• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

LoLiNi skrev 2010-06-02 22:48:45 följande:
    Det är inte skyhögt, men nästan dubbelt så högt som vid första ÄD:n och det var taget på samma ruvardag (11) - första gången var det 96. Men någon här hade ett skyhögt hCG och hon hade bara ett embryo implanterat!
    Har varit och tagit ett nytt hCG idag för att vara försäkra mig om att det inte är på väg ner ist för upp! Ja, jag vet att jag kör med både bälte och hängslen! ;)

Låla
    Hej Låla,

Det är klart du är gravid. På ruvardag 14 hade jag 396 i HCG och jag har min lilla kille hos mig som är 6 månader nu, det är helt otroligt mysigt.

Kram kram

Bette
  • Bette

Hej,

Idag är det farfars begravning, det blir tungt. Min svärfar kommer över och är barnvakt åt lillkillen så det blir bra. Jag har bara varit på en begravning innan och det var på farmors. Så sorgligt.

Jag blickar i allafall framåt åt söndagen då vi har barndop och på lördagen skall vi iväg på 30-års middag till en kompis så den här veckan är verkligen blandad.

Bette

• Bette
    inkan70 skrev 2010-06-03 08:27:53 följande:
    Hej igen,
    Ang gyn tiden var det menat till Sodkt jag missade nog att skriva det.. Men du har kanske fått tag på en tid?
    Bette hoppas det går bra i dag och ha en trevlig helg!
    Kram
    Hoppas att det går bra för dig Inkan. När är nästa behandlingstid?

Kram

Bette
  • Bette
    inkan70 skrev 2010-06-03 09:30:32 följande:
    Bette;
    Fick min mens förra fredagen, brukar vara regelbunden så troligtvis FET i Riga 8-9 juli.
    Känns mycket mer positivt och hoppfullt att vi skall till Riga, RMC i Malmö har ju tyvärr varit en katastrof.
    Kram
    Hej,

Vad tråkigt att det är så, jag såg i någon annan tråd att deras koordinator är inne och läser vad ni skriver, inte ok. Jag tror att det kommer gå bra i Riga i Juli, det är ju toppen, det är en månad bort bara så det går fort.

Kram kram

Bette
  • Bette

Hej på er,

Det var en superfin begravning igår, otroligt vacker. Många som kom också.

Bette

• Bette
    Caribe skrev 2010-06-04 09:09:41 följande:
    Ja super grattis Låla från mig med den här gången skall det gå bra, nu har du fått kämpa tillräckligt! Håller fortsatt hårda tummar tills ni kan se underverket på Ert första VUL!

Förväntan hoppas på plus för dig tur att du får hjälp att hålla dig sysselsatt så du inte hinner få så mkt tid att grubbla, förhoppningsvis går tiden snabbare då!

Sodkt hoppas det löser sig med gyn, tänk att det skall vara så besvärligt Kram vännen!

Bette hoppas begravningen var fin och gick bra!

Själv går jag in i vecka 29 imorgon och jag väntar otåligt på att få träffa vår lilla kille mår mkt bra just nu och njuter av graviditeten, mina dumma myom har hållit sig lugna senaste veckorna

Trevlig helg tjejer!

Kram Kram
    Är du redan i vecka 29, vad tiden rasar iväg, helt otroligt. Du får snart träffa din lille om 11 veckor då ca.

Trevlig helg

Kram
  • Bette
    omstart skrev 2010-06-04 10:36:08 följande:

nidra: nice! nu banne mig ska det gå vägen!!!

börjar bli lite orolig och funderar på att ställa in mitt FET på måndag....

Har varit en jobbig natt kroppen sa till. Låg nere i arbetsrummet för där är de svalt. Vid tvåtiden när jag fortfarande inte somnat känner jag mig konstig svårt att andas och svimfärdig fastän jag ligger ner. Försöker andas lugnt men går inte tillslut lyckas jag med djupa andetag in och ut måste säga tillmig själv varje gång. Börjar få panik men kommer ju ingenstans då jag är yr katten lägger sig på mig (söta misse vill lugna) tänkte att jag ringer upp till sambon på hans mobil och ber honom komma ner men känner mig senlöjlig så fortsätter ligga så i några timmar. Nu är jag helt svag på bena kommer inte många meter innan jag måste lägga mig ner. Jag orkar inte må såhär! Jag måste jobba får se om jag lyckas få ng gjort hemifrån idag..

panikångest kanske? jag vet inte, rejält jobbigt iaf var så svag att jag inte kom till toa utan la mig bara ner på golvet nedanför sängen för att sedan efter ett tag kravla mig upp i sängen igen iaf...

