• inkan70

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Nidra vad spännande och så kul vi blir helt synkade har också insättning på torsdag.
    Nu jäklar är det vår tur!
    Sitter och "njuter" av en kopp med ett örtavkok som jag fick av Dr Nie i går.¨
    Kokade det under 3 timmar i dag med 2 dl rödvin ...så det kan ju bli en kul kvällFlört
    Fick dock lite panik tankar i går , tänk om inget av äggen överlever upptining vad gör vi då?
    Vill INTE åka hem obefruktad. Tror inte EGV gör embryoadoption gör Elite det?

Ha en härlig helg alla goa tjejer!

Kramar Inkan

• inkan70

Hej tjejer,

Sittern nu ännu en gång i Riga och är spänd av förväntan.
    I morgon har vi FET vi har ju 3 ägg i frysen och hoppas att något överlever.
    Om inte har vi faktiskt garderat oss att göra embryo adoption om det behövs.
    Har varit hos Dr Nie och fått akupunktur 7 dagar i följd nu så nu jäklar skall jag väl ändå vara förberedd..

Nidra hur har det gått för er? Tänker på dig!

Låla tyvärr hann jag inte trappa ner innan mitt missfall men jag tror många gör det runt vecka 12.

Kramar Inkan

• inkan70

Hej tjejer,

Nidra Grattis vad kul nu får vi se till att våra embryogryn stannar!

Har nu kommit hem även jag med två st i min mage som förhoppningsvis väljer att stanna kvar!
    Det gick smidigt och bra i går även om det blev en låång dag.
    Självklart hade jag ju svårt att sova vaknade tidigt, försökte relaxa i hotellets spa men det var ju svårt för det var då vi väntade besked om något av äggen skulle överleva.
    Någon timme efter insättningen flög vi hem och  körde bil  från Skavsta till Malmö.. 

Dom skrattade gott åt mig när jag kom med min ånkokta duva som min akupunktör Dr Nie har "ordinerat" 1 duva i veckan under 4 veckor, får väl se om det hjälper.

Skall nu försöka ta det lugnt under 2 veckor och inget bad..jag som älskar att bada.
    Hur har ni gjort? Avstått helt?

Latte 66 själv hade jag sådan tur att EGV i Riga tog emot mig akut samma vecka jag ringde dom, detta pga att mitt försök i Malmö blev inställt.
    Men det är säkert olika från klinik till klinik och ja det är ju semster tider, har du kolla med EGV dom har haft semester.

Kramar Inkan

• inkan70
    Uppdaterar listan lite;

VÄNTAR :
     {#lang_emotions_cheers}
    Hoppaslina 43 år: Tidigare 7 IVF + 2 FET+ 1ÄD. 2:a försöket på Island i juni
    Supertrouper 27 år: Tidigare 1 IVF + 1 avbrutet IVF. 1:a möte inför ÄD 18/9 hos AVA Lissabon
    Esmeralda 46 år: ÄD 29/5-08, FET29/9 (MA), FET 23/1, nästa FET 20 maj!
    Spottina 49 år: 1:a ÄD 16/4 AVA Riga, 2 st embryon, tidigt mf, FET planerad till Juni
    Vallmo75 34 år: 2mf, 2 insem, 1 ivf. 1:a ÄD ET 17/8, mf
    Merlot, 1:a ÄD, ET 25/9, EGV Riga. negativt.
    Nidra: FET preliminärt v 14 2010 på Elite
    Tytte 46 år, ÄD Barcelona i mars. 
    milou67, 43 år tidigare 6 ivf + 3 avbutna försök. varav 3 Danmark. Äd EGV Riga.
    Bengalen, 36 år: Tidigare 7 IVF:er och 1 ÄD på AVA i Riga, väntar på FET

PÅ GÅNG : {#lang_emotions_laughing}
    Sevgili: ÄD nov-09 Riga, AVA kliniken
    Esther123: 1:a ÄD, AVA Riga, ET ca 14/12.
    Nasta: FET varen 2010
    Kramiiis: 29 år, 2 insem, 2 pergo, 5 IVF. 1 ÄD, 1 FET. FET nr 2 v3 2010 Ava Åbo
    Sodkt 45 år. 3 Pergo, MF. 1 ÄD 27/4 2009 blev MF v. 12. FET nr 1. 9 sept 2009, negativt. FET nr 2. 10 mars 2010. AVA Tammerfors. 4:e ÄD, ET beräknad Juli/Aug

RUVARE : {#lang_emotions_flower}
    Inkan70 40år: 1:a äd EGV Riga 16/12-09, mf v11. 2-Planerad RMC Malmö v20-minus..
    3-FET Riga 8 juli 2 5 celliga ägg som förhoppningsvis stannar!

