Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Tygblöjetråden 24

Ni som använder systemet blöja + pulbyxa, när byter ni strl i pulbyxan? Alltså byter ni när eran unge har kommit upp i de kilona som anges eller går ni efter nått annat?

• IVFmamma
    annbom skrev 2010-09-07 09:52:52 följande:
    När byxan börjar kännas för trång har jag bytt till större storlek
    För min stora dotter väger ca. 12 kg, och har fortfarande pulbyxor 9-12 kg och jag får utan problem runt dem i midjan men jag tycker att blöjan mer och mer sticker ut,långt upp på ryggen har hon blöja utan att pulbyxan täcker den osv. Skulle ni byta då?
  • IVFmamma

2 blöjbarn och mina formsydda IV räcker inte, jag hinner inte tvätta lika fort som de kissar. Nu till frågan, vad är miljövänligast/bäst att göra? Torktumla tygisar eller använda engångs i dygn innan tygisar hinner torka.

• IVFmamma

Ni som använder tygisar på natten, vad använder ni för varianter och byter ni dem på natten?

• IVFmamma
    johlinn skrev 2010-09-21 16:30:07 följande:
    Bejbi - jag stoppar en bg med 1 stort inlägg, 1 nyfödingsinlägg och en bambubooster i bambufrotté. Eller en IV-aio. Det räcker hela natten. MEN - den behöver bytas på morgonen, börjar han krypa omkring en stund på morgonen börjar det komma mer kiss än blöjan tål
    Har du nått extra inlägg i dina AIO?
  • IVFmamma

Jag vill så gärna försöka med ullbyxor på mina barn men jag tycker att kläderna blir fuktiga direkt de har kissat.
    Är det så för er oxå? Eller vad gör jag för fel? De är självklart ullkurade men jag känner direkt på rumpan när de har kissat

• IVFmamma

Gillar heller inte lukten av pappersblöjor, tyvärr måste vi använda det på våran 2 åring på natten. Hon kissar så mkt nu att tygisarna inte håller tätt + att hon fick massor med blåsor i snippan och rumpan då tygisarna blev FÖR fuktiga trots inlägg mot fukt. Hon kunde inte sova på nätterna för det gjorde så ont när kisset kom på blåsorna.
    Så tyvärr får vi "dras" med några engångs...

Svar på tråden Tygblöjetråden 24