• inkan70

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Hej

Milou, som sagt har du Kollat EGV i Riga vi betalade 4900 euro frysning av ägg kostar 10 euro per månad. Läkaren Maris pratar bra engelska och vad jag har hört har många blivit gravida där. Jag blev gravid vid första försöket men fick tyvärr sent missfall.
    Ni kan antingen flyga med Ryanair eller Sas och även ta båt över.
    Man kan hitta billiga hotell från 200 sek, vi bodde på ett lyxigt hotell för 500 sek natten.

Sodkt jag håller alla tummar och tår, hur länge blir du kvar i Sverige?

Hoppas Lina har du provat akupunktur vid någon av din behandling? Det kanske kan fungera.

Nidra hoppas allt ser bra ut på UL i dag.

Alla andra ha det bra!

Kramar Inkan

• inkan70

Hej igen Milou,
    Jag hade först kontakt med Elite i Estland där bla Låla går men hamnade i nästan samma situation som henne när det blev många och svåra frågor så förstod inte Dr Söritsa mig.
    Manliga läkaren Maris Arajs på EGV förstod alla mina frågor och var väldigt bra.
    Priserna är det samma men jag valde EGV.
    Ingrid

• inkan70

Crijo klart det kommer att funka för dig med FET har du funderat på att få akupunktur innan du åker?

Något jag funderat på är att alla verkar ta nedregleringspruta även vid FET, på RMC i Malmö där jag skall göra mitt nästa försök får man ingen spruta?..

• inkan70

Flix ett stort Grattis till ditt plus.

Crijo vad synd att du har dom problemen med nålar, oftast ser man inte akupunktur nålen och väldigt sällan blöder det.
    Om det skall ha en riktigt bra effekt bör man gå på ett par besök, du är väl på G nästa vecka?

Hade en riktigt skräckupplevelse i går när jag gjorde äggledarröntgen är fortfarande helt skärrad.. själva katetern var inga problem det vara denna bauta tång hon använde när hon skulle komma åt min livmodertapp och knipsa dit något som även där gjode så jäkla ont. Sen har jag blött en del efter men det är kanske normalt.
    Jag har läst att det kan göra lite ont, men det här var helt sjukt höll på att svimma av smärta...
    Är fortfarande rejält öm i dag.

• inkan70

Låla jag letar för fullt..
    Har en fråga gjorde min äggledarröntgen i torsdags och det gjorde ju j..vla ont är nu rädd för att ngt blivit fel, känner av en brännande känsla och har missfärgade flytningar. Är det någon som vet?
    Tur nog har jag en gyn tid bokad i morgon så jag kan ju kolla då men man undrar.
    Kramar Inkan

• inkan70

Sodkt gud vad tråkigt för er, kan förstå att det känns jobbigt.
    Njut av varandra och fundera igenom vad ni orkar med. 
    Många styrkekramar Inkan

• inkan70

Hej tjejer,
    Först och främst jag håller super starka tummar för dig Crijo.
    Omstart det kommer gå kanon denna gången försök att tänka positivt det hjälper.
    Själv har jag verkligen haft tunga veckor sedan missfallet men måndags gick jag till en akupunktör/örtmedicinering känner redan mig piggare och mer positiv.
    Fick i dag mitt behandling schema, vi är planerade v 19 alltså 1 vecka tidigare än det sista beskedet (det gör ju inget..)
    Hoppas nu inte det blir inställt igen.
    Glad påsk till er alla!
    Kramar Inkan

• inkan70

Crijo tänker på dig och skickar dig stora kramar och hoppas lite att det kanske var lite tidigt för urintest.
    Låla vad skönt att din blödning äntligen kom, vi har blivit framflyttade till v 18 och jag fick min mens i måndags så vi kommer nog bli väldigt synkade.
    Nidra hoppas det går bra denna gången, håller alla tummarna.
    Jag och min man är på 1 veckas semester har det skönt, äter underbart gott och njuter för fullt.
    Kramar till er alla!

• inkan70

Hej Låla,
    Vilken otur du har, kom själv hem från Milano i går, hade tur min mans kollega hade bil som vi kunde åka hem med.
    Hoppas du kan få hjälp av Omstarts adresser om inte kan inte du gå till vilken läkare som helst och be dom skriva ut recpet på sprutan, namnet är nog det samma även i Spanien.
    Hoppas det löser sig för dig, håller alla tummar.
    Kramar Inkan

• inkan70

Härligt att höra Omstart om din fantastiska skörd, håller alla tummarna att det blir många ägg befruktade.
    Låla vad skönt att allt ordnade sig för dig.

Vad säger expertisen här, hur många dagar bör man äta progynon innan insättning?
    Enligt RMC skulle jag fått min mens i söndags efter 7 dagar med promulut nor, men har fortfarande inte fått den.. Gissar på FET om 2 veckor känns som att tiden rinner i väg. Vad tror ni?

Kramar Inkan

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3