täpper inte det till väldigt? Jag skulle testa ett litet paket oparfymerat ocean istället.
Mandelolja hittar jag på apoteket väl? Täpper Grumme till?? Det visste jag inte, nu kör vi iofs med tvättnötter just på tygisarna men jag kanske ska testa ett paket ocean.
Idag ser såren bättre ut men blåsor har det kommit fler och dessutom har de spruckit.
Vi har dessutom tvättat alla tygisar på 90 grader så ALLA bakterier ska dö så att det inte är bakterierna som orsakar allt.