• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Bellini2 skrev 2010-05-18 15:14:39 följande:
    Plusset på stickan bekräftades av doktorn idag! Jippieee!   Fem år efter att jag tog ut spiralen. Efter massor med akupunktur och besök på AVA i Tammerfors (en gång) och Riga (tre gånger), två ET och en massa känslor så har jag nu ett litet pyre i magen. Dr Jaroslav i Riga sa att chanserna var rätt dåliga vid insättningen för några veckor sedan så jag vågade knappast hoppas men så här gick det!     Åh vad det är spännande! Allt gott till er alla!
    Hej,

Stort grattis till graviditeten, nu skall det gå hela vägen för er.

Kram

Bette
  • Bette
    inkan70 skrev 2010-05-19 07:23:45 följande:
    Hej tjejer, Liselotte stort GRATTIS så roligt för ert . Nilisen gud vad jobbigt, inte nog med att det är jobbigt att bli gravid sen skall du stå ut med denna oron också, men hoppas allt går bra nu och att det var falskt alarm. Storlängtan vad spännande för er, många av oss gör akupunktur innan behandlingar med positiva resultat, skall du prova det? Det kan vara ett bra tips att göra medans du väntar. Nidra så skönt att ni när på g igen. Caribe rackans myomer men vad bra att det är bättre nu, v 26 då kan du snart börja med nedräkning. Själv är jag nu på ruvardag 6 (RMC räknar insättningsdagen som dag 1) var rejält yr hela dagen i går, onda tuttar och även lite illamående. Jag har ju bara ruvat en gång tidigare och då blev jag gravid så jag vet inte om det är medecinernas biverkan eller om det har lyckats denna gången också, men det är klart att jag hoppas på att det är lilla ägget... Vad har ni för erfarenhet om medecinernas biverkningar, hur mådde ni om ni inte plussade under ruvningen?  Hoppas ni alla får en härlig dag, Kramar Inkan
    Jag mådde rejält illa första ruvningen, då plussade jag inte, men det var medicinen som påverkade. Andra gången då jag plussade, kände jag mig mer känslig, mycket molvärk, ville inte ha kaffe, var lite mer hungrig, var lite mer yr de första 13-14 veckorna, man får ta det försiktigt då.

Bette
  • Bette

Hej,

Jag var också jättetrött de första tolv veckorna, kände mig helt slut på dagarna.

Bette

• Bette
    LoLiNi skrev 2010-05-20 14:44:57 följande:
    Tjena brudar! Nu så är det gjort! Två toppenembryon insatta och SJU till frysen! Så nu är det full gas framåt som gäller. Och vi har ju två i frysen sen förut! Ett litet orosmoln har dock seglat upp på himlen men det ska vi ta hand om så snart vi kommer hem. När dr Söritsa gick igenom medicineringen efteråt så nämnde jag att jag haft en blodpropp i tonåren och då reagerade han som om han inte hört det förut! Nu vill han att jag ska kontrollera att jag inte har några genetiska faktorer bakom den proppen! Tror att han reagerade eftersom allting såg bra ut och graviditeten utvecklades fint till v.6-7 när jag började blöda en massa. När jag nämnde det första gången så var det före ET och allt, men tydligen så hade han inte fört in det i min journal för han gjorde en notering. Så nu ska jag alltså be min gyn. om en remiss för att kolla detta! Eller kanske ska jag kontakta min husläkare istället och be om hjälp med detta… hmmm ska fundera på detta under kvällen... Kramar en glad och lycklig Låla
    Hej,

Stort grattis till ruvningen, ruva lugnt nu, nu ska det bli plus som håller hela vägen för er.

Kram

Bette
  • Bette
    inkan70 skrev 2010-05-25 11:39:15 följande:
    Stor depp testet var negativt , jag hade det dock på känn.. Sitter och funderar på vad vi skall göra nu..? I Malmö får vi antagligen ingen hjälp denna hösten.. Vi har 3 ägg i frysen på EGV men dom vill att vi väntar till augusti, min tanke är att skall vi ändå vänta så länge kanske man skall ta och försöka med ett nytt färsk försök. Men var är frågan, tips någon på en klinik som är snabb och billig. Polen eller Tjeckien kanske? Låla håller tummarna! Kramar Inkan
    Varför vill de att ni väntar tills augusti? De kanske har sommarstängt att det är därför som det blir så lång väntan, men det kanske är bra att vänta ett par månader så kroppen får ta igen sig.

