Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

Tygblöjetråden 24

emindy skrev 2011-01-16 21:27:53 följande:
    vi köpte L till våran dotter som verkar vara lika stor som eran kille och de passar bra

För övrigt är jag hittils väldigt nöjd med våra Imse Vimse AIO
    De är inte alls så gräsligt klumpiga, som jag hade hört! Visst kan pocketarna med microfiber vara nättare men det är inte som att de hindrar henne från att röra sig!
    Jo, L passar jättebra på E. Det jag kände var bara att den storleken har han haft i snart ett år och jag tänkte att det var onödigt o köpa fler av dem... Förmodligen fel av mig
  • johlinn

Emmelinan - då har du nog energi att hitta ett sätt som KOMMER fungera för er lilla familj. Det är så olika vilket system som passar när väl bebis är ute. Måste säga att jag är förvånad att det fungerat så bra för oss. Vi har trots allt mycket runt oss just nu och ändå har tanken aldrig slagit mig att ge upp tygisarna, för de fungerar SÅ bra! (pockets och aio nästan enbart)

• johlinn

Tygtiger - så sant! Vi har alltid kört med plastblöjor emellanåt, för bekvämlighetens skull till nätter, resor, reserv, barnvakt. Men vi längtar alltid tillbaka till våra tygisar. Har hittat fungerande nattblöja nu i tyg, men det ÄR enklare med plastblöja på natten.

• johlinn

jag köpte ocean med leverans hem eller till schenkers utlämningsställe. Oparfymerat, fosfatfritt, zeolitfritt.

• johlinn

gör ungefär som hemma om jag byter ute. vi har haft pockets och bytt ungefär var fjärde timme om det inte bajsats. De knyts in i plastpåse eller läggs i pulpåse. Får hem plastpåsar från dagis, så det har jag gott om dock, så pulpåsen används sällan nu.

• johlinn

Loreena - vi har bumgenious pocket. De håller bra för oss med det vanliga inlägget i. Om de ska hålla för natten boostar jag mer.

• johlinn

Candra - vad hade du för blöja och vilka inlägg? 

iv:s aio tycker jag fungerar super på natten. De är ju i olika storlekar också.

• johlinn

Det kan vara så att blöjorna är för små, men du kan också prova att lägga i mer inlägg i blöjan innan du ger upp den storleken.
    IV:s blöjor brukar gå att få tag på begagnade till bra priser om du vill testa dem istället.

• johlinn

Till natten har vi ungefär dubbelt så mycket inlägg som till dagen, ibland lite mer.

Svar på tråden Tygblöjetråden 24