GRAVIDA: {#lang_emotions_gravid}
    annkristine: 1:a ÄD, Åbo, ET 5/12
    Sardin 41 år: Tidigare 8 inseminationer, 5 IVF utan resultat. Nu gravid på 1:a ÄD, Riga 13/3.
    ZXZX 47 år: 5:e ÄD, FET 12/11, en 8- och ett 4-celligt! Ett av dem fäste! Alla behandlingar på AVA Tammerfors. BF 100801
    Caribe 42 år: 1:ÄD Åbo avbr, 2:a ÄD testade + 16/6, blev MA i vecka 13, FET 8/12
    Nilisen 38 år: Historik, 3 misslyckade ÄD. 1 lyckat på SU,  fick 2006 en pojke.
    17/2-2010 Gravid genom klinik på Cypern. 3 ägg inplanterade, ett av dem fäste!
    Liselotte, 48 år, väntar nu en baby efter andra ET hos AVA Riga den 26 april
    Låla67 42 år: 1:a ÄD, ET 5/11 på Elite i Estland, MF v6-7. ET 20/05/2010 - väntar tvillingar - BF 7 februari.

FÅTT BARN: {#lang_emotions_baby}
    amn; 2006 (jag 46 år) - en flicka - ÄD ET Tammerfors, 2007(jag 47 år) - en pojke - ÄD FET Tammerfors.
    Dimmoriskyn: v 33+3 flicka 1720g, pojke 2135g. Vaginal förlossning, huvud/tvärläge
    Ayrtons sambo: v 39+6 flicka 3390g
    äd-bebis: pojke i v. 41+2
    töjet: v 36+6 pojke 2830g, pojke 2520g. Planerat kejsarsnitt (säte/tvärläge)
    Ninnie65: v 38+4 pojke, 3100g, vaginal förlossning
    Fille 44: 1:a ÄD, FET 8 sept 2 st blastocytembryon - fått tvillingar den 3 april. Vecka 32+4, akut kejsarsnitt. Flicka 1970g och pojke 2290g.
    Igor: v 39+0 pojke 2600g. Planerat kejsarsnitt (säte/inre bäckenträngsel).
    Solstickan 42: 1:a ÄD, föddes på BF-dag, 3390 gr 50 cm, vaginal, sugklocka
    Nikolina V38+3 7:e ÄD, pojke 3,5 kg , 53 cm
    Sanca: v 39+2, 1:a ÄD, 3,1 kg, 50 cm
    ÄlvanAlva: v 35, 1:a ÄD AVA Åbo, flicka 2,4 kg 46 cm, akut kejsarsnitt juli 09.   
    Förväntan: v 35+2, flicka 3.0 48 cm lång snitt
    Maari: V.39+0 Pojke född 090813, 3160 gr 49 cm. Planerat kejsarsnitt
    Vitsippa65: v 42, pojke född 090813, 3555 gr och 51 cm, vaginalt
    Kim Carol: v 38+4, pojke född 090810, 3058 g, 48 cm, planerat kejsarsnitt
    Tigermom: v39 2:a ÄD, född 090822, flicka 3170g 49cm
    MoJ: v 35, pojke född okt 2009 3 kg, 48 cm (2:a ÄD AVA Åbo)
    Wilja: v 38, pojke född 091027 3,3 kg och 51 cm (1:a ÄD AVA Peter)
    Grynet: bf 091113, pojke född 091115, kejsasnitt, 3,2 kg, 50 cm. Brno
    Bette: bf 091206, pojke född 091201, kejsarsnitt, vikt 3950, längd 53 cm. AVA Riga
    Odette: 2:a ÄD AVA P, v 42+2, flicka 091217, akut kejsarsnitt 4,2 kg, 52 cm
    Actionvera 41 år: 3 IVF 1 FET - första ÄD ET 18 Juni. Pojke 100202 2860 gram 49 cm (vecka 35+1) akut kejsarsnitt (under lugna förhållanden då förlossningen
    Hinos: BF 100410, änglapojke Valdemar 100225, flicka Signe 100228, vecka 34+0, 2910 g, 48 cm
    Gottisen: 7 misslyckade ÄD, 1 lyckat FET -05, ET 27/8-09. 2 pojkar födda 27/4-10 v. 37+1, 2855g 49 cm, 2960 48 cm.
  • inkan70

Hej tjejer,
    Hoppas ni har det bra i sommarvärmen pust.. Ser att aktiviteten är nästan obefintligt så det är nog mång som gottar sig i denna underbara sommar.
    Eftersom det är så varmt och jag normalt sätt älskar att bada så är det riktigt tufft nu, min läkare avrådde mig från bad i hela 2 veckor! Hur har ni gjort? Bubbel eller pool kan jag hålla mig i från men ett snabbt dopp i havet...
    Ge mig gärna råd.

Nidra hur går det för dig och din ruvning?
    Jag hade mycket aktivitet de 2 första dagarna i livmodern med mycket stickningar och känningar. Har dock inte fått något riktigt hugg som jag fick i dec då jag blev gravid.
    Har varit väldigt optimistiks, men nu ju längre tiden går så blir jag väl mer nervös och vill ha fler biverkningar..
    När skall du testa?

