• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Omstart: Har sambon kollat sin spermakvalitet ordentligt, kanske är så att ni behöver dubbeldonation, eller varför inte satsa på embryodonation. Det finns så många möjligheter, men som sagt själ och kropp måste orka.

Kram

• Bette
    omstart skrev 2010-06-07 12:54:45 följande:
    bette: inte för att vara taskig, men ett år av paus är nog inget för mig, jag har kämpat för länge för att kunna ta såna långa pauser, att det är sommarstängt är tillräckligt jobbigt. att vara i behandling är det enda som kan ge mig ngt hopp om framtiden. Vad säger att det kommer lyckas om ett år när det inte lyckas nu? Visst ett år är kanske inte lång tid, men så som jag längtar så är ett år en oändlig tid. Det är lixom svårt att släppa taget om det. Man vill NU nu NU! inte sen. Och ja det trots att jag är ung och inte har ngn stress så.

inga läkare på någon klinik hittils har funderat eller sagt ngt om min depression eller mina sömntabletter,det ska inte påveka och jag tror inte heller att det gör det såpass mycke...

jag tror mer på att vi haft otur med våra donatorer. Båda har ju fått ut väldigt många ägg och det verkar som att kvalitén på äggen inte blir lika bra då. Jag tror snarare att det har med det att göra eller ngt annat inte min psykiska ohälsa iaf.
    Det var inte meningen att du skulle ta det så, det var i all välmening. Jag tror att embryo lättare fäster om mamman är i balans om du förstår vad jag menar, detta säger jag inte för att vara taskig, ni lägger ju ner tid, energi och pengar på behandlingarna då vill man ju vara i toppform innan beh. Jag tror att dålig sömn visst kan påverka samt för mycket stress, lite stress tror jag inte spelar så stor roll.

Bette
  • Bette
    villsågärna38 skrev 2010-06-07 16:12:20 följande:
    Å andra sidan blir kvinnor gravida i krig och av våldtäkter så uppenbarligen funkar det vid emorma stresspåslag så länge som ägget och spermien är riktigt bra. Att inte känna någon stress efter 8-9 ivf:er/ÄD och flera års försök att få barn är nog helt omöjligt. Sen är det självklart bra om man mår så bra som möjligt men det måste ju vara upp till var och en att känna efter och bestämma var gränsen går.

Kram
    Jovisst är det så, men har man mått dåligt en längre tid så tror jag att det påverkar. Jag själv behövde några månader med vila och så, det var bra för både mig och min man, vi fick reda på våren att vi inte kunde få barn ens via IVF så då tog vi break på 4 månader och sedan satte vi igång med processen så att säga. Tror inte att det är bra för kroppen att hela tiden ha dessa hormoner i sig. Men förstår de som kör på också.

Bette
  • Bette
    Nidra skrev 2010-06-07 19:06:49 följande:
    Omstart:
    Bra att du bestämde dig för att skjuta upp FET tills du mår bättre. Jag tror, precis som Bette, att om man är helt slutkörd och i kraftig obalans så minskar chanserna till en graviditet. Då blir det som en ond cirkel med fler påfrestande försök som sliter på kroppen och som inte lyckas och så vill man försöka igen och igen och igen. Du behöver säkert inte vila så länge som ett år, men några månaders återhämtning är säkert bara positivt. Det är ju skönt att komma igång med träning och att få ordning på mat och sömn, vilka är grundstommen för att må bra. Jag förstår att du vill försöka så fort som möjligt men ibland är det inte alltid det rätta.
    Jag har också hållit på länge med ÄD så jag vet hur det sliter på kroppen. Jag har även haft barn tidigare som tyvärr blev sjuka och som jag förlorade, så jag vet hur det känns att må väldigt dåligt och vara i obalans. Det låter som du har det jobbigt just nu och verkar ha det i perioder. Jag håller med dig helt och hållet att man behöver inte skriva precis hur man känner jämt och ständigt. Du har rätt att behålla känslor för dig själv, man behöver inte dela alla känslor med alla. Man är inte dum, torr eller tråkig för det. Önskar dig all lycka till med dina behandlingar, oavsett hur du väljer att göra. För det är ju trots allt du (och din sambo) som bestämmer. Kram på dig och ta hand om dig ordentligt!
    När är du igång igen, när är nästa behandling? Vad jobbigt att ni förlorat barn, kan inte ens sätta mig in i hur det känns. Hoppas innerligt ni får ert efterlängtade barn snart. Jag tror som du säger att några månaders vila är alldeles fantastiskt skönt för kroppen.

