Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

Tygblöjetråden 24

johlinn skrev 2011-03-06 17:43:11 följande:
    barnshop gör - köpte 4.0 därifrån för några veckor sen: www.barnshop.se/product_info.php?cPath=51_56&...
    insåg att jag var otydlig - svaret var till Nillan och jag menade att barnshop säljer bumgenious pockets i modell 4.0
  • johlinn
    Ronjas mamma skrev 2011-03-09 07:54:56 följande:
    Emindy tror att min har den hållning att när det nu finns aio varför göra det besvärligare
    Låter exakt som min man
  • johlinn

Jag har fått "luktiga" blöjor genom att använda både för mycket och för lite tvättmedel. När jag har antingen ökat mängden tvättmedel eller kört några tvättar utan har det gett sig. Sen tycker jag att bikarbonat är bra för o ta bort lukt. Kör i en hel påse bikarbonat i en nittiotvätt och se om det ger sig!!

fröken sol skrev 2011-03-11 10:10:22 följande:
    hej jag måste få hjälp! vi har använd vikblöjor sen i juni och först för en månad sen börjar de lukta gammalgubburin. Alltså vi har tidigare haft ammonikastank...men då kört nittiprogram eller med ättika. Men nu spelar det ingen roll vad vi gör. Vi har inte bytt tvättmedel, tycker dom att dom är blankar eller va man ska säga...Men det som ändrats är att vi har kommuntalt vatten helt plötsligt kan det påverka?
    Förr kunde dom ligga flera dagar utan att lukta ngt utan lock nu kör vi med lock för man dör nästan när man tar av nattblöjan. Så i 7-8 månader har det funkat luktfritt med en omgång per månad i nittiograder typ. behöver hjälp,. det är nästan så man tröttnar på att köra med tygisar...

• johlinn
    Barbabok skrev 2011-03-16 20:12:28 följande:
    Då vi har IV AIO räcker de som de är, bara på natten kan vi ibland lägga i ett inlägg.
    samma för oss.
  • johlinn
    Loreena skrev 2011-03-18 11:16:05 följande:
    Just det - All in one tar lite längre tid att torka.. så du behöver antagligen hänga dem över ett element eller torktumla dem för att inte torktiden ska bli för lång... Där är ju pocket smidigare, för de går fortare att torka..

Fast just IV:s aio torkar snabbt. Bara något långsammare torktid än pockets pga hur de är sydda. Det är iaf så jag upplevt det, men jag hängtorkar i torkrum så det är ju snabbare än ren hängtorkning.

• johlinn
    contaqt skrev 2011-03-19 10:24:42 följande:
    Är det nån som kan varför det är just max 3 dagar som de använda blöjorna kan ligga innan de måste tvättas?
    Vi låter ibland blöjorna ligga i fyra dagar innan tvätt. Men ligger de längre börjar de lukta även efter tvätt och risken finns att de börjar mögla. På sommaren är det max tre dagar som gäller iaf för oss!
  • johlinn

miljarden får han skav även när ni har kläder över blöjorna?

E. fick skav av vissa blöjor en kortare period, minns inte när. Nu har vi inga såna problem. Minns att han fick skav av IV, det var mitt på låren för han satt ibland framåtlutad så att kardborren kom åt framsidan av låret.

• johlinn
    miljarden skrev 2011-04-01 17:11:26 följande:
    Någon som testat bumgenius?
    jag använder till 99% bumgenious pockets och är nöjd! Karborren slits men är förvånandsvärt bra att fästa i även om den ser sliten ut. Jag gillar att de ger steglös justering då mitt barn pendlar mycket i vikt, så vi kan justera storlekarna mer än med knappar. Det och att det går supersnabbt att sätta på blöjan, att de torkar fort och fungerar bra både hos barnvakter, hemma och på dagis gör att de är våra favoriter Plus att deras inlägg är det jag testat som suger upp överlägset mest vätska!!
  • johlinn
    Nillan77 skrev 2011-04-10 12:24:26 följande:
    Använder du dem på natten också?
    Nu lägger sambon så nu är det plastblöjor nattetid. Men en lång period körde jag dem på natten och det gick bra! Då hade jag i en bambubooster från barnshop, plus deras vanliga inlägg. Tror det går bra med dubbla vanliga inlägg också, men har inte testat det än.
  • johlinn
    miljarden skrev 2011-04-11 10:36:52 följande:
    Problemet för oss med blöjor på natten är att vår son inte gillar att ligga blöt, och även om blöjorna inte läcker så är de ju blöta, vilket ju inte engångsblöjorna blir på samma sätt. 
    Hur löser ni det? 
    ja du, E. har inte reagerat på blöta blöjor nånsin, så det är en icke-fråga för oss...
Svar på tråden Tygblöjetråden 24