Kramar Inkan

• inkan70

Så roligt med ännu en äggdonations bebis GRATTIS!

Tack Låla är gärna med på listan men hellre snart under gravidFlört..

Nidra jag kommer ta hcg på måndag kollar nog med cb på söndag eller måndag.
    Nu jäklar skall vi plussa båda två! Hade superont i tuttarna i morse och är väldigt yr o konstig  nu, men vet att det kan vara falska biverkningar, hoppas inte dock..

Kramar Inkan

• inkan70

Hej tjejer,
    Loisan vad roligt med syskon försök, har inte hört om vitaminer som kan påverka slemhinnan men vad bra om det är så.
    Du skall inte testa akupunktur? Jag gick hos Dr Nie nu innan FET det är ju lite tidskrävande men hon har ju normalt sett bra resultat.

Latte 66 även vi har varit väldigt öppna med om vad vi gör, och har fått bra stöd.
    Dock märker man nu efter alla försök att dom har slutat engagera sig så mycket vilket är helt förstårligt..

Låla vad härligt att allt går som det skall och det kommer det göra hela tiden!

Nidra hur går det för dig gumman? Som sagt biverkningarna följer regelboken för mig men vet ju att progesteronet kan spela spratt. Skall gå till apoteket och köpa grav test i dag för att använda kanske redan i morgon men tror det får bli på söndag.
    Dock vet jag inte riktigt när jag skall ta det då jag springer på toa hela natten så mitt urin kommer ju inte vara så koncentrerat på morgonen och det bör det väl vara?

Kramar Inkan

• inkan70
    Lilla Fia 65 skrev 2010-07-16 07:33:20 följande:
    Vid min ÄD hade jag alla symptom från dag 7, jag mådde illa, hade ömma och stora bröst, metallsmak i munnen mycket och ofta, en väldig yrsel, kändes som jag var på sjön. Men inget plus där inte. Det är läskigt hur medicinerna kan göra. Att de till och med gör så man få metallsmak i munnen. Just det symptomet gjorde att jag trodde att jag  var gravid.

Vid min nästa ÄD ska jag verkligen föröka vifta bort symptomen. Men det måste va omöjligt det med. Jag håller tummar Nidra och Inkan. Loisan, vet du vilket språk det är. Kolla i så fall på Google översätt. Tips Flört

Hej på dig,
    Ja att vifta bort symptomer och inte tänka på det är helt klart lönlöst, det är ju det man tänker på 24 timmar om dygnet.. Mina symptomer kom dessutom snabbt redan rd 2..
    Har läst lite inlägg från dig i andra trådar men blir inte riktigt klok på var och när du skall göra ditt nästa försök? Hur går det för dig och din man har ni börjat hitta tillbaka till varandra? Hoppas det.
    Krama Inkan

• inkan70
    Igor skrev 2010-07-17 08:38:56 följande:
    Hej
    Ja fick ordinationen från Riga och tänkte som du att om man kollar Engelska och lettiska så borde man få fram vad det är. Men inte då....Tror att läkaren inte visste den riktiga översättningen. Går inte ens att googla på namnet. Men jag skulle ta 400 - 800 mikrogram...Och så vitaminer. Finns väl inte så mycket annat att välja på antar jag.

Men tänkte jag skulle höra mer er om ni fått något liknande ordination....
    Dessutom sa hon att man skulle ta den för att embryot lättare skulle bli kvar i magen..gällde även trombyl. Båda dessa skulle tas vid frysförsök inte annars.
    Låter konstigt. Men om hon säger så..så..
    Hej Igor,
    Kan det vara kortisonet hon menar? På EGV i Riga ordinerar dom både trombyl och ett kortison som gör att kroppen förhoppningsvis inte stöter i från embryot.
    Men du bör nog dubbelkolla.
    Inkan
  • inkan70
    Nidra skrev 2010-07-17 13:08:24 följande:
    Inkan, har du testat idag? Håller tummarna!

För mig känns det bara deppigt idag. Känner mig tom och helt ogravid. Rynkar på näsan Funderar på att testa med morgonurinen imorgon. Vet ni om man kan kissa i en burk och spara urinen för test senare? Tänkte testa på eftermiddagen eftersom vi ska få besök på dagen. Jag vill inte riskera att sitta och grina/deppa när vi får besök. Det borde väl gå?
    Köpte testet i går men tänkte vänta tills i morgon men usch vad nervös jag är nu tänk om det blir - då kommer jag bli så jäkla knäckt..
    Mina biverkningar är kvar och i dag kom tröttheten känner mig som en klubbad säl.
    Var alldeles nyss o handlade och kom hem med så mycket saker jag aldrig annars köper kan det vara ett bra teckenFlört?
    Jag håller alla tummar att det blir ett stort Plus till oss båda, hör av dig när du vet.
    Kramar
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3