Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Tygblöjetråden 24

emindy skrev 2010-05-09 22:36:09 följande:
    Jag är så seg på att tvätta dem när det kommit bajs på dem, så jag skulle behöva minst 7st Men en mer ordningssam person skulle säkert klara sig på 4-5En extratjock till natten och sedan 3-4st till dagtid beroende på hur ofta det tenderar att bli bajs på yllebyxan.
    En extratjock??

Jag är urusel på att sticka så jag satsar på IVs ullbyxor, tänkte försöka sticka ett ullinlägg, det borde jag klara...

Jag kom tyvärr inte iväg till BVC idag då jag har fått barnvakta mina syskonbarn då deras föräldrar fick ge sig av till FL men kom hem nu vid lunch för värkarna hade lagt av. Jag har dock skickat mannen att köpa mandelolja efter jobbet, så vi får se vad det gör med dotterns hud.
  • IVFmamma

annbom: Jag kan ju fråga morsan att hjälpa mig med stickningen men hur gör jag den xtra tjock?

• IVFmamma
    den kära leken skrev 2010-05-10 13:01:05 följande:
    Önskar så att jag kunde ha ullbyxor. Är själv väldigt känslig för ull och har därför svårt att sätta det på min bäbis. Den behöver ju inte vara lita känslig som jag är men jag har ändå svårt.
    Hur uttrycker sig din känslighet mot ull??
  • IVFmamma

Dum fråga kanske men försvinner lanolinet(?) ur ullbyxorna om man inte använder dem på länge tex. att man ullkurade byxorna och sen la undan dem i ca.2-6 mån?

• IVFmamma
    IVFmamma skrev 2010-05-10 13:52:04 följande:
    Dum fråga kanske men försvinner lanolinet(?) ur ullbyxorna om man inte använder dem på länge tex. att man ullkurade byxorna och sen la undan dem i ca.2-6 mån?
    Måste jag ullkura om dem då?
  • IVFmamma

Idag köpte jag ett paket Libero,jag måste prova nu, dottern kan inte ha såhär längre men jag hatar det. Men jag får köra uteslutningsmetoden, jag tycker att det har blivit bättre med mandeloljan men får prova engångsblöjor nu... Vill inte, vill inte vill inte.. Den stora frågan är varför kommer dessa blåsor tillbaka månad in och månad ut? Jag har fått en tid till BVC-läkaren imorrn för att kolla upp och verkligen gå till botten med detta, jag blir galen. Jag kan nästan önska att dotterns hud blir sämre av engångs samtidigt önskar jag ingen att ha det så ont och svidigt som hon verkar ha haft det. Suger verkligen tygisar lika bra som engångs? Dotterns hud kanske inte klarar av den fukten som blir där inne... Usch mitt mammahjärta svider..

• IVFmamma
    annbom: Hon har haft svinkoppor och  fick pencillin mot det men skiten kommer tillbaka, vi får se vad läkaren säger imorrn. Det kanske är svinkoppor igen men det återkommer månad efter månad. Jag vill verkligen INTE använda engångsblöjor och mannen är mer skeptisk än vad jag är. Men vi får se, allt ser bättre ut idag efter att vi har tvättat med BARA mandelolja, hon kanske inte tål vatten på snippan flera gånger om dagen??..
  • IVFmamma

Allt ser klart bättre ut idag med mandelolja, mannen och jag har bestämt att vi kör mandelolja bara och tygisar sen om skiten dyker upp igen så får vi väl testa engångs+mandelolja, jag är inte beredd på att ge upp tygisarna ännu.

Jag tror att dottern fick gå med bajs i rumpan FÖR länge, det är så svårt att känna lukten av bajs i tygisar och hon sa inte till att hon hade bajsat(hon brukar annars göra det).

Jag tror det var för ca.2 veckor sen så hade hon dessutom en blåsa på hakan, en typisk svinkoppeblåsa så svinkoppor kanske ligger latent i kroppen på henne och behöver "kuras" ut.

• IVFmamma

Allt gick jättebra hos läkaren, hon var inte alls skeptisk mot tygblöjor utan tyckte att vi skulle köra på med det om det fungerade. Hon trodde inte att det var svinkoppor men dottern fick pencillin och sen tog de en bakterieodling på blåsorna, hoppas bara att de visar någonting nu så vi kan få bort skiten. Jag är så glad att hon inte tyckte att vi skulle köra på engångs utan att det fick vi bestämma själva. Vi har iofs satt på dottern en engångs inatt för att se hur det ser ut imorrn, för blåsorna och såren ser alltid värst ut på morgonen efter en hel natts kissande(när vi använder tygisar) och då vill vi jämföra...

• IVFmamma

Kanske får satsa på engångs på natten i fortsättningen, nu köpte jag Libero. finns det nått mer miljövänligt alternativ?

Svar på tråden Tygblöjetråden 24