Tygblöjetråden 24
Ni som använder systemet blöja + pulbyxa, när byter ni strl i pulbyxan? Alltså byter ni när eran unge har kommit upp i de kilona som anges eller går ni efter nått annat?
Ni som använder systemet blöja + pulbyxa, när byter ni strl i pulbyxan? Alltså byter ni när eran unge har kommit upp i de kilona som anges eller går ni efter nått annat?
2 blöjbarn och mina formsydda IV räcker inte, jag hinner inte tvätta lika fort som de kissar. Nu till frågan, vad är miljövänligast/bäst att göra? Torktumla tygisar eller använda engångs i dygn innan tygisar hinner torka.
Ni som har 2 blöjbarn som använder tygisar, vad har ni för skötväska?
Måste man tvätta och ullkura nya ullbyxor? Sånna från ImseVimse
Ni som använder tygisar på natten, vad använder ni för varianter och byter ni dem på natten?
Galltvål?
Bra?Dåligt? Vad använder ni det till?
Jag vill så gärna försöka med ullbyxor på mina barn men jag tycker att kläderna blir fuktiga direkt de har kissat.
Är det så för er oxå? Eller vad gör jag för fel? De är självklart ullkurade men jag känner direkt på rumpan när de har kissat
Gillar heller inte lukten av pappersblöjor, tyvärr måste vi använda det på våran 2 åring på natten. Hon kissar så mkt nu att tygisarna inte håller tätt + att hon fick massor med blåsor i snippan och rumpan då tygisarna blev FÖR fuktiga trots inlägg mot fukt. Hon kunde inte sova på nätterna för det gjorde så ont när kisset kom på blåsorna.
Så tyvärr får vi "dras" med några engångs...