Bette
  • Bette
    omstart skrev 2010-06-08 10:28:52 följande:

de ringde!!

det går ju fasen inte att lita på män (sambon som prata med dem igår ju). Det vara bara ett ägg som dog direkt, och då tinade de ett till som tappa nån cell men som nu idag hade delat sig vidare och det var därför de ville ha det på kontroll över natten. Så vi har alltså ett kvar i frysen oxå!!!!!!!!!!!!!

iiiiiiiiiiiiiiiii glad igen

Härligt, du får vara mer positiv den här gången.

Kram
  • Bette
    Nidra skrev 2010-06-08 18:33:44 följande:
    Vi laddar inför ET v 27 på Elite i Estland. Ska bli väldigt spännande och roligt! Hoppas bara att allt flyter på och klaffar som det ska. Ja, det har varit väldigt jobbigt. Tyvärr var det inte bara ett barn utan en 1-åring, ett spädbarn på 5 veckor och en bebis i v 18 i magen. Har haft en enorm otur kan man säga, men det ska det bli ändring på nu! Någon gång måste det gå!
    Vad hände 1 åringen och 5 veckors bebisen?

Kram kram

Bette
  • Bette
    förväntan68 skrev 2010-06-08 19:22:26 följande:
    Hej allihop
    Tack för Ert stora stöd och att Ni finns. Vi har plussat igen. Ett svagt plus som tagit på dag 10. Det blir ett helsyskon till lillan
    Lycka till allihop
    Stort grattis till plus, vad kul med helsyskon till lillan.

Kram
  • Bette
    cammo70 skrev 2010-06-08 22:31:42 följande:
    Måste bara få skriva ett inlägg. Wow vilken bedrift ni gör nu att ni orkar gå vidare.
    Jag blir verkligen jätteledsen av det du skriver och önskar dig/er verkligen all lycka till.
    Ni kommer att lyckas med tiden det känner jag på mig.

Håller med villsågärna36 är det värsta jag läst.

Jag håller alla tummar för er framöver.

Går också på Elite i Tartu var där senast nu den 14/5 och satte in 2 FET och har plussat så är så så lycklig, håller nu bara tummarna för Vul nästa vecka den 17/6 eftersom jag fyller 40 nästa vecka så behöver jag varken få presenter eller ha festen nu, har redan min bästa födelsedagspresent i magen.

Lycka till ni alla

Camilla
    Stort grattis till Plus, vad underbar födelsedagspresent, bättre kan det inte bli.Jag fick min underbara lilla kille i Julklapp så det var också helt fantastiskt, han är sex månader nu.

Kram

Bette
    Min underbara son är 6 månader, älskar honom så otroligt mycket.
  • Bette
    Nidra skrev 2010-06-08 20:21:22 följande:
    Stort grattis förväntan68!! Jag har inte hängt med riktigt, var det färskförsök eller frysförsök?

Bette: De föddes hjärtsjuka, därav vår ÄD-behandling.
    Nidra, vad otroligt starkt av er att gå vidare och göra ÄD-behandling.

Kram kram

Bette
  • Bette
    isisisis skrev 2010-06-09 21:38:56 följande:
    Jag har ju gjort 4 ÄD och en IVF innan.
    Vid alla försök har ja fått flera ägg.
    Har haft 5 MF med egna ägg.

Sedan fick jag behandling med Fragmin och prednslon och dessutom gav mig kliniken 2 blastocyster sm var odlade i 7 dagar,så nu har jag häcken full
    Ficj ju tvillingar för 12 veckor sedan.
    Det börjar bi ordning på dagarna nu iaf
    Vad skönt att ni börjar få in lite rutiner nu, det är ju toppen. MIn lilla är sex månader, igår var vi på läkarkontroll, han utvecklas toppenbra. Han är nu 72 cm lång och väger 8470 gram, lång och ståtlig man.

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3