Hoppas att allt ordnar upp sig

Kramar

Bette
  • Bette
    omstart skrev 2010-05-25 14:31:27 följande:
    åhhh inkan älskade hjärtat blir så ledsen massor med kramar till dig! jag har ingen ork, jag mår skit, så håller mig i bakgrunden. Stressad på jobbet (inte ätit lunch än idag!), börjat försöka bearbeta sorgen över att aldrig bli mamma (jag tror helt enkelt inte på det). Dock så har jag och sambon det bra för tillfället!!! kram på er!
    Det är klart att du ska fortsätta kämpa på, det kommer gå vägen för er en riktigt {#lang_emotions_sunny} dag. Hoppas du snart får käka lite lunch.

Kramar

Bette
  • Bette

Hej,

Idag har det blivit en halvtimmes träning på crosstrainern, det var skönt men jobbigt, försöker träna varje dag. Lillen sitter i sin babysitter i arbetsrummet tillsammans med mig, han har ganska nyligen ätit sin välling. Han håller numera i nappflaskan själv vilket är helt underbart sött.

Hoppas ni alla får en riktigt trevlig kväll

Kramar

Bette

• Bette
    nilisen skrev 2010-05-25 19:49:14 följande:
    Nidra och Nona- All lycka till er! Liselotte- Stort grattis till graviditet! Inkan- Så ledsen med dig, känner med dig, då det är så jobbigt att testa negativ, hoppas du orkar komma igen snart! Omstart- Stor kämpa på kram till dig! Sodkt- Hoppas se dig här på listorna snart igen! Igår lyckades de med fostervattensprovet, man fick dock med röda blodkroppar från mig i fostervattnet vilket kan resultera i att analysen tar längre tid. Denna väntan och oro tär så! Kram från Nilisen gravid v 17
    Hej,

Vad toppen att de lyckades med fostervattenprovet, hoppas innerligt att ni mår bra och att du inte har haft något obehag efteråt. Jag tror självklart att ni bär på ett helt friskt barn.

Kramar

Bette
  • Bette
    omstart skrev 2010-05-27 16:53:23 följande:
    sodkt: hoppas du hitter en bra klinik! Jag förstår helt resonemanget med att donatorn synkas med oss. Vore skönt... nedregleringen får mig att gå under varje gång... åhh skippa v28 bara för då är jag borta Det går väl sådär, jag är trött och less och stressad som tusan på jobbet, folk sliter i mig, andra blir arga och det slutar bara med att jag bryter ihop och sitter å gråter för mig själv. Annars så är det koll av slemhinnan nästa onsdag så får vi se när FET blir kraaaaaam
    Ni kanske behöver ta timeout, bara tänka på er själva. Ni har trots allt gjort många behandlingar, det tär på kroppen. Njut av varandra ett tag. Det är säkert lättare sagt än gjort, jag vet, längtar man efter ett barn så gör man allt tills man har barnet i famnen. Men man måste tänka på sig själv också, man måste orka med inte bara behandlingen utan barnet som kommer sedan, det går inte med en utbränd mamma{#lang_emotions_heart}.

Kram kram{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}
  • Bette
    LoLiNi skrev 2010-05-28 13:46:24 följande:
    Tack tjejer! Det betyder jättemycket att jag har ert stöd och era goda råd. Jag ska vila hela helgen och hoppas på det bästa, men det som oroar mig mest är inte själva blödningen för den har avstannat för tillfället, utan det är att jag kände mig "mensig" för att använda omstart/kramiiis terminologi! :) Just nu har jag som en dov smärta i övre delen av magen, typ i höjd med livmodern! Är nog fortfarande lite "panick-stricken" för jag kan inte placera den typen av smärta. Dvs jag vet inte om det är samma smärta jag kände vid missfallet. Men missförstå mig rätt - jag VET att något fäste och har varit gravid åtminstone fram till igår. Jag hoppas på att det är ett embryo som tappat taget "bara"! Jag ska hänga mig fast i den tanken tills jag kan testa på måndag. Då ska jag också göra APC-resistens testet och kanske är det svaret på allt! Kramar tillbaka Låla
    Om du tar trombyl så sluta med det, det gör ju så att du blir mer lättblödande. Jag slutade med mina trombyl när jag fick mina bruna spottings i början på graviditeten.

Det är klart att det har fäst och hänger kvar

Kram Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3