Tygblöjetråden 24
bejbi - vi har hela tiden nästan fått köra engångs på natten. Litens hud verkar inte tåla tygisar på natten, på dagen däremot går det jättebra!
bejbi - vi har hela tiden nästan fått köra engångs på natten. Litens hud verkar inte tåla tygisar på natten, på dagen däremot går det jättebra!
trulsa - jag tyckte de var bra, och jag har provat många många. Dock inte de som passade oss allra bäst. Det visade sig vara bg:s pocketblöja!
Jag föredrar trots allt smidigheten med kardborre trots att fästflipparna blivit lite hårdare nu efter två år. De ÄR slitna, men håller fortfarande. De släpper ibland under tvätt vilket är irriterande, men inte farligt. De fastnar i varandras kardborreband snarare än i annan tvätt. Jag kommer förmodligen köpa lite nya blöjor om vi får en till bebis, men det är nog mer för att jag vill än för att jag behöver.
Ekorrfamiljen - har du testat att tvätta med MYCKET bikarbonat? När våra blöjor luktade riktigt sunkigt körde jag i en hel påse bikarbonat. Det gjorde susen. Nu var det inte ammoniak för oss utan unken lukt, men de luktade verkligen mycket innan och efter den bikarbonattvätten gick allt bort på en gång.
Zoria - jag och maken har olika favoriter. Han föredrar de tunna frottétvättlapparna från minimundus. Jag föredrar imsevimses i flanell. Fungerar även till o torka annat smått o gott med kan meddelas.
zoria - alla tygblöjor ska tvättas innan användning. Det är för att få en bättre uppsugning och för att göra sig av med ev. restkemikalier från tillverkninngen.
Ticke - sett så här i efterhand var det egentligen bara stl xs som satt bra på E. när han var ny. Han vägde 2,4. Sen använde vi diverse andra tygisar ändå, fast de inte satt helt optimalt.
Ticke - nä, ett fullt set med minsta storleken är ju bara inte möjligt att köpa. Om man inte är jätterik förstås