Ärligt talat, skall ni inte ta en rejäl paus från allt, resa bort och bara ta det lugnt, vara behandlingsfria några månader kanske ett år, det är vad jag tror att du behöver. Mår du så här så kommer det kanske inte gå vägen för er, bättre att du sparar de fina embryona tills ni mår tipptopp och orkar med en behandling. Jag tror att stress, sömnbrist osv gör så att embryot inte fäster ordentligt, det var därför det inte gick vägen för oss på första behandlingen, jag var mellan två jobb då.

Bette
  • Bette
    LoLiNi skrev 2010-06-04 16:23:12 följande:
    omstart: hjärtat, det låter inte som du är iform för att vare sig ruva eller vara gravid om du inte ens får sova som du ska. Tycker att det känns som om du behöver komma i balans i HELA kroppen - mind, body and soul! Jag håller nog med Bette om att ni behöver ta en paus för att komma i balans. Har ni ingen koordinator som håller koll på hur du mår egentligen - för klinikens arbete är ju också förgäves om du inte mår okej!

För egen del fick jag svaret på hCG-prov två: 540! Det är taget på RD13. Skrattande Skrattande Skrattande

Kram
    Låla
    Yipiie vad great, nu måste ni vara världens lyckligaste. Ni är gravida, ska få barn. Du ska bli mammaGladHjärta.

Helt otroligt fantastisk är den känslan, jag kommer så väl ihåg den när man la ordet mamma i munnen osv.

Fira med alkoholfri skumpa i helgen.

Kram kram

Bette
  • Bette
    LoLiNi skrev 2010-06-04 21:07:12 följande:
    Sakta i backarna nu! Vill allt veta svaret på APC-resistensprovet och börja medicinera om det är så att jag har benägenhet för proppar, innan jag hoppas alltför mycket på att det går hela vägen! Jag fick mf i v.6-7 förra gången!
    Men jag är bra mycket lugnare nu iaf! Och jag har lagt om planerna lite för den närmaste framtiden - skulle t ex ha åkt till Gotland med jobbet nästa helg, men det törs jag inte utifall något händer så vill jag ha tillgång till Stockholms landsting!

Men tack så mycket för alla lyckönskningar! Det värmer som sagt! Tack för att ni hjälptes åt att hålla ihop mig! Skrattande

Kram
    Låla
    Du är gravid vännen. Du kommer inte få mf, detta är en stark individ som estrat sig fast. Bra att du snart får svar på blodprovet. Visst tar du väl trombyl. Tror du kan va mycket lugn.

Jag och maken gör nog ett syskonförsök till hösten i september, skulle vara mysigt att få en liten bebbe till ett syskon till C. Vill fortfarande sätta tillbaks två embryon vid alla försök, är fullt medveten om att det kan bli tvillingar då. Så underbart om vi får möjligheten att ge C ett syskon.

Så underbart att du är gravid, skickar cyberkramar till dig.

Bette
    Min underbara son är 6 månader, älskar honom så otroligt mycket.
  • Bette
    omstart skrev 2010-06-07 10:47:12 följande:
    jag orkar INTE! det blir inget FET idag
    det går åt helvete med frysäggen men ngt är på "kontroll" till imorgon

jävla helvete. skiter i det här nu.

sambon vill inte längre, han säger att det är nog nu att vi inte kan hålla på såhär år efter år och det är väl iofs sant.

fan

jag går å dör istället.
    Hallå där, vad tråkigt. Men du är ung, ni kan ta ett sabbatsår utan att det spelar någon som helst roll för du kan bli mamma om två år, det är inte lång tid det. Du behöver ta ett totalt break från allt tror jag, vad jag kan läsa mig till vad du skriver här.

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3